گزارش نویسی سئو مطابق معیارهای سئو

یگانه امیری نژاد

نحوه گزارش نویسی سئو به شکل جامع کمک می‌کند داده‌های کلیدی و مهم را به کارفرما ارائه دهید.

گزارش نویسی سئو

گزارش سئو سایت باید به گونه‌ای باشد تا گزارش‌های دقیق را به صورت کامل به کارفرما ارائه دهید تا برای ایشان قابل فهم باشد. گزارش سئو باید تجزیه تحلیل داده‌ها، روند بهبود سئو سایت را در خود به صورت کامل جای دهد پس اگر خدمات سئو را به عنوان یک فریلنسر، مشاور یا آژانس دیجیتال‌مارکتینگ ارائه می‌دهید، باید بدانید پروپوزال سئو اولین گام برای تامین خواسته‌های مشتریان جدید و فرصتی برای جلب توجه مشتری و پیشی گرفتن شما از رقبا است. ما در شرکت طراحی سایت گزارش نویسی سئو مطابق معیارهای سئو را که به صورت کامل اجرا می‌کنیم به شما آموزش خواهیم داد.

 

 مراحل نوشتن پروپوزال سئو (معیارهای مهم در گزارش نویسی سئو سایت)

نحوه گزارش نویسی سئو اهمیت زیادی دارد و برای توضیح بازدهی و نحوه عملکرد سایت کارفرما بسیار مهم است. گزارش سئو سایت آماری از میزان ترافیک سایت به شکل دقیق، لینک شکسته و بک لینک، رشد در سرچ کنسول و مشکلات فنی سایت ت.ضیح داده می‌شود. شما باید طبق استراتژی‌هایی که با کارفرما مطرح کرده‌اید سایت را جلو ببرید و آن را در جریان تمامی موارد بگذارید. در زیر مراحل نوشتن پروپوزال سئو نوشته شده است:

 

1. از مشتری احتمالی خود چند سوال بپرسید

هدف این مرحله این است که بفهمید مشتری بالقوه شما واقعاً در مورد چه چیزی به کمک نیاز دارد.

سوالات نمونه:

1) انتظار دارید چه نتیجه ای از سئو داشته باشید؟

ممکن است جوابی شبیه موراد زیر بشنوید:

  • سرنخ‌های بیشتر
  • فروش بیشتر
  • ترافیک بیشتر با کیفیت 

توجه داشته باشید که اگر مشتری یک دسته از معیارهای بیهوده مانند موقعیت SERP را برای کلمات کلیدی خاص یا افزایش ترافیک ارگانیک بدون هیچ هدف تجاری مرتبط (معروف به سرنخ، سایر تبدیل‌ها یا فروش) فهرست کند، پیشنهاد می کنیم قبل از امضای قرارداد، آموزشی در مورد کلیت سئو به او بدهید. 

2) مشتری ایده آل شما کیست و بزرگترین مشکلات آنها در رابطه با محصول و خدمت شما چیست؟

3)  3 رقیب برتر شما چه کسانی هستند؟

این سوال خوبی است چراکه لیستی از وب سایت هایی را دریافت خواهید کردکه مشتری مرتب خود را با آنها می سنجد و آنها در رقابت شدید خود در نظر می گیرند.

4) زمانی که مشتریان بالقوه شما به دنبال کسب و کار شما هستند، چه کلمات کلیدی را باید در موتور جستجو تایپ کنند؟

با پرسیدن این سوال از کلمات کلیدی برتر آنهاُ مواردی که در ذهن آنهاست مطلع می شوید.

5) آیا تا به حال سئوی سایت خود را انجام داده اید یا این اولین بار است؟

بهترین راه برای ایجاد یک پیشنهاد سئوی موفق برای مشتری بالقوه شما این است که بخش‌های خاصی از پروپوزال خود را با نیازهای آن‌ها تنظیم کنید.

 

2. نیازی نیست چرخ را از دوباره اختراع کنید

همه ما می‌دانیم که نوشتن یک پرپوزال سئوی سایت-سئو عالی می تواند ساعت‌ها طول بکشد. اگر هنوز به دنبال نوشتن یک پروپوزال منحصر به فرد و جداگانه برای هر یک از مشتریان بالقوه خود از ابتدا هستید. باید بدانید برایتان کارساز نیست و اختراع مجدد چرخ هر بار به سادگی عملی نیست.

