آیا پهنای باند مصرفی اینترنت تا چند سال آینده افزایش پیدا می کند؟

مدیر سایت

طبق گفته کمپانی سیسکو متخصص فروش تجهیزات شبکه،  تا سال 2021 میلادی حدود 82 درصد از ترافیک اینترنت ...

طبق گفته کمپانی سیسکو متخصص فروش تجهیزات شبکه،  تا سال 2021 میلادی حدود 82 درصد از ترافیک اینترنت به محتویات ویدئویی اختصاص می یابد. تقریبا 73 درصد از ترافیک کل اینترنت در سال 2016 مربوط به محتویات ویدئویی بوده است.

این گفته از آن جایی منطقی به نظر می رسد که مردم حالا با وجود بالا رفتن کیفیت و محتویات ویدیوها و افزایش پهنای باند علاقه بیشتری به به دیدن ویدیوها از طریق اینترنت داشته باشند. از سوی دیگر، علاقه مندان بیشتری به سمت سایت های آنلاین پهنای باند بیشتر مثل: هولو، نت فیلیکس، آمازون و .... با جذب می شوند و برعکس از بینندگان تلویزیون خانگی کاسته می شود.

در این میان پخش زنده ویدیوهایی همچون رویدادهای ورزشی از طریق توییتر و محتویات دیگر از کمپانی هایی مثل یوتوب،  AT&T و هولو و همچنین می توان به فیسبوک لایو اشاره کرد، بیشترین بازدید کننده را دارند.

در آخر انتظار می رود که تا سال 2021 میلادی، ترافیک ویدیوهای زنده با رسیدن به 25 اگزابایت ( معادل 25 میلیارد گیگابایت) نزدیک به 13 درصد از ترافیک کل ویدیوها را از آن خود کند، که همین امر باعث افزایش ترافیک چیزی حدود 1.6 اگزابایتی و 3 درصدی به نسبت سال گذشته میلادی شده است.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.