آشنایی با تفاوت تگ لاین و اسلوگان برای بهبود استراتژی تبلیغاتی شما

یگانه امیری نژاد

بررسی عمیق تفاوت تگ لاین و اسلوگان به شما نشان می‌دهد که چگونه این دو مفهوم اساسی می‌تواند به شناخت بهتر برند، محصولات و خدمات کمک کند.

 

تفاوت تگ لاین و اسلوگان

آیا تا به حال به تفاوت تگ لاین و اسلوگان فکر کرده‌اید؟ برای داشتنه یک کسب و کار موفق در بازاریابی امروزه و مشاوره برندینگ داشتن تگ لاین و اسلوگان جذاب و موفق جز جدایی ناپذیر بیزینس شما است و به معروف شدن بیشتر برند شما کمک زیادی می‌کند. برای درک بهتر از شناخت برند و جذب مخاطبین بیشتر هنگام طراحی تیزر تبلیغاتی توسط شرکت‌های معتبر مثل سایت زئوس از تگ لاین و اسلوگان نیز استفاده می‌شود تا کسب و کار شما بیشتر در ذهن مخاطب باقی بماند.

بهتر است بدانید هر کدام از تفاوت تگ لاین و اسلوگان دارای نقش و اهمیت خود در جلب توجه مخاطب و تبلیغات موثر می‌باشد. در حالی که بسیاری از ما از این دو عبارت به طور همزمان استفاده می‌کنیم اما واقعیت این است که تفاوت مهمی بین تگ لاین با اسلوگان وجود دارد که می‌تواند به شکل قابل‌توجهی بر ارتقای هویت و شناسایی برند، محصول یا خدمات دیجیتال مارکتینگ تاثیر بگذارد. حالا بیایید نگاهی به این دو مفهوم بیندازیم و به دنبال تفاوت‌های جذابی که دارند بگردیم!

 

تفاوت تگ لاین با اسلوگان


از تفاوت تگ لاین و اسلوگان چه می‌دانید؟

در دنیای پر جنب و جوش بازاریابی، برندینگ و فروش تمامی کسب و کارها برای موفقیت بیشتر، ایجاد اعتبار و اعتماد نزد مشتری‌ها و خلق تصویر ذهنی ماندگار از تگ لاین (Tagline) و اسلوگان (Slogan) استفاده می‌کنند تا آوازه برند خود را به گوش همگان برسانند و خدمات تخصصی سئو را بهتر پیش ببرند. اما شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که تفاوت تگ لاین با اسلوگان در چیست؟ چگونه می‌توان فرق تگ لاین و اسلوگان را تشخیص داد؟

Tagline و Slogan دو عبارت جذاب و موثر هستند که با کمک تیم تولید محتوا و بهره‌گیری از دانش کپی رایتینگ برای انواع کسب و کار به شکل کاملا تخصصی ایجاد می‌شود. تگ لاین شعار تبلیغاتی برند است و مخاطبان شما را با آن به یاد می‌آورند اما اگر می‌خواهید محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید اسلوگان به کمک شما خواهد آمد!

 

تگ لاین اسلوگان
دائمی و غیرقابل تغییر است با توجه به محصولات یا خدمات بیزینس تغییر می‌کند
شناخت برند شما به مخاطب شناساندن محصول یا خدمات شما به مخاطب
به محصول یا خدمات اشاره نمی‌شود محصول یا خدمات را معرفی می‌کند
تمرکز بر هویت برند تمرکز بر بازاریابی برند
فقط یکی است می‌تواند چندتا باشد
پیام برند را بازگو می‌کند بر متقاعد کردن مخاطب تمرکز دارد
تعداد کلمه کمتر تعداد کلمات بیشتر

 

تگ لاین چیست؛ Tagline شعار تبلیغاتی برند شما

اگر می‌خواهید از فرق تگ لاین با اسلوگان بیشتر بدانید باید بگوییم تگ لاین (Tagline) یا شعار تبلیغاتی عبارتی کوتاه و جذاب است که اغلب در تبلیغات، برندینگ و بازاریابی به هدف معرفی برند استفاده می‌شود تا هویت تجاری برند تقویت شود و مردم با شنیدن آن جمله به یاد بیزینس شما بیوفتند. تگ لاین ها بر خلاف اسلوگان معمولا دائمی هستند و در طول مدت فعالیت یک برند تغییر پیدا نمی‌کنند. به همین دلیل شرکت‌ها و کسب و کارها در کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی از تگ لاین استفاده میکنند تا در ذهن مخاطبان خود بیشتر نفوذ کنند و ماندگار باشند. هنگام نوشتن تگ لاین باید از کلمات قوی، تاثیرگذار و رووان استفاده شود تا یادآوری آن آسان باشد.

