11 ابزار جستجوی کلمات کلیدی بصورت رایگان

مدیر سایت

آشنایی با ابزار یافتن و جستجوی کلمات کلیدی رایگان یکی از تکنیک‌های مفید و رایج برای اجرای اصول سئو و بهینه سازی از طریق محتوا در سایت است.هر کدام از ابزار یافتن بهترین کلمات کلیدی مزیت‌های کاربردی مخصوص به خود را دارند که در این مقاله به بررسی و آشنایی با آن‌ها می‌پردازیم. 

ابزار رایگان سرچ کلمات کلیذی

یافتن کلمات کلیدی مناسب اولین گام در مسیر اجرای تکنیک‌های سئو و بهینه سازی سایت است.

کاربرد انواع کلمه کلیدی مناسب و با سرچ والیوم بالا در مقالات و صفحات سایت، جذب کاربران و مخاطبان فضای وب را به دنبال دارد.

در نتیجه این روند یافتن کلمات کلیدی مناسب رتبه سایت افزایش می‌یابد. اهمیت جستجوی کلمات کلیدی یا keyword researching از نظر موتورهای جستجوگری همانند گوگل به حدی بالاست که ابزارهایی را برای تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی سایت طراحی و معرفی می‌کنند.

 

 ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی

ابزار جستجوی کلمات کلیدی بصورت رایگان

 

در واقع اینکه بدانید چه کلمه کلیدی برای سایت شما مفید است یا با چه کلمات کلیدی مقالات خود را بهینه سازی کنید، تا حدودی با جستجو در فضای وب قابل فهم است، مابقی بررسی‌ها باید طی یک تحلیل تکنیک با ابزارهای سرچ و یافتن کلمات کلیدی انجام شود.

برای یافتن کلمه کلیدی و بررسی درصد جستجو و سختی کلمه دیگر ویژگی‌های کلیدی آن ، ابزارهای زیادی وجود دارند که اصطلاحاً به آن‌ها ابزار کلمه کلیدی گفته می‌شود. بیشتر این ابزارها نسخه پولی دارند، اما چندین نوع رایگان ابزار یافتن کلمه کلیدی در بین سئو کاران رایج است که در این مطلب به آشنایی با آن‌ها پرداخته می‌شود.

 

11 ابزار جستجوی کلمات کلیدی بصورت رایگان

همین طور که از مقدمه این مطلب مشخص شد، ما به دنبال یافتن بهترین و بهینه ترین کلمات کلیدی در سئو سایت هستیم، از آنجایی که در همان ابتدای کار پرداختن هزینه برای دسترسی به ابزار یافتن کلمات کلیدی شاید کار منطقی نباشد. در این بخش نمونه‌های رایج ، کاربردی و رایگان ابزار پیدا کردن کلمه کلیدی را معرفی می‌کنیم.

 

1. Keyword Planner

در تعریف ساختاری این ابزار رایگان جستجوی کلمه کلیدی می‌توان گفت: Keyword Planner به تحقیق و دسترسی به کلمات کلیدی کمپین‌های جستجوی یک سایت را سهولت می‌بخشد. شما می توانید از این ابزار رایگان برای کشف کلمات کلیدی جدید مرتبط با کسب و کار خود و مشاهده تخمین جستجوهایی که دریافت می کنند و هزینه هدف گذاری آنها استفاده کنید.

 

Keyword Planner برای جستجوی رایگان کلمات کلیدی

 

اساس کاربردی این ابزار رایگان ارائه پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب به کاربران کمپین‌های پولی پلتفرم AdWords است، اما  از آن برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیک هم استفاده می‌شود.

با ابزارKeyword Planner  می‌توانید به اطلاعاتی مثل حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی کلمات کلیدی و میزان رقابت یک کلمه کلیدی دسترسی داشته باشید. تحلیل به دست آمده از این ابزار انتخاب کلمه کلیدی بهینه تر را برای شما آسان تر می‌کند.

نکته مورد توجه در این مورد امکان درصد جزئی از خطا در گزارشات است، بنابراین احتمال را در یافتن کلمه کلیدی به کمک این ابزار بر صد نگذارید.

 

2. Google Trends

ازآنجایی که تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی یک سایت از دید گوگل امری مهم است و تقریبا کلمات را بعنوان نشانه راه برای رسیدن به یک سایت معتبر و پر بازید در نظر گرفته است، ابزاری به نام گوگل ترند را طراحی و در دسترس کاربران متقاضی قرار داده است.

