آشنایی با تبلیغات کلیکی گوگل؛ PPC بهترین روش بازاریابی آنلاین

یگانه امیری نژاد

تبلیغات کلیکی یا PPC نوعی تبلیغات اینترنتی است که در آن تبلیغ کننده فقط برای هر کلیکی که کاربر بر روی تبلیغ انجام می‌دهد هزینه می‌‌پردازد.

آشنایی با تبلیغات کلیکی PPC شروع یک سفر هیجان‌انگیز به دنیای تجارت آنلاین و افزایش ترافیک و فروش است. تبلیغات کلیکی گوگل ادورز در جذب مخاطب آنلاین اثربخشی بسیاری دارد و شما را به دنیایی از فرصت‌ها و امکانات جذاب وارد می‌کند. با بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ که انواع استراتژی‌های هوشمندانه و تکنیک‌های به‌روز را به شما پیشنهاد می‌دهد می‌توانید ترافیک و فروش خود را به شکل چشمگیری برای طراحی سایت افزایش دهید. شما می‌توانید با کمک مشاوره برندسازی که درک عمیقی از نیاز شما و مخاطب دارد و همچنین با استفاده از ابزارها و پلتفرم‌های مناسب از مزایای بازاریابی کلیکی بهره‌مند شوید.

تبلیغات کلیکی برای سایت قدرتمندترین روش تبلیغاتی در دنیای دیجیتال امروز است و برای بهبود کسب و کار و سود بینهایت به تمامی بیزینس ها پیشنهاد می‌شود. در ادامه به طور جامع به بررسی اصول و تکنیک‌های موثر در تبلیغات کلیکی گوگل پرداخته و شما را با راهنمایی‌های قدرتمند برای بهبود کسب‌وکار آنلاین خود آشنا خواهیم کرد.

 

تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز

 

تبلیغات کلیکی چیست؟

شاید از خود بپرسید Ppc مخفف چیست در جواب این سوال باید بگوییم؛ تبلیغات کلیکی یا PPC (Pay Per Click) به هر نوع تبلیغات آنلاین گفته می‌شود که تبلیغ دهنده برای هر کلیکی که بر روی تبلیغاتش انجام می‌شود مبلغی را پرداخت خواهد شد. به عبارت دیگر تبلیغ دهنده تنها در هنگامی که کاربران بر روی تبلیغ کلیک می‌کنند، هزینه پرداخت می‌کند. بازاریابی کلیکی بر اساس کلیک‌های واقعی است که توسط کاربران با کمک تولید محتوا تخصصی صورت می‌گیرد، به طوری که هزینه تبلیغات به طور مستقیم با عملکرد واقعی تبلیغ مرتبط است.

PPC از نظر مالی برای صاحبین کسب و کار به علت اینکه برای عملکرد واقعی هزینه پرداخت می‌کند بسیار با صرفه شناخته می‌شود. Google AdWords، Facebook Ads و Bing Ads از جمله سرویس‌هایی هستند که تبلیغات کلیکی را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید برای کمپین گوگل ادز از آن‌ها استفاده کنید.

 

معرفی انواع تبلیغات کلیکی در جهان


تا به اینجا متوجه شده‌اید که تبلیغات ppc چیست اما در ادامه میخواهیم شما را با انواع تبلیغات کلیکی آشنا کنیم. همان‌طور که می‌دانید تبلیغات کلیکی به دلیل قابلیت هدفگیری دقیق ترافیک و امکان اندازه‌گیری دقیق عملکرد تبلیغات در بین تبلیغ دهندگان از محبوبیت زیادی برخوردار است و بسیاری از کسب و کارها با سفارش تیزر تبلیغاتی و بازاریابی کلیکی علاقه‌مندند کسب و کار خود را به بقیه افراد معرفی کنند. با کمک تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز خدمات سئو سایت حرفه ای رشد چشم گیری پیدا می‌کند. انواع بازاریابی کلیکی که هنگام بستن کمپین گوگل ادز میتوان از آن‌ها استفاده کرد در ادامه برای شما نوشته شده است:

 

انواع تبلیغات کلیکی ppc

 

تبلیغات کلیکی بنری یا Banner PPC Ads

تبلیغات کلیکی بنری یا  Banner PPC Adsیک روش تبلیغاتی آنلاین است که در آن بر اساس تعداد کلیک‌هایی که بر روی بنرها انجام می‌شود هزینه پرداخت می‌شود. این نوع تبلیغ اغلب در سایت‌های دیگر به صورت بنرهای تبلیغاتی قرار می‌گیرد و زمان که کاربری بر روی بنر کلیک می‌کند به سایت تبلیغ دهنده منتقل خواهد شد. به ازای هر کلیک کاربر هزینه‌ای به میزان تعیین شده به صاحب وب‌سایت یا پلتفرم تبلیغاتی پرداخت می‌شود. انتخاب وبسایت معتبر برای تبلیغات کلیکی در سایت، مکان مناسب برای نمایش بنر، طراحی بنر جذاب و متناسب با هدف تبلیغات و تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد تبلیغات بر اساس داده‌های به دست آمده از پلتفرم تبلیغاتی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