اهمیت تگ لاین در جلب توجه مخاطب خود را نشان می‌دهد چون مردم با شنیدن شعار تبلیغاتی بیزینس شما یادتان می‌افتاد. یکی دیگر از موارد اهمیت تگ لاین این است که مخاطب بعد شنیدن شعار تبلیغاتی می‌تواند حوزه فعالیت شما را حدس بزند.


آموزش نوشتن تگ لاین موفق

تگ لاین یا شعار تبلیغاتی نمایانگر ارزش‌ها و اهداف برند است به همین دلیل صحیح نوشتن آن از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بر اساس استراتژی و هویت برند طراحی شود و ارتباط مستقیم با ارزش‌ها، اهداف و شناختی که برند به مخاطبان ارائه می‌دهد داشته باشد اینجا است که فرق اسلوگان و تگ لاین بیشتر مشخص می‌شود.

  • شعار تبلیغاتی باید به منظور جذب مخاطبان طراحی شود و حس کنجکاوی را در فرد بیدار کند.
  • تگ لاین باید بتواند سرعت پیام اصلی را سریع منتقل کند.
  • یادآوری شعار تبلیغاتی باید آسان باشد به همین دلیل باید از جملات کوتاه و تاثیرگذار استفاده کرد.
  • تگ لاین باید با رویکرد کلی تبلیغات و استراتژی بازاریابی برند هماهنگی کامل داشته باشد.
  • هنگام نوشتن آن به محصول یا خدمات خاصی نباید اشاره شود.
  • یک شعار تبلیغاتی باید اصالت خود را حفظ کرده و کپی نباشد.

 

چند نمونه از تگ لاین های معروف و نام آشنا

حال که از تفاوت تگ لاین و اسلوگان بیشتر مطلع شده‌اید می‌خواهیم چند نمونه از تگ لاین های معروف و نام آشنا ایرانی و خارجی را به شما یادآوری کنیم تا بتوانید بیشتر از ماهیت Tagline آگاهی یابید. نمونه تگ لاین ایرانی و خارجی در ادامه نوشته شده است:


Think Different

اسلوگان معروف شرکت اپل Think Different (متفاوت فکر کن) است که بیانگر رویکرد خلاقانه و نوآورانه این برند در تولید محصولات مرتبط تکنولوژی است.


Just Do It

اسلوگان شرکت نایکی Just Do It (فقط انجامش بده) است که بیانگر ایجاد روحیه ورزشی و انگیزه در فرد توسط این برند است.


The happiest place on Earth

شادترین مکان روی زمین، تگ لاین معروف دیزنی لند است که به خوبی توانسته ماهیت شاد و پویای خود را با این جمله برای همه روشن کند.


Do what you can’t

تگ لاین شرکت سامسونگ Do what you can’t (کاری که نمی‌توانی را انجام بده!) است. سامسونگ به علت رسالت خود در فناوری وسایل دیجیتال برای کارهای غیرممکن به خوبی توانسته توانایی خود را با این شعار تبلیغاتی زیبا به همه ثابت کند.


چی‌توز طعم خوش لحظه ها

تگ لاین شرکت چی‌توز طعم خوش لحظه ها است که به خوبی نشان می‌دهد برای لحظات سرگرمی در کنار دوستان یا خانواده چی‌توز بهترین گزینه است!


هیچکس تنها نیست همراه اول

شرکت همراه اول با کمک شعار تبلیغاتی هیچکس تنها نیست، ارتباط را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند و باعث آرامش قلبی می‌شود.


طبیعیه که منو میخوای!