 

Google Trends برای یافتن کلمات کلیدی

 

همانطور که از نام این ابزار پیداست، میزان سرچ کلمات کلیدی بر اساس آخرین ترندهای گوگل برای یک بازه زمانی مشخص، یک جغرافیای خاص و بر اساس اصول املای متنوع بررسی و گزارش آن برای استفاده ارائه می‌شود.

 

Bing Webmaster Tools.3

Bing Webmaster ابزاری رایگان از مایکروسافت است که به صاحبان و مدیران وب سایت اجازه می دهد تا وب سایت های خود را به خزنده فهرست Bing اضافه کنند تا مطمئن شوند سایت های خود در جستجوی Bing در دسترس هستند.

 

Bing Webmaster Tools ابزاری رایگان برای جستجوی کلمات کلیدی

 

علاوه بر این موارد در یافتن کلمات کلیدی نیز گزارش‌های دقیقی را از میزان سرچ یک کلمه کلیدی، فضای رقابتی، جستجوی محلی و جغرافیایی آن اطلاعات مناسبی را به رایگان در اختیار کاربران می‌گذارد.

 

4. Google Search Console

یکی از ابزارهای رایگان گوگل برای تحلیل، تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی که در بین وب مستران و کارشناسان سئو استفاده از آن بسیار رایج است، گوگل سرچ کنسول است. عملکرد آن مشابه Bing Webmaster بوده با این تفاوت که سطح دسترسی گسترده و اطلاعات دقیق تری از کلمات و درخواست کاربران به سایت را ایجاد می‌کند.

 

Google Search Console برای جستجوی کلمات کلیدی رایگان

 

جزییات کاملی مثل تعداد کلیک بر روی یک کلمه کلیدی خاص در بازه زمانی مشخص و ایجاد فیلترهای مشخصی برای دریافت نتایج بهتر، از جمله مزیت‌های کاربردی این ابزار جستجوی کلمات کلیدی نسبت به ابزار مشابه آن است.

 

5. KWFinder

یکی از قوی ترین ابزار تحلیل و یافتن کلمات کلیدی مناسب KWFinder است، که بعضا به اشتباه آن را رایگان برمی شمرند. در واقع KWFinder رایگان نیست. با این حال، می توانید برای یک دوره آزمایشی رایگان 10 روزه، محدود به 5 جستجو در هر 24 ساعت و 25 کلمه کلیدی مرتبط و 10 کلمه کلیدی رقیب در هر جستجو ثبت نام کنید.

 

KWFinder یکی از ابزار سرچ کلمات کلیدی

 

 اگر به جستجوهای بیشتر از آن نیاز دارید، باید به یک طرح پولی ارتقا دهید. Mangools Basic ماهانه 29.90 دلار هزینه دارد و شامل 100 جستجوی کلمه کلیدی در روز است

 

6. Answer the Public

اساس کار این ابزار یافتن کلمه کلیدی مناسب مبتنی بر نمایش سوالاتی است که در فضای وب با کلمات کلیدی مدنظر شما در بین کاربران مطرح می‌شود. روش کار در این وب سایت به این شکل است که ابتدا با کلمه کلیدی وارد شده یک سوال مطرح شده و سپس از ابزار Google Suggest فهرستی از سؤالات احتمالی مخاطب را تولید می‌کند.

 

Answer the Public و جستجوی رایگان کلمات کلیدی

 

در واقع مسیر جستجوی کاربران فضای وب برای یک کلمه کلیدی را تحلیل و کلمات مناسبی را برای تولید محتوا معرفی می‌کند. به دلیل اینکه به زبان فارسی تجهیز نشده خیلی با استقبال کاربران ایرانی مواجه نیست.

 

7. Keywordtool.io

در بخش تحلیلی ابزار سرچ کلمه کلیدی و تحلیل آن در این نمونه با این ویژگی‌ها مواجه می‌شوید.

 

 

Keywordtool.io و جستجوی کلمات کلیدی رایگان

 

نسخه رایگان ابزار کلیدواژه بیش از 750 پیشنهاد کلمه کلیدی طولانی را برای هر عبارت جستجو ایجاد می کند،بر خلاف Keyword Planner یا سایر ابزارها، Keyword Tool بسیار قابل اعتماد است زیرا در 99.99٪ مواقع کار می کند.