 در عوض، باید روی ساخت یک الگوی پیشنهاد SEO تمرکز کنید که هر زمان که می‌خواهید مشتری جدیدی معرفی کنید، بتوانید به سرعت آن را ویرایش کنید.

 

3. یک خلاصه اجرایی از کارتان بنویسید

اکنون که پذیرفته‌اید همه چیز در پروپوزال شما نباید سفارشی شود، وقت آن است که آستین‌ها را بالا بزنید و بنویسید.

آماده اید؟

می‌دانید که مدیرانی که تصمیم نهایی را می‌گیرند فرصت کافی برای خواندن کل پروپوزال را ندارند. از این رو یک خلاصه اجرایی میتواند یک نمای کلی مختصر از پیشنهاد شما به آنها ارائه دهد.

از ساختار زیر  برای نوشتن یک خلاصه اجرایی قدرتمنداستفاده کنید:

  • مشکل، نیاز، هدف

شما باید خلاصه اجرایی خود را با برجسته کردن نقاط دردناک مشتری شروع کنید. شما باید بتوانید بگویید که تجارت آنها را درک می کنید و از اهدافی که آنها سعی در رسیدن به آنها دارند آگاه هستید.

برجسته کردن مشکلات یک کسب و کار، در واقع یک فرصت عالی برای بولد کردن یک تیتر پررنگ است که چیزی شبیه این را بیان می‌کند: "کسب و کار شما سزاوار ترافیک با کیفیت بالاتر به وب سایت خود است."

  • نتیجه مورد انتظار

در اینجا، می‌خواهید تأثیر حل مشکلی را که در بخش اول شناسایی کرده‌اید، توضیح دهید. اما به یاد داشته باشید که در پروپوزال زمانی برای پرداختن به جزئیات نیست.

در عوض، شما باید کاملاً روی اهدافی تمرکز کنید که با ترکیب راه حل‌های سئوی شما در کسب و کار خود به آن دست یابند. به عنوان مثال، زمانی که سایت شما را با محتوای ارزشمند ودکمه ها و فراخوان‌های اقدام به عمل مرتبط بهینه‌سازی کردیم، می‌توانید تا 30 درصد سرنخ بیشتری به دست آورید.

  • بررسی اجمالی رویکرد

اکنون زمان آن رسیده است که جزئیات استراتژی خود را تکمیل کنید.

اگر هدف آنها افزایش ترافیک ارگانیک به سایت است، نحوه رسیدن به هدف آنها را مشخص کنید.

فقط در 2-3 خط، یک طرح کلی از تاکتیک‌هایی که پیشنهاد می‌کنید به مشتری ارائه دهید. به عنوان مثال، می توانید مواردی مانند تولید محتوا، متا تگ ها، بک لینک و غیره را ذکر کنید.

 

4. موارد قابل ارائه خود را فهرست کنید

جزئیات فنی که مشخص می‌کند; چگونه سئو شما به کسب و کار مشتری بالقوه کمک می کند، را بیان کنید. در این بخش، به آنها نشان خواهید داد که واقعاً میدانید چگونه نقاط اصلی درد آنها را حل کند.

خدمات خاصی که در پیشنهاد شما گنجانده شده است را مشخص کنید:

ممیزی های اولیه: ممیزی محتوا، ممیزی لینک، ممیزی کلمات کلیدی، ممیزی سایت و غیره.

تحقیق کلمات کلیدی: کل فرآیند تحقیق کلمات کلیدی و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که استفاده می کنید را تجزیه کنید.

تجزیه و تحلیل رقیب: فرآیندی را که می خواهید برای ردیابی رقبای مشتری و استراتژی‌های سئو آنها را به کار ببرید، شرح دهید.

نوشتن محتوا: با تولید و نوشتن محتوا برای اصلاح محتوای وب سایت مشتری و همچنین برای بهینه سازی آن جهت جستجوی ارگانیک قدم بردارید.

لینک بیلدینگ: فرآیندی را که برای لینک بیلدینگ دنبال خواهید کرد، ابزارهایی که برای تحلیل بک لینک استفاده می کنید و غیره را توضیح دهید.

