آموزش محتوای همیشه سبز بهترین استراتژی سایت های موفق

یگانه امیری نژاد

کسب ترافیک ارگانیک سایت با کمک محتوای همیشه سبز و به دست آوردن رتبه های نخست و ارتقا سئو وب سایت با تولید محتوای ماندگار

محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز از بهترین استراتژی‌ها برای داشتن سایتی موفق و پر بازدید است. تولید محتوای بهینه در سئو سایت بسیار موثر بوده و باعث می‌شود در نتایج جستجو بتوانید در لینک‌های اول باشید و کسب و کار خود را ارتقا دهید. اگر به تولید محتوا تخصصی فکر می‌کنید که در بازه طولانی ارزش خود را حفظ کرده و بتواند نیاز مخاطب را برطرف کند استفاده از محتوای سبز توسط بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ را فراموش نکنید. موتورهای جستجو به این نوع محتوا اعتبار بیشتری می‌دهند و ترافیک زیادی به سمت سایت شما سرازیر خواهد شد.

اهمیت محتوای سبز که توسط طراحی سایت در شیراز زئوس تولید شده است آنقدر زیاد است که کسب و کارهای زیادی برای ارتقا بیشتر کسب و کار خود به فکر ایجاد آن هستند. اگر شما نیز کسب و کار کوچکی هستید یا به ارتقا بیزینس خود فکر می‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تولید محتوای همیشه سبز را نیز در دستور خود قرار دهید.

 

 

منظور از محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content به محتوایی گویند که در بازه طولانی ارزش محتوایی خود را حفظ کرده و برای مخاطب قابل استفاده باشد. پس به محتوا یا موضوعی که با گذر زمان قدرت تازگی و ارزش خود را از دست نمی‌دهد و قابلیت استفاده مکرر را بدون اینکه به زمان و مد روز واکنش نشان دهد را دارا باشد محتوای سبز گویند. این نوع محتوا برای بهبود SEO، جذب ترافیک ارگانیک به وبسایت، ساختن اعتبار برندینگ و اعتماد مخاطبان استفاده می‌شود.

 

مثال تولید محتوای همیشه سبز

از آنجایی که محتوای همیشه سبز تا مدت‌ها پس از انتشار ارزش خود را حفظ می‌کند و جذاب باقی می‌ماند پس از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل در ادامه برای شما چندین مثال محتوای همیشه سبز توضیح داده‌ایم:

 

آموزشی آشپزی

آموزش آشپزی با ارائه راهنما، نکات و ترفندهایی در زمینه آشپزی همواره مورد استقبال قرار می‌گیرد به همین دلیل نوعی محتوای همیشه سبز محسوب می‌شود. تولید راهنمای جامع در مورد مهارت‌های پخت و پز، تغذیه سالم و دستورهای غذایی متنوع به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

راهنمای سلامت و تندرستی

محتوای مرتبط با سلامتی و تندرستی نیز مثالی دیگر از محتوای همیشه سبز است. مقالاتی که در مورد راهکارهای تغذیه، تمرینات بدنی، مدیریت استرس و خواب مطلوب و دیگر موارد مرتبط با سلامتی و روانی بحث می‌کنند، همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

راهنمای مهارت‌های فردی و حرفه‌ای

محتوایی که به ارتقای مهارت‌های شخصی و حرفه‌ای افراد کمک می‌کند مورد توجه قرار می‌گیرد و تا مدت‌ها ارزش خود را حفظ خواهد کرد. یک وبسایت یا کانال معتبر که مقالات، ویدئو و منابعی در زمینه‌های مدیریت زمان، مهارت‌های ارتباطی، رهبری، مهارت‌های فروش و بازاریابی و ... ارائه می‌دهد، به عنوان یک منبع معتبر برای رشد حرفه‌ای برای بسیاری از افراد همیشه جذاب و مفید است.