تبلیغات کلیکی همسان یا Native

تبلیغات کلیکی همسان یا Native جزو بهترین تبلیغات کلیکی یک روش تبلیغاتی است که به طور طبیعی و آرام در محتوای یک وبسایت یا برنامه قرار می‌گیرد به طوری که با محتوای اصلی هماهنگی داشته و به صورت غیرمتمرکز وارد ذهن خواننده خواهد شد به همین دلیل احتمال موفقیت بالایی به نسبت دیگر انواع تبلیغات کلیکی دارد. این نوع تبلیغات بر اساس سبک و سیاق محتوای اصلی سایت طراحی می‌شود به همین دلیل به نظر می‌رسد که جزئی از محتوای اصلی خود سایت است.

 

تبلیغات کلیکی اپلیکیشن یا In Application PPC Ads

تبلیغات کلیکی اپلیکیشن یا In-App PPC Ads نوعی روش بازاریابی کلیکی است که به‌طور مستقیم در محیط اپلیکیشن‌های موبایل یا وب وب اپلیکیشن نمایش داده می‌شود و برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و اپلیکیشن منجر به درآمدزایی مستقیم از اپلیکیشن می‌شود و می‌تواند یک منبع درامد برای بهبود کسب و کار باشد. تبلیغات کلیکی درون برنامه‌ای باید به گونه‌ای باشد که تجربه کاربری را به هم نریزد و کاربران را از استفاده از اپلیکیشن دور نکند تا بتواند برای تبلیغ دهنده موثر باشد.

 

تبلیغات کلیکی سرچ گوگل یا SERP Ads

تبلیغات کلیکی سرچ گوگل یا SERP Ads به تبلیغاتی اشاره دارد که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ترافیک و فروش برای وب‌سایت‌هاست. بهترین تبلیغات کلیکی که تبلیغات کلیکی سرچ گوگل یکی از آن‌ها است. به کاربران امکان می‌دهد تا وقتی کلمات کلیدی مشخص شده توسط تبلیغ‌دهنده را جستجو می‌کنند، تبلیغات مرتبط با محصولات یا خدمات آن‌ها را ببینند. تبلیغ‌دهندگان می‌توانند تبلیغات خود را بر اساس کلمات کلیدی، مکان جغرافیایی، دستگاه کاربری و سایر معیارهای تنظیم شده تنظیم کنند تا به نتایج بهتری دست یابند.

تبلیغات سرپ گوگل با استفاده از مدل CPC (Cost Per Click) اجرا می‌شود و تبلیغ‌دهنده تنها زمانی هزینه‌ای می‌پردازد که کاربران بر روی تبلیغ کلیک کرده باشند.

 

تبلیغات کلیکی ریتارگتینگ یا Retargeting

یکی دیگر از انواع تبلیغات کلیکی، تبلیغات کلیکی ریتارگتینگ یا Retargeting در بازاریابی کلیکی یک روش استراتژیک در تبلیغات آنلاین است که برای بهبود بازدهی تبلیغات و افزایش نرخ تبدیل مشتریان استفاده می‌شود و بر مبنای پیگیری و نمایش مجدد آگهی‌ها به کاربرانی است که قبلا وب‌سایتی را بازدید کرده‌اند اما فرایند خرید را تکمیل نکرده باشند. با استفاده از ردیابی‌های مرورگر و تکنولوژی‌های مختلف، تبلیغات مرتبط با محصولات یا خدماتی که کاربر در گذشته مشاهده کرده است به او نمایش داده می‌شود و به کسب و کارها امکان می‌دهد تا با فراهم کردن تجربه تبلیغاتی هدفمند‌تر و فراهم کردن ارتباط بیشتر با مخاطبان نرخ تبدیل و فروش را افزایش دهند.

 

تبلیغات کلیکی ویدیویی یا Video PPC Ads

تبلیغات کلیکی ویدیویی نوعی تبلیغات کلیکی ppc آنلاین است که در آن از ویدیوها به عنوان وسیله اصلی برای جذب مخاطبین به کار می‌رود. در این روش ویدیوهای تبلیغاتی در وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌های اجتماعی مثل یوتیوب و حتی در ویدیوهای دیگر آنلاین، نمایش داده می‌شود و هنگامی که کاربران بر روی آن کلیک می‌کند به صورت مستقیم به صفحه تبلیغ‌کننده منتقل می‌شود. این نوع تبلیغات به دلیل جذابیت بالا و توانایی انتقال پیام به شکل واضح و بصری مورد توجه بسیاری از کسب‌وکارها قرار می‌گیرد.