 شما می توانید از ابزار کلیدواژه کاملاً رایگان حتی بدون ایجاد حساب کاربری استفاده کنید

 

8. SEMrush

وبسایت Semrush یکی از ابزارهای تحلیلی سایت است که اطلاعات دقیقی برای آنالیز وضعیت سئو یک سایت ارائه می‌دهد. یکی از خدمات اصلی و مورد استفاده این سایت که آن را بعنوان ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی معرفی کرده، امکان تحقیق، آنالیز و جستجوی انواع کلمات کلیدی است.

 

Semrush یکی از ابزار سرچ رایگان کلمات کلیدی

 

در واقع "Semrush یک ابزار SEO است که تحقیقات کلمات کلیدی شما را انجام می دهد،استراتژی کلمات کلیدی را که رقبای شما استفاده می کند ردیابی می‌کند."

 

9. Ubersuggest

یکی دیگر از ابزارهای یافتن انواع کلمات کلیدی بر اساس نیاز، ubersuggest بوده که روند مقایسه‌ای کلمات بر اساس اطللاعات Google Suggest است. این سایت مدعی است که ابزارهای تکمیلی به نسبت دیگر رقبای خود خصوصا Keyword Planner در حوزه تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی دارد.

 

Ubersuggest ابزاری برای جیتجو و یافتن کلمات کلیدی

 

اما تجهیز نبودن بخش‌های این سایت به زبان فارسی برای تحلیل و جستجوی کلمات کلیدی فارسی تا حدودی استفاده از این ابزار را سخت و غیر کاربری کرده است. اما از طرفی ایده‌هایی که برای یافتن کلمات کلیدی ارائه می‌دهد گاها راهگشاست.

 

 

10. LSI Graph

یکی از رایج ترین در دسترس ترین ابزار و راهکارها برای دسترسی به کلمات کلیدی پر بازدید وابسته به یک واژه کلیدی، استفاده از lsi (latent semantic indexing) های پیشنهادی آن است.

 

LSI Graph ابزار سرچ کلمات کلیدی مناسب

 

 

شما می‌توانید پس از جستجوی کلمه کلیدی مدنظرتان به راحتی به این قبیل واژه‌های مرتبط که به تازگی به تکرار در بین کاربران پرسش و جستجو شده دسترسی داشته باشید.

 

Spyfu.11

یکی دیگر از ابزارهای رایگان برای تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی Spyfu  است.روند عملکرد این ابزار نشان دادن وب سایت‌هایی است که از کلمه کلیدی مورد تحقیق شما استفاده کرده و رتبه مناسبی دارند.

یکی دیگر از گزارش‌های ارائه شده در این ابزار این است که با ورود آدرس یک سایت، کلمات کلیدی اصلی که با تبلیغات پولی یا کلیک ارگانیک سایت را به یک رتبه اصولی رسانده‌اند، نشان می‌دهد. در واقع یک نوع تحلیلگر رقبا نیز به شمار می‌آید.

 

Spyfu ابزاری برای سرچ کلمات کلیدی رایگان

 

متأسفانه این ابزار پشتیبانی مناسبی از زبان فارسی ندارد و فقط وضعیت آماری وب‌سایت‌های شناخته‌شده‌تر را از نقطه نظر کلمات کلیدی و رقبای نزدیک آن‌ها نشان می‌دهد.

 

جمع بندی مطلب ابزار رایگان جستجو کلمات کلیدی مناسب

درصد اهمیت یافتن کلمات کلیدی برای تولید محتوا، دیسکریپشن نویسی محصولات، کپشن در شبکه‌های اجتماعی وابسته به یک سایت و مواردی از این قبیل به حدی بالاست که افراد متخصص در این زمینه به طراحی و دسترسی کاربران به ابزار‌هایی جهت دسترسی، مقایسه و انتخاب صحیح انواع کلمات کلیدی مناسب بر اساس یک سری فاکتور رایج ترغیب کرده است.

شما می‌توانید برای مشاوره در خصوص نحوه یافتن کلمات کلیدی مناسب سایت‌تان، تولید محتوا و ادیت محتوای سایت با کارشناسان مربوطه در سایت زئوس در ارتباط بوده و مسیر حرکت خود را برای دسترسی به یک سایت بهینه مشخص کنید.

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.