فاکتورهای مربوط به به پیج که بایستی در سدو سایت در نظر گرفت

مدیر سایت

فاکتورهای مربوط به به پیج
  • کیوردهای موجود در عنوان پیج: عنوان پیج دومین قسمت مهم محتوای پیج می‌باشد. بنابراین تاثیر زیادی در سئو خواهد گذاشت.
  • کیورد موجود در ابتدای تگ عنوان(title tag): تگ‌های عنوانی که با یک کیورد شروع می‌شوند, نسبت به عنوان هایی که کیورد در انتهای آن ها آمده است, نتیجه بهتری خواهند داشت
  • کیوردهای موجود در متن پیج: یک سیگنال ارتباطی مهم دیگر.
  • کیورد موجود در تگH1: تگH1 دومین تگ عنوان محسوب می‌شود و طبق نمودار زیر سیگنال ارتباطی دیگری به گوگل ارسال می‌کند.
  • کیورد بیشتر استفاده شده: داشتن کیوردی که بیش از دیگر کیوردها به کار برده شده باشد, مانند یک سیگنال ارتباطی عمل خواهد کرد.
  • طول مطلب: مطالب طولانی‌تر می‌تواند محدوده وسیع‌تری را پوشش دهد و نسبت به مطالب سطحی کوتاه‌تر ارجحیت دارد.
  • تراکم کیورد:اگرچه اهمیت گذشته را ندارد اما  گوگل همچنان برای فهمیدن موضوع وب پیج از آن استفاده می‌کند و البته افزایش بیش از حد آن به ضرر شما خواهد بود.
  • کیوردها به عنوان فهرستی از معانی نهفته کلمات(Latent Semantic Indexing):کیوردهایLSIبه موتورهای جستجو کمک می‌کند معانی کلماتی که بیش از یک معنی دارند را استخراج کنند (برای مثال کلمهapple موجود در متن به عنوان شرکت کامپیوتری است یا یک نوع میوه). بودن یا نبودن! این نوع کیوردها خود می‌تواند نشانه سطح کیفیت متن باشد.
  • کیوردهایLSI در تگ‌های عنوان و توضیحاتکیوردهایLSI درون متا تگ‌ها به گوگل کمک میکند کلمات هم معنی را از هم تشخیص دهد.  همچنین می‌تواند مانند یک سیگنال ارتباطی عمل کند.
  • سرعت لودینگ پیج از طریقHTML: هردویGoogle وBing از سرعت لود شدن پیج به عنوان یک فاکتور برای رتبه بندی استفاده می‌کنند. اسپایدرهای موتور جستجو بر اساس کد صفحه و سایز فایل می‌توانند به دقت سرعت لودینگ وبسایت را تخمین بزنند.
  • مطالب تکراری: مطالب یکسان در یک وبسایت(حتی با کمی تغییر) تاثیر منفی در رتبه بندی آن سایت خواهد گذاشت.
  • تگ‌هایRel=Canonical: این تگ‌ها اگر به درستی استفاده شود, از اینکه گوگل مطالب را تکراری تشخیص دهد جلوگیری می‌کنند.
  • سرعت لودینگ پیجاز طریق کرومchrome: ممکن است گوگل از داده های کابری موجود در کروم در جهت بهبود لودینگ صفحه استفاده کند, که ممکن است شامل سرعت سرور  و نیز دیگر عوامل غیر وابسته بهHTML باشد.
  • بهینه سازی تصویر: تصاویر درون پیج ها توسط نام, متن,alt عنوان و توضیحات موجود در آنها یک سیگنال ارتباطی مهم به موتورهای جستجوگر ارسال می‌کند.
  • تعدد آپدیت‌های محتویات سایت: Google Cafeine بهمرتب آپدیت کردن مطالب امتیاز مثبت می‌دهد, به خصوص برای جستجوهایی که زمان در آنها توسط کاربر مشخص شده است
  • میزان آپدیت‌های مطالب: میزان ادیت‌ها و تغییرات, یک فاکتور ‌به روز بودن وبسایت محسوب می‌شود. اضافه و کم کردن کلی یک بخش موثرتر از انجام تغییرات اندک بین چند بخش می‌باشد.
  • آپدیت‌های پیج: چه مدت یکبار پیج آپدیت می‌شود؟ هر روز؟ هر هفته؟ این موضوع اهمیت زیادی دارد. پس تعداد آپدیت‌های پیج نشانی از میزان به روز بودن وبسایت محسوب می‌شود.
