انتشار ویدیو در سایت چه تاثیری بر سئو سایت میگذارد؟

مدیر سایت

در ارایه محتوای ویدئویی باید به آن توجه کنیم فضای بارگذاری و انتشار آن است.

در دنیای امروز ویدیوها به پرطرفدارترین نوع محتوا برای وب سایت ها تبدیل شده اند، آمارها نشان می دهد که عمده کاربران جهانی اینترنت، معمولا زمانی که با یک ویدیو مواجه می شوند برخلاف سایر انواع محتوای موجود در وب سایت ها، آن را تا انتها مشاهده می کنند و آن را نیمه کاره رها نمی کنند.پس اگر شما می خواهید که تاثیر شدیدتر و عمیق تری بر روی کاربران خود ایجاد کنید و آنها را کاملا مجذوب کنید، بهترین نوع محتوای آنلاین برای شما که می تواند شما را در نائل شدن به این اهداف کمک کند، ویدیوها هستند.

محل بارگذاری ویدیو و تاثیر آن بر سئو ویدئو:
در ارایه محتوای ویدئویی باید به آن توجه کنیم فضای بارگذاری و انتشار آن است. در حال حاضر یوتیوب را میتوان دومین موتور جستجوی دنیا بعد از گوگل دانست و در ایران آپارات دومین سایت پربازدید بعد از گوگل است.
در حال حاضر در ۵۵ درصد نتایج جستجو حداقل یک ویدئو از طرف گوگل به کاربر پیشنهاد میشود که البته بیشتر آنها از سایت هایی مانند آپارات و یوتیوب هستند. به عبارت دیگر ویدئوهایی که در آپارت و یوتیوب هستند شانس بیشتری برای کسب جایگاه در نتایج گوگل داشته اند. میتوان گفت تولید و انتشار ویدئو یکی از تکنیک هایی حیاتی برای سئو است.

video-seo

مواردی که باید در سئو ویدیو مورد توجه قرار دهیم :
1. هرچه ویدئو شما بیشتر دیده شود قطعا رنکینگ شما بالاتر می رود.اما این به معنی نیست که اگر شما تعداد زیادی ویدیو آپلود کردید رنکیگ شما ارتقا مییابد کاملا غلط است . به این نکته توجه کنید : برای مثال شما یک ویدیو 10 دقیقه ای آپلود میکنید مخاطبین شما فقط 40 ثانیه از این ویدیو را مشاهده میکنند در اینجا یک نکته است , اگر محتوا برای مخاطبین مفید و جذاب نباشد در 40تانیه اول این ویدیو بسته شده و از نظر یوتیوب و گوگل جذاب نیست و تاثیری ندارد اما اگر همین ویدیو 10 دقیقع ای توسط مخاطبین شما 3 دقیه مشاهده شود از نظر یوتیوب و گوگل ویدیو خوبی را آپلود کرده اید این موضوع رابطه مستقیم با بحث تولید محتوا قوی و مفید دارد .
2. سعی کنید حتما هر ویدیویی که آپلود میکنید همراه با زیر نویس که شامل زیر نویس فارسی و انگلیسی میباشد آپلود کنید اینکار باعث میشود رنکینگ شما افزایش یابد .
3. در ویدیو های خود حتما باید از کلمه کلیدی و تایتل استفاده کنید
4. حواستان حتما باشد در تگ توضیحات ویدیو با دقت در هر پاراگراف از کلمه کلیدی های خود به بهترین شکل استفاده نمایید.و مواظب باشید که قوانین on site سئو باید کاملا رعایت شود
5. باتوجه به اینکه موتور جسجو در گوگل بسیار قوی و قدرتمند عمل میکند پس باید حتما ,حتما از کلمه کلیدی هایی که در ویدیوتان گفته شده استفاده کنید و مطمئن باشید تاثیر اینکار را به خوبی در کارتان می بینید .
6. برای ویدیو خود تصویر اختصاصی در نظر بگیرید .طبق آمار ارائه شده توسط یوتیوب مدعی شده است که برایشان مهم است که ابتدا مخاطبین روی کدام ویدیو همان اول کار کلیلک میکنند و تماشا میکنند.با ابن ترفند شما حتما باید برای خود یک thumbnail در نظر بگیرید تا مخاطب شما آگاه شود که دقیقا موضوغ ویدیو چیست . با این کار مقابله کرده اید با اتلاف زمان و پهنای باند و احتمال اینکه ویدیو شما کلیک بخورد افزایش می یابد و اگر که در نتایج گوگل قرار بگیرد که بسیار عالی میشود .
7. حتما از نظرات مخاطبانتان استقبال کنید این کار باعث میشود که رشد کنید و ببینید چقدر این ویدیو لایک و کامنت میخورد این کار در رنکینگ شما مجدد تاثیرگذار است.

 

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.