سامانه مدیریت فرآیند کسب و کار BPMS خدمتی دیگر از زئوس

مدیر سایت

با نگاهی اجمالی به سیر تحول و پیشرفت سیستم­های اطلاعاتی طی سه دهه اخیر، مشاهده می­شود که ضمن افزایش چشمگیر قابلیت­ها و امکانات ارائه شده در سامانه­های نرم­افزاری، نحوه استفاده از این سامانه­ها نیز هر روز راحت­تر از قبل شده است.

 سامانه­ مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS) آخرین تکنولوژی ارائه شده توسط دنیای IT جهت پياده سازي و مديريت فرآیندهای مختلف است. بصورت کلی می­توان گفت که هدف مشترک BPMSها امکانپذیر ساختن مدلسازی، پیاده­سازی، کنترل و بهبود مستمر و مدیریت فرآیندهای کسب و کار در کوتاهترین زمان ممکن و با حداقل هزینه است.

 

 

سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) بستری منعطف و یکپارچه جهت طراحی، پیاده سازی، پایش، کنترل و اصلاح فرآیندهای کسب و کار در زمان بسیار کوتاه و با هزینه پایین را فراهم می آورد. امروزه سامانه های BPMS معروف با ارائه جدیدترین قابلیت ها و تکنولوژی های توسعه سریع نرم افزار (Rapid Development)، سازمان ها و شرکت های مختلف را قادر ساخته اند تا فرآیندهای کسب و کار و برنامه های کاربردی موردنیاز خود را در سریعترین زمان ممکن پیاده سازی و هوشمندسازی نمایند (بدون نیاز به طی کردن مراحل سنتی توسعه نرم افزار به یعنی تحلیل، طراحی، برنامه نویسی، تست و استقرار) و هر زمان لازم شد فرآیندهای جدید را نیز به سامانه اضافه کنند. اما دیگر مزیت بسیار مهم سامانه های BPMS این است که فرآیندهای پیاده سازی شده در این سامانه ها را می توان در کوتاهترین زمان و بدون نیاز به صرف هزینه تغییر داده و یا اصلاح کرد. در نتیجه استقرار یک سامانه BPMS خوب در سطح یک سازمان/شرکت نهایت انعطاف و چابکی در مواجه با تغییرات درون/برون سازمانی را فراهم می آورد. همچنین، سامانه های BPMS امروزی با ارائه امکانات پیشرفته گزارشگیری و نمایش آمار بصورت چارت و نمودار، تا حد زیادی قابلیت های هوش تجاری (BI) را نیز در اختیار سازمان/شرکت شما قرار می دهند که به بهود مستمر فرآیندها کمک شایانی می کند.

 

 

سیر تحول و پیشرفت سامانه های نرم افزاری در راستای خودکارسازی و هوشمندسازی فرآیندها

مدیریت کسب و کار بی پی ام اس و erp

چرا سامانه BPMS ؟

سامانه های BPMS، بستری یکپارچه و بسیار منعطف جهت مدیریت (شامل طراحی، پیاده سازی، کنترل و بهبود) فرآیندهای کسب و کار در زمان کوتاه، با حداقل کدنویسی و هزینه پایین فرآهم می آورند. به عبارت دیگر، یک سامانه BPMS خوب از تغییرات مختلف در فرآیندها، فعالیت ها، روال های کاری و قوانین کسب و کار سازمان استقبال کرده (برخلاف سامانه های ERP و نرم افزارهای سفارشی)، با افزایش چابکی سازمان در مواجهه با تغییرات درونی و بیرونی، بستر موردنیاز جهت بهبود مستمر فرایندها و در نتیجه ارتقای کیفیت و بهره وری را مهیا می سازد.

 

چرا سامانه BPMS بومی؟

تجارب متعدد بکارگیری BPMS های گرانقیمت خارجی در داخل کشور طی سال­های اخیر نشان دهنده عدم موفقیت­ آن­ها در پوشش کامل نیازها و شرایط خاص شرکت­ها و سازمان­های ایرانی ست. واقعیت اینست که دستیابی به یک BPMS بومی قدرتمند، هوشمند و کاربرپسند که توسط یک تیم حرفه­ای پشتیبانی می­شود، لازمه ی پاسخگویی کامل به نیاز سازمان ها، شرکت ها و کسب و کارهای داخلی ست. از یک طرف تقاضای روز افزون مشتریان داخلی برای استفاده از سامانه های­ BPMS بومی، و از طرف دیگر، عدم موفقیت شرکت­های داخلی در زمینه تولید یک BPMS با کیفیت مناسب و قابل رقابت با محصولات خارجی، ما را بر آن داشت تا بصورت جدی در این زمینه به فعالیت بپردازیم.  در اين راستا، سامانه یکپارچه مدیریت فرآیند ، ارائه شده توسط مرکز تخصصی طراحی وب زئوس درشیراز، جز اولین سامانه هایBPMS قدرتمند، هوشمند و کاربرپسند ایرانیست که ضمن مطابقت با استاندارهای جهانی، نیازها و شرایط خاص سازمان ها و شرکت­های داخلی را نیز مد نظر قرار داده، با رابط کاربری  وهویت بصری ساده، زیبا و کاربرپسند ارائه شده و بصورت کامل توسط یک تیم حرفه ای پشتیبانی می­شود.  

 

مزایای استقرار سامانه BPMS بومی در سطح شرکت / سازمان 

 

هوشمندسازی/خودکارسازی فرآیندهای مدیریتی و اجرایی

- افزایش سرعت و کیفیت انجام فعالیت ها

- کاهش هزینه تولید و یا ارائه خدمات

- از میان رفتن سردرگمی (مشخص شدن نحوه انجام هر کار)

- ارتقای رضایت کارمندان و مشتریان

 

استقرار فرآیندهای جدید يا تغییر فرآیندهای موجود در سريعترين زمان ممکن

- استقرار و اصلاح فرآيندهاي کسب و کار بدون نیاز به کدنویسی

- کاهش چشمگير هزینه هاي توسعه و نگهداری نرم افزار

- افزایش انعطاف و چابکی سازمان در مواجهه با تغییرات

 

پیگیری راحت روند اجرا و وضعیت جاري فرآیندها

- افزایش شفافیت و قابلیت پیگیری امور مختلف

- افزایش رضایت مشتریان و کارمندان

 

ارائه امکانات مانیتورینگ، کنترل و مدیریت فرآیندها بصورت لحظه ای

- دسترسی سریع به آمارها و اطلاعات موردنیاز

- کمک به شناسایی نقاط ضعف و قوت موجود

- کمک به مدیریت جهت تصمیم گیری صحیح و بموقع

- تسهیل بهبود مستمر فرآیندهاي کسب و کار

 

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.