  • امتیاز کیورد: آوردن یک کیورد در ۱۰۰کلمه اول مطالب موجود در پیج به عنوان یک سیگنال ارتباطی مهم به حساب می‌آید.
  • آوردن کیورد در تگ‌هایH2 وH3: آوردن کیورد در عنوان فرعی پیج به صورتH2 وH3 می‌تواند یک سیگنال ارتباطی ضعیف به حساب آید.
  •  ترتیب کلمه‌ها در عبارت کیورد: تطابق کامل کلمه‌های جستجو شده در محتوای پیج, رتبه بهتری نسبت به وجود همان عبارت با ترتیب متفاوت کسب می‌کند. برای مثال: فرض کنید عبارت“cat shaving technique”جستجو شده باشدپیجی که دقیقا دارای عبارت “cat shaving technique” باشد رتبه بهتری نسبت به پیجی که دارای عبارت“technique for shaving cat”  است کسب خواهد کرد.
  • کیفیت لینک‌های خروجی: بسیاری از سئو کاران معتقدند لینک کردن به سایت‌های معتبر کمک می‌کند وبسایت سیگنالی به نشانه اعتبار خود به گوگل ارسال کند.
  • موضوع لینک‌های خروجی:‌ موتورهای جستجو از محتوای پیجی که به آن‌ها لینک می‌شود به عنوان یک سیگنال ارتباطی استفاده کنند. برای مثال, اگر پیجی در موردcars دارید و به  movie-related pages لینک کنید, در واقع به گوگل می‌گویید پیج شما در موردmovie cars می‌باشد و نه اتومبیل.
  • گرامر و املا: رعایت گرامر و املای صحیح در مطالب, یک سیگنال کیفی محسوب می‌شود
  •  مطالبSyndicated : آیا محتوای پیج اورجینال است؟ اگر مطالب موجود در وبسایت کپی شده یا گرفته شده از پیج دیگری باشد, رتبه ای به خوبی سایت اصلی کسب نخواهد کرد یا در فهرست اضافی جای خواهد گرفت.
  • مطالب کمکی: مطالب تکمیلی یک شاخص کیفی به حساب می‌آید. تبدیل کننده ارز, محاسبه کننده سود وام و دستورالعمل‌های تعاملی مثال‌هایی از این دست هستند.
  • تعداد لینک‌های خروجی: استفاده زیاد از لینک‌های خروجی رتبه وبسایت را کاهش خواهد داد. در نتیجه به قابلیت دیده شدن در نتایج جستجو آسیب خواهد زد.
  • چندرسانه‌ای: تصاویر, ویدئوها و دیگر عناصر چند رسانه‌ای همانند سیگنال‌های ارتباطی عمل خواهند کرد.
  • تعداد لینک‌های ورودی اشاره شده به پیج: تعداد لینک‌های ورودی به یک پیج نشان دهنده اهمیت آن نسبت به دیگر پیج‌های سایت می‌باشد.
  •  کیفیت لینک‌های ورودی اشاره شده به پیج: لینک‌های ورودی از پیج‌های معتبر تاثیر مثبت بیشتری نسبت به لینک‌های وارد شده از پیج‌های با رتبه کم, دارد.
  • لینک‌های خراب: وجود تعداد زیادی لینک‌های خراب در پیج می‌تواند نشانه سایتی رها شده یا واگذار شده باشد. گوگل از لینک‌های خراب برای تعیین کیفیت هوم پیج استفاده می‌کند.
  • سطح لغات: شکی نیست,‌ گوگل سطح لغات وب پیج‌ها را تخمین می‌زند.اما آنچه با اطلاعات به دست آورده انجام می‌دهند هنوز مشخص نیست. عده‌ای معتقدند رعایت یک مینیمم برای سطح لغات به رتبه پیج کمک خواهد کرد زیرا حجم عمده‌ای از مخاطبان را پوشش می‌دهد. در حالی که برخی می‌گویند سطح کلمات فاکتوریست برای تشخیص سایت‌های با کیفیت از سایت‌‌‌‌‌های بی کیفیت و بی‌خاصیت.
