طراحی ست اداری

سه شنبه 10 شهریور 1394
بازدید: 18724

 

طراحی ست اداری و اوراق اداری :

به عنوان یک مدیر مجموعه تجاری باید قبول کرد که هویت سازمانی یک شرکت، بنیان آن مجموعه است و این هویت سازمانی را چیزی بغیر از طراحی ست اداری زیبا و جذاب، تجلی نمی‌بخشد

اوراق و ست اداری به مجموعه اسنادی از قبیل سربرگ، کارت ویزیت، انواع پاکت نامه و ... اطلاق می شود. در کنار آن ها، مواردی همچون کاغذ یادداشت، اوراق مالی و اداری (مانند فاکتور، قبض، کاردکس و فرم های داخلی)، کارت های پرسنلی، لیبل و ... می توانند جایگاه داشته باشند .

 

طراحی ست اداری در شیراز

به طور کلی ست های اداری را می توان در دو نوع اوراق و ابزاری دسته بندی نمود.

 

- ست اوراق اداری؛ شامل تمامی برگه ها و ورقه ها یی که قابل چاپ می باشند و در امور اداری شرکت مورد استفاده قرار می گیرند.

- ست ابزار اداری؛ در برگیرنده وسایل مورد نیاز برای انجام فعالیت های اداری هستند.

- ست مدیریتی؛ وسایل مورد نیاز برای یک مدیر شامل انواع کیف پول چرمی، سررسید مدیریتی، جاکارتی نفیس و ... می باشد.

- ست اوراق اداری: نیازمند دقت بیشتری در طراحی و چاپ می باشد بنابراین در زیر به مهمترین نکات در این زمینه می پردازیم.

 

می‌توان گفت، اغلب اقلام تبلیغاتی یک شرکت که در آن از عنوان و آرم شرکت و اطلاعات تماس استفاده می‌شود، در حوزه طراحی ست اداری می‌گنجد. بنابراین وقتی صحبت از طراحی ست اداری می‌شود، می‌توان به طراحی سربرگ اداری، طراحی پاکت نامه، طراحی کارت ویزیت اشاره کرد که طراحی کاغذ یادداشت، کارت پرسنلی، طراحی فولدر، فاکتور، قبض، کارت تبریک، ماگ و کاور و لیبل CD را نیز می‌توان طراحی و استفاده کرد.

 

گام موفق برای داشتن یک ست اداری حرفه‌ای، استفاده از عناصری مشخص مانند رنگ سازمانی، آرم، نوع و اندازه فونت، نشانی، شعار شرکت و توضیح فعالیت مربوطه است که همه اوراق اداری را هماهنگ و یکسان بنماید. اینجاست که یک طراح گرافیک حرفه‌ای به کمک شما خواهد آمد تا هویت بصری شرکت شما را شکل دهد و طراحی ست اداری مجموعه تجاری شما را آغاز کند.

 طراحی ست اداری در شیراز

فراموش نکنید که هر یک از اقلام اوراق اداری شما توسط صدها و هزاران مشتری، بارها دیده می‌شود، پس سرمایه‌گذاری برای داشتن یک طراحی ست اداری استثنایی، سرانجام شما را در دست‌یابی به اهدافتان کمک خواهد کرد.

 

اگر چه بسیاری در جهان به سمت ارتباطات بدون کاغذ پیش می‌روند ولی، واقعیت اینست که استفاده از تعدادی از اقلام اوراق اداری اجتناب‌ناپذیر است. شاید هنوز هم، نقطه شروع اتصال یک شرکت با یک مشتری بالقوه، از طریق یک مکاتبه اداری و یا یک کارت ویزیت است. بنابراین بهره‌ بردن از یک طراحی ست اداری بیاد ماندنی همراه با موفقیت در چاپ ست اداری خیره‌کننده، در شکل دادن برند تجاری شما و شخصیت بخشیدن به کسب و کار شما، سهم بسزایی دارد.

نکات مهم در طراحی و چاپ ست اوراق اداری

- استفاده از حاشیه، خط زیبا، نوشتار، رنگ و ... مناسب برای طراحی ست اوراق اداری ضرورت دارد.

- استفاده از فونت های مناسب و سایزهای قابل خواندن از نکات ضروری برای طراحی ست اوراق اداری می باشد. تنوع فونتها زیبایی بیشتری به کار می بخشد. البته نباید زیاده روی کرد و بیشتر از 3 نوع فونت توصیه نمی شود.

- با توجه به اینکه ست ها در انواع مختلفی ساخته می شوند لذا سایز استانداردی برای آنها تعیین نشده است. اما توصیه می شود برای ورق ها ی A4 و A5، از سایزهای 10 تا 14 پوینت استفاده گردد.

- استفاده از فونت های لاتین در نوشتار، از حرفه ای بودن ست اداری می کاهد و جز اشغال کردن بی مورد کاغذ سودی نخواهد داشت، لذا فونت های فارسی زیباتر هستند و تاثیرگذاری بیشتری دارند.

- استفاده از نمادهای مذهبی در این نوع از طراحی توصیه نمی شود. درج نمادها مذهبی بر روی کارهای گرافیکی امری غیرمعمول شناخته می شود. البته این امر شامل عبارت بسم الله الرحمن الرحیم نیست.

- حاشیه ست اوراق اداری باید به اندازه 1 سانتیمتر از انتها و ابتدا ورق فاصله داشته باشد.

- زمینه ست اوراق اداری باید به رنگ سفید باشد. این امر مطالب را نمایان تر می سازد.

- کارت ویزیت ها باید در ابعاد استاندارد 5 9 سانتیمتر طراحی و چاپ شوند. کشیدگی کارت ویزیت آن را زیباتر می سازد.

- استفاده از علائم نوشتاری و نشانه ها برای متونی که در ست اوراق اداری به کار می روند، ضرورت دارد. این امر درک مطالب را تسهیل می کند.

- در چاپ سربرگ ها باید به اندازه آنها توجه داشت که معمولاً در سایز ۷/۲۹ * ۲۱ سانتیمتر طراحی می شوند و وجود نشانه، عنوان، تاریخ، شماره و پیوست ضرورت دارد.

- محل درج آرم و لوگوی شرکت در ست اداری ضرورت دارد. این کار در هنگام طراحی و سپس چاپ باید مد نظر قرار گیرد. آرم شرکت باید در سمت چپ یا راست (بالا) چاپ شود و در حدود 2 تا 5 سانتیمتر را به خود اختصاص دهد.

- در هنگام طراحی گرافیکی ست اوراق اداری باید توجه داشت زمینه ورقه ها حتی الامکان بی‏رنگ باشند، زیرا ممکن است در هنگام کپی گرفتن، زمینه نسخه تکثیر شده، تیره و بی کیفیت شود.

- از آنجا که پاکت نامه ها نیز در ردیف ست اوراق اداری به شمار می روند، لذا در طراحی و چاپ آنها نیز رعایت نکاتی از جمله خالی نگه داشتن نیمه بالای سمت راست پاکت به منظور الصاق تمبر و انجام عملیات پستی و احتیاط در استفاده از خطوط و فرم ها ی تزئینی ضرورت دارد.

 

 جهت اطلاعات بیشتر در مورد طراحی و چاپ ست اداری با ما در تماس باشید .

 

اوراق اداری در شیراز

 

 


دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.