 

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن کلیکی

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن کلیکی یک روش دیگری از تبلیغات آنلاین است که در آن پیام‌های تبلیغاتی به صورت نوتیفیکیشن به موبایل کاربران ارسال می‌شود. پیام‌های ارسال شده شامل عنوان جذاب و محتوای مختصری هستند که کاربران را به انجام یک عملیات خاص؛ مانند باز کردن لینک یا نصب یک برنامه ترغیب می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی این روش این است که کاربران با دیدن پیام تبلیغاتی می‌توانند بلافاصله بر روی آن کلیک کنند و به صفحه موردنظر هدایت شوند تا نرخ تبدیل و بازده تبلیغات افزایش یابد. اما متاسفانه این نوع تبلیغ اگر استانداردهای آن رعایت نشود ممکن است به عنوان نوعی مزاحمت نیز شناخته شود. به همین دلیل باید بهترین شیوه و استراتژی را رعایت کرد تا از ایجاد تجربه مثبت برای کاربران و جلب توجه آن‌ها هنگام PPC مطمئن شد.

 

مزایای تبلیغات کلیکی

 

شناخت معایب و مزایای تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز در ایران

تبلیغات کلیکی ppc از بهترین روش‌های بازاریابی آنلاین در دهه‌های اخیر شناخته شده و همان‌طور که می‌دانید به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ توسط کاربر هزینه‌ای از کسب و کاری که کمپین گوگل ادز بسته کم می‌شود. بازاریابی کلیکی برخلاف تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی که بر اساس تعداد نمایش یا زمان پخش هزینه‌ها را محاسبه می‌کنند توسط کلیک کاربر هزینه پرداخت خواهد شد. به همین دلیل از معایب و  مزایای زیادی برخوردار است که در ادامه برای شما بیشتر توضیح داده شده است:

 

معایب تبلیغات کلیکی در ایران مزایای تبلیغات کلیکی در ایران
هزینه بالا هدف گذاری دقیق مخاطب هدف
رقابت شدید حساب کردن هزینه و سود به شکل دقیق
کلیک فیک و ساختگی توسط رقیب معروفیت برند شما
نیاز به تجربه افزایش ترافیک و فروش
عدم قطعیت افزایش فروش تاثیر بالا و ماندگاری در ذهن

 

 

آگاهی از بهترین سایت تبلیغات کلیکی هنگام کمپین گوگل ادز

تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز هنر جذب مخاطبان و افزایش فروش با هزینه‌های کنترل شده است که به سوددهی بالا منجر خواهد شد. در اینجا بهترین سایت هنگام شروع کمپین گوگل اذر برای شما نوشته شده تا بتوانید تبلیغاتی کلیکی پر بازده را برای خود ایجاد کنید و مخاطب بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید.

 

1.        گوگل ادز بزرگترین پلتفورم تبلیغاتی در جهان است و با کمک آن می‌توانید کمپین تبلیغاتی موفق را ایجاد کنید و در تبلیغات PPC بدرخشید.

2.       ابزارهای گوگل مثل گوگل مپ و گوگل پلی در بازاریابی کلیکی به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

3.       سایت یکتانت از بهترین سایت کلیکی در ایران است. یکتانت قدرت انتخاب زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد مثلا می‌توانید بر اساس نوع دستگاه مخاطب که موبایل است یا دسکتاپ مشخص کنید یا حتی می‌توانید بر اساس محدوده جغرافیای کاربر تبلیغات بنری، تبلیغات همسان یا ریتارگتینگ را برای بازاریابی کلیکی سایت خود انتخاب کنید.

4.       سایت صبا ویژن یکی دیگر از سایت‌های مرتبط با تبلیغات کلیکی ppc است که با تشخیص موضوع مرتبط با محتوا تبلیغات را نمایش می‌دهد.

5.       سایت نوین در زمینه گوگل ادورز می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید در صفحه اول گوگل بازدید بیشتری را از طریق تبلیغات محتوایی یا ویدیویی جذب کنید و در کسب و کار خود موفق شوید.

6.       سایت پارت کلیک یکی دیگر از سایت های تبلیغات کلیکی است که با تجربه درخشان خود می‌تواند در رونق کسب و کار به شما کمک کند.

7.       کمک گرفتن از تبلیغات متا مثل اینستاگرام و فیسبوک جهت افزایش شناخت برند و افزایش کلیک در تبلیغات کلیکی.

 

تبلیغات کلیکی برای سایت

 

کلام آخر

تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز روشی موثر برای تبلیغ محصولات و خدمات است که با استفاده از اینترنت و وب‌سایت‌ها انجام می‌شود. یکی از اصلی‌ترین مزایای تبلیغات کلیکی، دقت و هدفمندی آن است. ppc به شما امکان می‌دهد تا با تنظیم دقیق هدف گذاری و استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، به نیازها و علاقه‌های مخاطبان خود رسیدگی کنید. به علاوه می‌توانید عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری و ارزیابی کنید تا با بهینه‌سازی هزینه‌ها و افزایش بازدهی، بهترین نتایج را از بازاریابی کلیکی کسب کنید.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.