تاریخ درج خبر : 1401/4/8
تعداد بازدیدها : 102

کدوم کلمه کلیدی برای سایت من مناسب است ؟

بعد از این که لیست کامل کلمات را استخراج کردید می بایست بهترین انها را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید و تمرکز خود را روی بالا اوردن این کلمات قرار دهید .(در این مطلب نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت آورده شده )

برای این که متوجه بشید کدام کلمه مناسب تر است میتوانید معیارهای زیر را در نظر بگیرید :

 

 

1.       Search Volume

 سرچ والیوم کلمات کلیدی حجم جستجوی کلمه کلیدی را نمایش میدهد پس در ابزارهای انالیز به سرچ والیوم می بایست دقت کرد البته در کسب کارهای مختلف حجم جستجو مختلف است ممکن است در حیطه کاری شما کلمات کلیدی که مد نظرتان است زیاد جستجو نشوند ولی در ایند رقابت در این حوزه بیشتر و در نتیجه حجم سرچ این کلمات نیز بیشتر میشود .

 

2.      نرخ کلیک یا Clickthrough rate (CTR)

پیش بینی و تخمین ctr یعنی میانگین تعداد نمایش به کلیک یعنی هربار که سایت شما نمایش داده میشود براساس این کلمات چند بار روی ان کلیک میشوند.یک سری ابزار برای بدست اوردن نرخ Ctr کلمات فارسی هستند که به ما نشان میدهد سرمایه گزاری روی این کلمات مناسب است یا خیر

احتمال دارد کلمه کلیدی مد نظر ما جز کلماتی باشند که کلمه پرمخاطبی باشد که اکثریت سایت ها روی ان تبلیغات گوگل ادز داده باشند بالفرض اگر این کلمه را با موبایل جستجو نمایید و سه گزینه اول سرچ جز ادروز باشند سایت شما هم بصورت طبیعی لینک سوم باشد کمتر کلیک میشود، پس اگر ctr هم کم بود فکر نکنید که ارزش کار کردن ندارد . در کل پیشنهاد خود گوگل هم  این است که روی کلمات کلیدی طویل  long tail keyword ها که کم رقابت تر هست کار کنید تا به واسطه آنها بازدید و کیفیت سایت شما بالا رود که در اینده که سایت شما قدرتمند شد بتوانید روی کلمات کوتاهتر و پررقابتر نیز نمایش داده شوید.

 

  1. هزینه براساس کیک CPC Cost Per Click

روش بعدی cpc یعنی هزینه براساس کیک که مربوط به گوگل ادز هست.تبلیغات کلیکی  گوگل براساس کلمات کلیدی هست یعنی شما تعدادی کلمه مرتبط با کار خود را به گوگل معرفی میکنید که سایت شما با سرچ این کلمات را در صدر نتایج جستجو نمایش دهد .با استفاده از گوگل پلنر میتوانید بهترین کلمات را انتخاب کنید اگر کلمات قیمت بالاتری داشته باشد پس کلمات کلیدی مهمی هستند که مابقی رقبا شما برای انها تبلیغ میدهند و بیشتر سرچ میشوند. گوگل ترندز نیز روش دیگری است که به شما نمایش میدهد کلمه شما در چه ماه هایی در چه لوکیشن هایی بیشتر سرچ شده است ، و پیش بینی هم می کند که این  سرچ کلمات در اینده صعودی یا نزولی است.

 


دیدگاه شما
منبع : مرکز طراحی وب زئوس
تاریخ درج : 

تعداد بازدیدها : 102
 
برچسب ها

اخبار مرتبط