تحقیق کلمات کلیدی (Keyword research) چیست؟

مدیر سایت

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ سوالی است که به تکرار در بین کاربران فضای وب جستجو می‌شود. در این مقاله سعی داریم علاوه بر واشکافی معنی تجقیق کلمات کلیدی، بر نحوه جستجوی کلمات کلیدی، و اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در سئو سایت بپردازیم.

آموزش تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی برای دسترسی به یک محتوای بهینه و ارزشمند از نظر استانداردهای سئو یک امر مهم و ضروری است. در واقع اولین گام شروع نوشتن یک محتوای بهینه، تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword research است.

بیشتر افراد متخصص در حوزه سئو و دیجیتال مارکتنیگ نقطه شروع کمپین‌های بازاریابی دیجیتال را تحقیق کلمات کلیدی یا همان کیورد ریسرچ می‌دانند. هدف اصلی تحقیق کلمات کلیدی داشتن یک دید اساسی، حساب شده و دقیق بر علاقمندی مخاطبان و در دسترس بودن برای رفع نیازهای جستجوی کاربران در فضای وب است.

 

تحقیق کلمات کلیدی (Keyword research) چیست؟ و چرا مهم است؟

 

در مسیر یادگیری تحقیق کلمات کلیدی سوالاتی مثل ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، روش تحقیق کلمات کلیدی، آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت ،نمونه کلمات کلیدی مقاله، بازاریابی کلمات کلیدی، کلمات کلیدی فارسی، چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنیم در بین کاربران مطرح است که دسترسی به آن‌ها هدف اصلی یک کارشناس تولید محتواست. 

در ادامۀ این مطلب از مقالات سایت زئوس آشنایی با تحقیق کلمه کلیدی ، اهمیت آن و ابزارهای مناسب برای پیدا کردن بهترین کیوردها را با هم مرور می‌کنیم. اگر هدفی مشابه دسترسی به لینک اول گوگل برای مقالات خود دارید، با ما همراه باشید.

 

روش تحقیق کلمات کلیدی

در ابتدا اشاره‌ای بر این مطلب خواهیم داشت که کلمات کلیدی چیست؟ رایج ترین واژه‌ها برای یک موضوع خاص در بین جستجوی کاربران فضای وب را کیورد یا کلمات کلیدی می‌گویند. این کلمات بر اساس تعداد بازید، سرچ و دنبال کننده دسته بندی و ارزش گذاری می‌شود.

تحقیق کلمات کلیدی هم یعنی آنالیز، بررسی و رتبه بندی یک سری کلمات در خصوص یک موضوع مورد تحقیق و انتخاب یک کلمه کلیدی اصلی و شروع نوشتن محتوا سئو شده بر اساس آن است.

 

روش تحقیق کلمات کلیدی

 

این تکنیک‌ها با روش‌هایی همراه است که به آن روش تحقیق کلمات کلیدی می‌گویند. این روش‌ها بر اساس تجربه، بررسی و انتخاب کارشناسان سئو و تحقیق بر رفتارکاربران در فضای وب جمع بندی و در اختیار وب مستران و متخصصین تولید محتوا قرار داده شده است.

 

آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت

یکی از چالش بر انگیز ترین، مهمترین و حساس ترین مراحل شروع تولید محتوا بر اساس اصول سئو، یافتن کلمات کلیدی مناسب و با ارزش حول محور یک موضوع مشخص است. از این رو کارشناسان سئو سعی دارند، روش‌هایی معتبر را برای یافتن و تحقیق کلمات کلیدی در اختیار افراد محتوا نویس قرار دهند.

در این بخش مرور کوتاهی بر عوامل موثر در تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی برای سئو سایت خواهیم داشت

  • *مرتبط بودن کلمه کلیدی
  • *میزان سرچ کلمه کلیدی (Search volume)
  • *سختی کلمه کلیدی (keyword difficulty)
  • *ترند (Trend)
  • *نرخ کلیک (CTR)

 

 برای دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله کلمه کلیدی مناسب برای سایت که با راهنمای جامعی در این خصوص همراه است، پیشنهاد می‌دهیم.

 


ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

برای دسترسی و تحقیق کلمات کلیدی مناسب و تاثیرگذار در محتوا بر اساس تکنیک‌های سئو، ابزارهای رایج، رایگان و مناسبی طراحی شده است. ابزار تحقیق کلمات کلیدی دید مناسب، گزارش دقیق و تحلیل مناسبی از انواع کلمات کلیدی را به کارشناسان محتوا می‌دهند.

