دیجیتال مارکتر کیست؟ حقوق، مهارت و شغل

مدیر سایت

 بازاریابی دیجیتال دیگر یک صنعت خاص نیست. بلکه به یک بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت های بازاریابی برای تمامی مشاغل تبدیل شده است تا مشتریان بالقوه را جذب کند، ترافیک را هدایت کند و سرنخ های با کیفیت ایجاد کند.

برندهایی که می‌خواهند در دنیای دیجیتالی امروزی موفق شوند، به بازاریاب‌هایی با تخصص دیجیتالی نیاز دارند که بتوانند محصولات و خدمات آنها را به صورت آنلاین معرفی کرده و به فروش برساند.

 بازاریاب های دیجیتال ماهر به دانش و صلاحیت هایی نیاز دارند که فراتر از استراتژی های بازاریابی اولیه و مهارت های خلاقیت است.

برندها، کوچک یا بزرگ، می خواهند در دنیای پرشتاب رسانه های دیجیتال امروزی موفق شوند. یک بازاریاب دیجیتال با تخصصی که دارد می تواند محصولات و خدمات آنها را به صورت آنلاین عرضه کرده و امکان فروش و کسب درامد را برای صاحبین کسب و کار محیا کند.

 قبل از ادامه مقاله و توضیح در مورد نقش، مسئولیت‌ها، حقوق و دامنه شغلی بازاریاب دیجیتال، اجازه دهید ابتدا بفهمیم بازاریابی دیجیتال چیست؟ (دیجیتال مارکتینگ: مفهوم(Digital Marketing) استراتژی و معرفی کانال‌ها)

 

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال با شروع اینترنت در جهان محبوبیت پیدا کرد. فناوری‌ها و روندهای مدرن، سازمان‌ها را وادار به تغییر استراتژی‌های بازاریابی خود کرده‌اند. ایمیل روز اول یک ابزار بازاریابی محبوب بود که توسط موتورهای جستجو دنبال می شد و سپس توسط پلتفرم های رسانه های اجتماعی هدایت می شد.

در بازاریابی دیجیتال، از کانال های دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت برای دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده می شود. اغلب بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی، دستگاه های تلفن همراه، موتورهای جستجو و سایر پلت فرم های آنلاین مشابه انجام می شود.

گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های دیجیتالی مختلف، بازاریابی برند، محصولات و خدمات خود را برای مشتریان آسان‌تر کرده‌اند.

 

 دیجیتال مارکتر(Digital Marketer) کیست؟

بازاریاب دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتر شخصی است که از پلتفرم های دیجیتال مختلف برای دستیابی به مشتریان بالقوه برای تبلیغات محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت استفاده می کند. چیزی که یک بازاریاب دیجیتال را تعریف می کند، توانایی آن شخص برای برنامه ریزی و اجرای کمپین های بازاریابی است. آنها همچنین بر روی تجزیه و تحلیل گزارش ها برای ایجاد و حفظ حضور آنلاین یک شرکت کار می کنند.

 

دیجیتال مارکتر

 یک بازاریاب دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟

توانایی برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق استراتژی‌های تبلیغات دیجیتال نوآورانه، کمپین‌های ایمیلی و پست‌های رسانه‌های اجتماعی جذاب، چیزی است که بازاریابان دیجیتال به آن معروف هستند.

علاوه بر این یک بازاریاب دیجیتال، باید مسئولیت های زیر را نیز بر عهده بگیرد:

 طراحی استراتژی‌های مبتنی بر بهینه‌سازی موتورهای جستجو و تبلیغات در موتورهای جستجو و به دنبال آن بازاریابی محتوا، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی برای کمپین‌های دیجیتال.

درباره فرصت‌های جدید رسانه‌های آنلاین تحقیق کنید و در مورد روندهای دیجیتال کنونی برای منافع کسب‌وکار اطلاعات به‌روز داشته باشید.

با مشتریان، شبکه های همکار و شرکای وابسته برای گزارش ها و تجزیه و تحلیل برای مطالعه بازده سرمایه گذاری موثر ارتباط برقرار کنید.

انجام تحقیقات کلمات کلیدی و تهیه گزارش آمار وب با استفاده از نرم افزارهای مختلف برای نظارت بر عملکرد وب سایت ها و بر این اساس ایجاد پیشنهادات برای اصلاحات.

برای دریافت بهترین قیمت برای مصرف کنندگان، با تامین کنندگان رسانه در ارتباط باشید.

پایگاه داده مخاطبین را برای تولید سرنخ مدیریت کنید.