گزارش سئو: توضیح دهید که تیم شما هر چند وقت یکبار گزارش‌های سئو را ارسال می‌کند و اینکه آیا این گزارش‌ها با هم در یک جلسه بررسی می‌شوند یا خیر.

 

5. به آنها نشان دهید که می‌توانید کار را انجام دهید

بهترین راه برای نشان دادن به مشتری که می‌توانید با توسعه و اجرای یک استراتژی سئوی سریع به اهداف تجاری خود برسید، چیست؟

به سادگی با نشان‌دادن نمونه‌ کارهایی که قبلا انجام داده‌اید به آنها نشان دهید.

اینگونه می‌توانید نشان دهید که چگونه تجربه شما با نیازهای آنها مطابقت دارد. می تواند به شکل توصیفات مشتری، یا مثال‌هایی در مورد اینکه چگونه مشتریان را راهنمایی کرده‌اید تا فروش، سرنخ ها و ترافیک ارگانیک خود را با خدمات سئو  بهبود بخشند.

یک ساختار ساده وجود دارد که باید برای برجسته کردن کارهای گذشته خود دنبال کنید:

یک معرفی ساده از اینکه مشتری کیست. (نکته حرفه ای: مشتری را از یک صنعت مشابه انتخاب کنید، اما نه یک رقیب مستقیم)

شرح کوتاهی از وضعیت، مشکلات مشتری قبل از شروع کار

خلاصه ای از راه حل‌های سفارشی سئو که برای حل مشکل ارائه کرده‌اید.

شرح نتیجه نهایی: قبل و بعد یک گواهی مشتری که نشان می‌دهد چگونه با خدمات سئو شما به سرنخ های بیشتر، فروش بیشتر و یا بازگشت سرمایه بیشتر دست یافته‌اند.

 

6.  یک جدول زمانی بسازید

سئو یک راه حل سریع نیست. در واقع، ممکن است چند ماه طول بکشد تا به نتایج واقعی برسید. حتی اگر همه چیز را درست انجام داده باشید. به همین دلیل است که ترسیم یک جدول زمانی واقع بینانه می‌تواند شما را از پیشنهادات رقیب جدا کند.

 

7.  پیشنهادی بدهید که نتوانند رد کنند

این بخش تقریباً به اندازه خلاصه اجرایی مورد توجه قرار می گیرد.

به‌جای اینکه آن را «قیمت‌گذاری» بنامید، می‌توانید ارزش خود را با مراجعه به بخش «هزینه‌های مشارکت» یا«سرمایه‌گذاری» برجسته کنید.

همچنین ممکن است بخواهید چندین "بسته" مختلف ارائه دهید تا مطمئن شوید که مشتری شما می تواند دقیقاً آنچه را که نیاز دارد انتخاب کند. می‌توانید این اطلاعات را در جدولی ارائه دهید تا مقایسه و سنجش گزینه‌های مختلف برای مشتری آسان‌تر باشد.

 

8. قرارداد خود را رسمی کنید

نادیده گرفتن این بخش ممکن است شما را با مشکل مواجه کند. به همین دلیل است که باید با افزودن بخش «شرایط و ضوابط» به پیشنهاد خود، پشتیبان خود را داشته باشید

به این ترتیب، می توانید مطمئن باشید که برای کاری که انجام می دهید، دستمزد دریافت خواهید کرد.

 

9. آنها را مجبور نکنید حدس بزنند که در آینده چه کاری باید انجام دهند

به طور واضح در مورد آنچه که در آینده اتفاق می‌افتد اگر مشتری تصمیم به بستن قرارداد با شما داشته باشد، صحبت کنید. این مورد می تواند به شکل یکی از موارد زیر باشد:

پیشنهاد را به صورت دیجیتالی با امضای الکترونیکی امضا کنید.

نیمه اول فاکتور را دریافت کنید.

 

10. پیشنهاد خود را ارسال کنید

زمان ارسال پیشنهاد فرا رسیده است. اکنون که می دانید چه چیزی در یک پروپوزال سئو برنده می شود، می توانید با استفاده از یک الگوی پیشنهادی سئوی سفارشی سازی شده، پیشنهاد خود را در عرض چند دقیقه ایجاد کنید.

جهت سفارش طراحی سایت فروشگاهی کلیک کنید.

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.