سیایتهای گردشگری ملزم به دریافت تی نماد شدند!

مدیر سایت

به تازگی سایتهایی که زیر نظر سازمان گردشگری و میراث فرهنگی فعالیت دارند موظف شده اند علاوه بر  نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد گردید،نماد تی نماد نیز دریافت کنند.

 

تی نماد،  نماد اعتماد الکترونیکی گردشگری  ایران  در فضای مجازی است که تمام کسب و کارهای اینترنتی فعال در صنعت  گردشگری علاوه برداشتن اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) ملزم به دریافت این نشان نیز هستند..

داشتن این نشان، یک راه حل بسیار مناسب برای مبارزه با خرید های غیر مجاز اینترنتی است. و در واقع "تی نماد" ، راه حل مشترک  بین پلیس فتا و سازمان میراث فرهنگی  است  و مهر تایید برای سایتهایی است که دزر زمینه گردشگری و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی اقدام به فروش بلیط  می کنند، با این روش مردم میتوان با خیال راحت ازسایت هایی خرید کنند که دارای این مهر استاندارد هستند .

 

نکته حائز اهمیت اینست که بسیاری از فعالان در حوزه گردشگری مجازی حتی از وجود چنین نماد اعتمادی کاملا بی خبر هستند  و این در حالیست که تعدادی از سایتهای بزرگ فعال در این زمینه به دلیل نداشتن این نماد فیلتر شدند!!!

 

اشکالی که به این موضوع وارد است اینست:

 

*از آنجاکه این سایتها همگی دارای نشان نماد اعتماد الکترونیک ( اینماد) هستند،و همگی برای فعالیتشان مجوزهای صنفی لازم را قبلا کسب نموده و احراز هویت شده اند،بنابراین فیلتر شدن بعلت نداشتن تی نماد جای بحث دارد....!!

 

* میدانیم که سازمان میراث فرهنگی ایجاد سایت‌ های اینترنتی جذب توریست و همچنین تسهیل سفر در ایران را یکی از اولویت‌ های خود  برای گردشگران اعلام کرده بود، اما اکنون به نظر می رسد که «تی نماد» هدفی کاملا عکس را دنبال می کند.

 

اما قدر مسلم اینست که کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی که در فضای مجازی قصد ارایه خدمات گردشگری را دارند، باید با ثبت نام در این سامانه، مجوز تی نماد را دریافت کنند.

 

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.