 

عناوین شغلی رایج در بازاریابی دیجیتال

بسته به کاری که بازاریابان دیجیتال انجام می‌دهند، موقعیت‌های متعددی را در اختیار می‌گیرند که در حوزه‌های مختلفی مانند تبلیغات دیجیتال، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ، محتوا، بازاریابی ایمیلی و غیره توزیع می‌شوند. طبق دامنه، اهداف تعریف می‌شوند. در اینجا لیستی از نقش های پیشرو در حوزه بازاریابی دیجیتال آورده شده است.

 مدیر بازاریابی دیجیتال: همچنین متخصص بازاریابی دیجیتال نامیده می شود، کسی است که کمپین های بازاریابی را برای شناخت برند اجرا می کند، گزارش ها را برای افزایش آگاهی از برند تجزیه و تحلیل می کند و حضور آنلاین شرکت را ایجاد و حفظ می کند. در واقع آنها بازاریابان دیجیتال با تجربه هستند.

 متخصص سئو: یک متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو کار بر افزایش ترافیک وب سایت از طریق سئو داخلی و خارج از صفحه سایت تمرکز می کند تا در نتایج جستجوی یک شرکت به سرعت بالا رود.

 بازاریابان رسانه های اجتماعی: این افراد روی توسعه، ایجاد و پیاده سازی محتوای موثر رسانه های اجتماعی در پلتفرم های مختلف برای هدایت ترافیک به وب سایت کار می کنند.

 بازاریاب محتوا: در اینجا، تمرکز بر توسعه سئو و محتوای کاربر پسند است. ویرایش بیشتر و بهینه سازی این قطعات برای دریافت ترافیک ارگانیک، بهبود تعامل کاربر و کسب رتبه بهتر گوگل. همکاری با تیم سئو نیز وجود دارد.

 بازاریاب ایمیل: ایمیل یکی از قوی ترین راه ها برای دستیابی به یک مخاطب هدف مشخص است. بنابراین، در اینجا نقش بازاریابان ایمیلی مطرح می شود. آنها بر روی راه اندازی کمپین های بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ محصولات یا یک صفحه یا هر نوع خدماتی برای تولید سرنخ کار می کنند.

 

 مهارت‌های ضروری برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال

اکنون که می دانید یک بازاریاب دیجیتال کیست و چه کاری انجام می دهد، زمان آن رسیده است که مهارت های اساسی را که یک بازاریاب دیجیتال را حرفه ای نشان می دهد ، درک کنید.

 مهارت های تجزیه و تحلیل برای طراحی استراتژی های کارآمد تجزیه و تحلیل داده ها

تسلط کامل به تحقیق کلمات کلیدی و آگاهی از کاربرد آن در محتوا

صدا بر زبان و مهارت های نوشتاری و ارتباطی عالی برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا نگه می دارد

مهارت های تعامل با مشتری برای شناسایی مخاطبان هدف و رویکرد صحیح برای رسیدگی به آنها.

دانش خوب از ابزارهای موتور جستجو؛ SEMrush، Google Trends، Keyword Planner و غیره. ابزارهای بازاریاب محتوا. Word، Excel و غیره و ابزارهای رسانه های اجتماعی؛ لینکدین، توییتر، فیسبوک، و غیره

جهت سفارش طراحی سایت در شیراز کلیک کنید.

حقوق و دستمزد بازاریابان دیجیتال در ایران

رشد و سود اوری هر کسب و کاری به توپوگرافی دیجیتال بستگی دارد. از این رو، تقاضای زیادی برای بازاریابان دیجیتال وجود دارد. از طرفی حرکت به سمت الگوی حقوق و دستمزد بستگی به نقش شغلی دارد.

 

چشم انداز شغلی بازاریابان دیجیتال

وب با اطلاعات دیجیتالی زیادی احاطه شده است و فضای زیادی برای گسترش دارد. به خصوص پس از همه‌گیری، وابستگی کسب‌وکارها به رسانه‌های دیجیتال برای بیشتر فعالیت‌هایشان به سطوحی رسیده است که منجر به افزایش تقاضا برای بازاریابان دیجیتال شده است.

 بازاریابان دیجیتال برای زنده ماندن در رقابت شدید و به دست آوردن مزیت رقابتی، باید مهارت‌های مورد نیاز و دانش کافی در مورد روندهای بازاریابی مداوم، تکنیک‌های توسعه و ترویج کسب‌وکار نوآورانه و غیره داشته باشند.

 

 

 

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.