شرکت آبمیوه تکدانه با شعار تبلیغاتی طبیعیه که منو میخوای طبیعی بودن آبمیوه‌های خود را با خلاقانه‌ترین روش به مخاطب القا می‌کند.

 

تگ لاین چیست

 

اسلوگان چیست؛ Slogan بهترین راه برجسته سازی محصول

اطلاع از تفاوت تگ لاین با اسلوگان شما را در شناسایی برند و محصولات کمک زیادی خواهد کرد. اسلوگان Slogan در بازاریابی محصولات برند شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت و خدمات شرکت یا محصول را برجسته می‌کند و به صورت موقتی ویژگی مورد نظر را به گوش مخاطب خواهد رساند. اسلوگان باید شفاف، قابل حفظ و جذاب باشد تا بتواند اثربخشی قابل قبولی را از خود بروز دهد. همچنین باید با هویت و پیام کسب و کار سازگاری قابل قبولی داشته باشد تا با بازتاب ارزش‌ها و مشتری محوری به عنوان یک نشان تجاری برند را به خوبی نشان دهد.

اهمیت اسلوگان برای افزایش فروش محصولات شما می‌باشد. جالب است بدانید هشتگ‌هایی که توسط برندهای مختلف در شبکه های اجتماعی منتشر می‌شوند نیز نمونه‌ای از اسلوگان‌ها است.


آموزش نوشتن اسلوگان تاثیرگذار

برای اینکه فرق اسلوگان و تگ لاین را بیشتر بدانید بهتر است از نحوه نوشتن اسلوگان نیز آگاهی یابید تا بتوانید جملاتی موثر برای محصولاتی که می‌خواهید به گوش مخاطب خود برسانید را ارائه دهید.

  • اسلوگان با کمک واژگان قوی و استفاده از اصالت و خلاقیت، توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند.
  • اسلوگان به عنوان خلاصه‌ای از ارزش‌ها، مزایا و مشتری‌محوری کسب و کار عمل می‌کند.
  • Slogan به مخاطبان کمک می‌کند تا به سرعت درک کنند که محصول یا خدمت چه فوایدی دارد.
  • اسلوگان به کسب و کارها کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوند.
  • جمله نوشته شده باید با هویت برند و تگ لاین برند مطابقت داشته باشد.
  • درست است که اسلوگان موقتی می‌باشد اما برای نوشتن آن باید نهایت دقت و خلاقیت را به کار برد تا سال‌ها در ذهن مخاطب باقی بماند.

 

چند نمونه اسلوگان معروف که شاید شنیده باشید

تا اینجا به خوبی از تفاوت تگ لاین و اسلوگان آگاهی یافته‌اید. نمونه اسلوگان خارجی و ایرانی زیر به شما چند Slogan معروف را به شما یادآوری می‌کند تا با معنای دقیق آن آشنایی بیشتر یابید:


پشتم گرمه

اسلوگان معروف شرکت ایران رادیاتور که به خوبی حس گرما را منتقل می‌کند تا محصول پکیج رادیاتور خود را به راحتی بتواند بفروشد.


Where every child can learn

سازمان های معروف هم از لزوم اسلوگان برای خود اگاهی کامل دارند و یونیسف با تگ لاین معروف خود به اسم Where every child can learn به معنای جایی که هر کودکی می‌تواند یاد بگیرد به اهمیت آموزش برای همه کودکان اشاره دارد.


Melts in Your Mouth, Not in Your Hands

اسلوگان معروف برند M&M است و به معنای در دهان شما ذوب می شود، نه در دستان شما. این اسلوگان جذاب بر مزیت منحصر به فرد اسمارتیز تمرکز دارد.

 

اسلوگان چیست

 

جمع بندی

 

تگ لاین و اسلوگان دو ابزار مهم در بازاریابی و برندسازی هستند که با هدف جلب توجه و ایجاد تمایز استفاده میشوند. اما تفاوت اصلی آنها این است که تگ لاین یک جمله کوتاه و دائمی است که هویت و رویکرد یک برند را نشان میدهد، در حالی که اسلوگان یک عبارت موقت و متغیر است که ویژگی و فایده یک محصول یا یک کمپین تبلیغاتی را بیان میکند. 

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.