 

داستان‌های کلاسیک و ادبیات معاصر

ادبیات همواره یک منبع ثروتمند از محتوای همیشه سبز است. داستان‌های کلاسیک و آثار ادبی معاصر که به مسائل بشری، ارزش‌های اجتماعی، مبارزات شخصی و دیگر موضوعات عمیق می‌پردازند مورد توجه و تحلیل قرار می‌گیرد و افراد دوست دارند بارها به اینگونه محتواها مراجعه کنند. این نوع محتوا با گذشت زمان همچنان ارزش خود را حفظ می‌کند و می‌تواند برای تفکرات و ایده‌های جدید نیز الهام بخش باشد.

 

تولید محتوای همیشه سبز

 

دلیل اهمیت محتوای همیشه سبز

اطلاع از اهمیت محتوای همیشه سبز به شما کمک می‌کند با دید بازتری نسبت به تولید محتوای آن قدم بردارید و با خلق ارزش ماندگار برای سایت خود ترافیک ارگانیک جذب کرده و در نتایج جستجو اول باشید. در ادامه اهمیت محتوای همیشه سبز نوشته شده است:

 

1.        این نوع محتوا به طور معمول ارزش خود را در طول زمان حفظ می‌کند و برای کاربر قابل استفاده می‌باشد. زیرا موضوعاتی که در آن پرداخته می‌شود، مرتبط با مسائل و ابزارهایی هستند که در آینده نیز مورد علاقه خوانندگان باقی خواهند ماند.

2.        با ارائه محتوایی که همیشه جذاب و مفید است، می‌توانید ترافیک مداومی به وب‌سایت یا وبلاگ خود جلب کنید. چرا که افراد به طول زمان به دنبال اطلاعات و مطالبی هستند که برایشان ارزشمند است. پس جذب ترافیک و بازدید کننده یکی از مهم‌ترین موارد از اهمیت محتوای همیشه سبز است.

3.        بسیاری از Evergreen Content بر روی موضوعاتی تمرکز دارند که سؤالات متداول کاربران را پوشش می‌دهد. ارائه و تولید محتوای سبز به شما امکان می‌دهد تا نیازهای مخاطبان را در طول زمان پوشش دهید.

4.        محتوای همیشه سبز عمر طولانی‌تری در نتایج جستجوی گوگل دارد. زیرا وقتی که مردم به دنبال اطلاعات می‌گردند، اغلب به دنبال مطالبی هستند که به مشکلات یا سوالات آنها پاسخ دهد. ارائه این نوع محتوا به شما اجازه می‌دهد تا در صفحات جستجوی مرتبط با موضوعات خود بالاترین رتبه را داشته باشید و SEO سایت را بهبود دهید.

5.        با ارائه محتوای با کیفیت و مفید، شما می‌توانید خود را به عنوان منبعی معتبر در زمینه موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود نشان دهید تا روابط با مخاطبان خود را تقویت کرده و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. موضوع گفته شده یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت محتوای همیشه سبز است.

6.        شما می‌توانید با تولید محتوای همیشه سبز به علت مرتبط بودن نوشته‌های سایت خود بک لینک ایجاد کنید و به سایت خود اعتبار بیشتری ببخشید.

 

آموزش نوشتن محتوای همیشه سبز

آموزش نوشتن محتوای همیشه سبز نیازمند رعایت یکسری نکات خاص است که به شما کمک می‌کند تا ارزش طولانی مدتی را برای کاربر ایجاد و جذابیت آن را حفظ کنید. در ادامه، چند راهنمای برای نوشتن محتوای همیشه سبز آورده شده است:

 

انتخاب موضوعات مرتبط و مهم

انتخاب موضوعاتی که همیشه ارزش خود را حفظ کند و مورد استقبال قرار گیرد اولین گام برای شروع نوشتن محتوای همیشه سبز است. موضوعاتی که به مشکلات عامه مردم، علایق عمومی یا سؤالات متداول مربوط می‌شوند، به عنوان ایده برای این نوع محتوا شناخته می‌شود.