  • لینک‌هایAffiliate: این لینک‌ها به خودی خود به رتبه پیج لطمه نمی‌زند. اما اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد,‌ الگوریتم‌های گوگل توجه بیشتری به سیگنال‌های کیفی‌ خواهند کرد.
  • خطاهایHTML و تاییدیهWC3: خطاهایHTML یا کدنویسی‌های نامرتب ممکن است نشانه کیفیت ضعیف سایت باشد. عده‌ای هم معتقدند تاییدیهWC3 سیگنال کیفی ضعیفی به شمار می‌آید.
  • اعتبار دامنهو هاست: اگر همه چیز برای دو پیج برار باشد. پیجی که دامنه معتبری دارد رتبه بالاتری کسب خواهد کرد.
  • . PageRank پیج: اگرچههمیشه صدق نمی‌کند اما در حالت کلی پیج‌هایی باPR بالاتر به احتمال زیاد رتبه‌ای بالاتر از پیج‌هایی باPR پایین کسب خواهد کرد.
  • طولURL: URLهای طولانی به قابلیت دیده شدن سایت در نتایج جستجو لطمه خواهد زد.
  • مسیرURL: پیجی که به هوم پیج نزدیک‌تر باشد اعتبار بیشتری خواهد یافت.
  • ویرایشگران انسانی: اگرچه هیچگاه تایید نشده است,‌ اما گوگل امتیازی به ثبت رسانیده است که به ویرایشگرهای انسانی اجازه می‌دهدSERPها را تغییر دهند.
  • رده پیج: کتگوری که پیج در آن قرار دارد یک سیگنال ارتباطی محسوب می‌شود. پیجی که بخشی از یک کتگوری مربوط به خود می‌باشد نسبت به پیجی که در کتگوری بی‌ربط یا ارتباط کمتر قرار دارد, امتیاز بیشتری کسب می‌کند.
  • تگ‌هایWordPress: تگ‌های مخصوصWordPress سیگنال ارتباطی محسوب می‌شود.تنها راهی که وردپرس موجب بهینه‌ سازی سئو می‌شود, ایجاد ارتباط بین تمام قسمت‌های مطالب با یکدیگر و به طور جزئی‌تر بین تمام پست‌ها با یکدیگر می‌باشد.
  • کیورد موجود درURL: یک سیگنال ارتباطی مهم دیگر.
  • رشتهURL: کتگوری‌های موجود در رشتهURL‌ توسط گوگل خوانده شده و می‌تواند یک سیگنال ارتباطی برای فهمیدن موضوع پیج باشد.
  • مراجع و منابع: ذکر مراجع و منابع مانند کاری که در مقاله‌های تحقیقاتی انجام می‌شود, می‌تواند نشان دهنده کیفیت باشد. گوگل می‌گوید کاربران هنگام بازدید از پیج‌ها به منابع دقت داشته باشند.
  •  لیست‌های شماره‌گذاری شدهو فهرست‌وار: لیست‌های شماره‌گذاری شده و فهرست‌وار کمک می‌کند مطالب به صورت تفکیک شده نمایش داده شود و در نتیجه پیج بیشتر مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.
  •  اولویت پیج‌ها درsitemap: اولویتی که یک پیج توسط فایلsitemap.xml دریافت می‌کند بر رتبه بندی تاثیر می‌گذارد.
  • تعداد زیاد لینک‌های خروجی: زیاد بودن تعداد لینک‍های خروجی موجب ابهام پیج و منحرف شدن از محتوای اصلی می‌شود.
  •  میزان پیج رنک برای دیگر کیوردها: اگر پیج برای چند کیورد دیگر رتبه بندی شده باشد, میتوان گفت این یک سیگنال داخلی کیفی به گوگل ارسال می‌کند.
  •  عمر پیج: اگرچه گوگل مطالب تازه را ترجیح میدهد اما پیج قدیمی‌تری که به طور مرتب آپدیت می‌شود بهتر از یک پیج جدیدتر عمل کند.
  •  چیدمان مورد پسند کاربران: بر اساس راهنمایی‌های گوگل: چیدمان در پیج‌های با کیفیت بالا باعث می‌شود مطلب اصلی به سرعت در نتایج جستجو دیده شود.
  •  دامنه‌هایParked:یک آپدیت گوگل در دسامبر ۲۰۱۱قابلیت دیده شدن دامنه هایParked در نتایج جستجو شده را کاهش داد.
 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.