در این بخش با نمونه‌های رایج ابزار تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم شد:

  • *موتور جستجوی گوگل
  • *گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner)
  • *گوگل ترندز (Google Trends)
  • *اکستنشن keyword everywhere
  • *وب‌سایت com

 

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به این موارد ختم نشده و امروزه وابسته به اهمیت کیورد‌ها در فضای وب و موتورهای جستجوی مثل گوگل ابزارهای رایجی در این زمینه طراحی شده که در مقاله 11 ابزار رایگان برای سرچ کلمه کلیدی به معرفی آن‌ها اشاره شده است.

 

چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟(مراحل تحقیق کلمات کلیدی)

تا به این بخش از مقاله، با ماهیت تحقیق کلمات کلیدی آشنا شدیم، روند سرچ کیورد در فضای وب را مرور کرده و در نهایت به شمارش ابزار جستجوی کلمات کلیدی پرداختیم.

 

بازاریابی کلمات کلیدی

 

اما اصل قضیه نحوه تحقیق کلمات کلیدی برای رسیدن به یک مسیر صیحیح در یافتن و کاربرد انواع کلمات کلیدی در محتواست که در این بخش مراحل آن را مورد بازبینی قرار می‌دهیم.

 

بررسی فضای کاری مرتبط به کلمات کلیدی

 تمام زوایای مرتبط به یک کلمه کلیدی را بررسی کنید، برند‌ها، کلیدواژه‌های مربوطه، و در نهایت تحقیق درباره فضای مرتبط با یک کلمه کلیدی بر اساس جستجوی کاربران و مشتریان را جدی بگیرید.

 

تعیین هدف جستجوی و تحقیق یک کلمه کلیدی

تشخیص هدف همیشه محکم ترین قدم در اقدام به هر کاری است. در تحقیق کلمات کلیدی داشتن هدف مشخص یعنی بررسی و تحقیق یک فضای مشخص و معین و زمانبدی بر یک مسیر تعیین است.

 

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

 

همین امر در رسیدن به نتیجه مطلوب که دسترسی کاربران مورد نظر به محتوای جمع بندی شده تاثیر بسزایی دارد.

 

جمع بندی لیستی از موضوعات مرتبط

فضای تحقیق کلمات کلیدی را بر یک سری موضوع تخصصی محدود نکنید. شما می‌توانید با یک هوشمندی کاربران زیادی را با ایجاد تنوع در موضوعات مقالات به صفحات سایت خود بکشانید.

 

چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنیم

 

پس تحقیق کلمات کلیدی را برای موضوعات متنوعی برنامه ریزی کنید. برای این کار باید لیست مشخصی از موضوعات در دست داشته باشید.

 

تهیه لیستی از کلمات کلیدی کوتاه و بلند

یافتن کلمات کلیدی که اصولا با ابزارهای جستجوی واژگان اصلی انجام می‌شود، با ترکیبی از کلمات کلیدی بلند و کوتاه همراه باشد. برخی کلمات کلیدی تک کلمه‌ای و هسته‌ای هستند، اما ترکیبات بلندی از همین واژگان توسط کاربران جستجو شده، که باید مورد تحقیق، بررسی و استفاده قرار گیرد.

 

تحلیل رقبا و یافتن کلمات کلیدی مفید

با بررسی سایت‌های رقیب، تحلیل لینک‌های یک تا سه گوگل به لحاظ محتوایی علاوه بر پیدا کردن یک دید تاثیرگذار در نوشتن محتوا، به لیست مفیدی از کلمات کلیدی دسترسی داشته باشید.

 

روش تحقیق کلمات کلیدی برای محتوا

 

تحلیل رقبا با ایده‌هایی برای یافتن کلمات کلیدی و دیگر بخش‌های سایت برای بهینه سازی محتوا و لینک صفحات همراه بوده و تکنیک مهم در اصول سئو است.

 

چرا تحقیق کلمات کلیدی در سئو اهمیت دارد؟

امروزه اقداماتی مثل تحقیق کلمات کلیدی بعنوان یک تکنیک ارزشمند در بالا رفتن رتبه یک سایت، لینک و صفحه در وب شناخته شده است. اما شاید برای بیشتر افراد این سوال مطرح باشد که چرا کلمات کلیدی تا این اندازه در سئو سایت تاثیر دارند.

 

چرا تحقیق کلمات کلیدی در سئو اهمیت دارد؟

 

در ابتدای مطلب اشاره داشتیم، درصد بالایی از فعالیت کاربران در فضای وب و موتورهای جستجو با تایپ یک سری کلمات کلیدی، به زبان‌های مختلف در مرورگرها انجام می‌شود، همین امر بر اهمیت رد پای کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی یک سایت افزوده است.

برای داشتن اطلاعات کافی در خصوص آموزش جستجوی کلمات کلیدی، می‌توانید علاوه بر دریافت مشاوره از کارشناسان سئو سایت زئوس، پروسه تولید محتوای سایت‌تان را به ما بسپارید.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.