 

اطلاعات تکمیلی و جزئیات کاربردی

در نوشتن محتوای همیشه سبز ارائه اطلاعات تکمیلی و جزئیاتی که به حل مشکلات مخاطبان کمک می‌کند، بسیار مهم است. اطلاعات نوشته شده باید مرتبط، دقیق و از منابع قابل اعتماد و موثق باشند.

 

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موضوعاتی که انتخاب کرده‌اید، باعث می‌شود توسط موتورهای جستجو بهتر شناخته شوید تا ترافیک بیشتری را جذب کنید.

 

اجتناب از نوشتن موضوعات ترند

برای نوشتن محتوای همیشه سبز باید از نوشتن موضوعات ترند، جدید و موضوعاتی که نیاز به تحلیل و آپدیت مداوم دارند اجتناب کنید. همچنین بهتر است برای نوشتن این نوع محتوا سراغ محتواهایی که با آمار ارتباط دارند نروید و موضوعات دیگر را برای نوشتن انتخاب کنید.

 

استفاده از فرمت‌های مختلف

برای افزایش جذابیت و خلق ارزش افزوده برای محتوای خود از فرمت‌های مختلفی مانند مقالات، ویدیو، اسلاید‌ها، پادکست و غیره استفاده کنید تا مخاطبان با مشاهده اطلاعات در قالب‌های متفاوت، به راحتی از محتوای شما استفاده کنند.

 

اهمیت محتوای سبز

 

ایده تولید محتوای همیشه سبز

همان‌طور که می‌دانید محتوای سبز برخلاف دیگر محتواها به رویداد خاصی مرتبط نیست و در طولانی مدت می‌توان از آن استفاده کرد. Evergreen Content مسائلی را پوشش می‌دهد که همیشگی‌اند و طبق ترند روز تغییر نخواهد کرد. در ادامه ایده های متنوع برای تولید محتوای همیشه سبز برای شما نام برده شده است:

 

نوشتن مقالات مرجع

آموزش آشپزی

مراقبت از حیوانات خانگی

راهنمای سفر

معرفی مکان دیدنی

چک لیست انجام کار

بهترین کتاب برای موضوع خاص

بایوگرافی

تاریخچه موضوعات مختلف

راهنمای استفاده از ...

پرسش پاسخ

ویدیو آموزشی

بهترین ها

بدترین ها

دانستنی ها

 

نحوه آپدیت محتوای سبز

بعد از انتشار محتوا در سایت باید آن را مرتبا رصد کرده تا از رتبه آن آگاهی یابید و در صورت پایین آمدن محتوا بهتر است آن را آپدیت کنید اما به یادداشته باشید نباید آن را به طور کامل تغییر دهید. محتواهایی مثل آموزش استفاده از اپلیکیشن خاص به علت آپدیت شدن نیاز به تغییرات جزئی در نحوه استفاده آن دارد. می‌توانید برای پربار شدن محتوای سایت به آن فیلم یا پادکست اضافه کنید. اگر در نوشته خود غلط املایی نیز مشاهده کردید حتما باید آن را رفع کنید.

 

سخن پایانی

محتوای همیشه سبز به محتوایی اشاره دارد که با گذشت زمان قدرت جذب مخاطب را حفظ می‌کند و همواره ارزشمند باقی می‌ماند. این نوع محتوا از موضوعاتی مانند راهنما، نکات عملی، معرفی محصولات، تحلیل‌ها و... تشکیل شده و اطلاعات اساسی و پایه‌ای را ارائه می‌دهد که برای مخاطبانی که به دنبال اطلاعات جامع و اولیه در مورد یک موضوع هستند، بسیار مفید است. محتوای سبز به کسب و کارها کمک می‌کند تا بطور مداوم ترافیک و بازدید کننده‌های سایت خود را افزایش دهند و به عنوان منابعی قابل اعتماد تلقی شوند. Evergreen به کسب و کارها کمک می‌کند تا ارتباط دائمی و بلندمدت با مخاطبان خود را برقرار کنند.

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.