الگوریتم اسپم برین (SpamBrain) آپدیت 2022

مدیر سایت

گوگل به لطف الگوریتم های بسیار پیشرفته و سیستم‌های نظارتی پیچیده (الگوریتم اسپم برین) می تواند نتایج جستجو را به جایی تبدیل کند تا شما براحتی پاسخ سوالات خود را در فضای وب دریابید. در این مقاله از سایت زئوس با بررسی الگوریتم اسپم برین و آپدیت‌های صورت گرفته در دسامبر 2022 بر فضای عملکردی الگوریتم‌های گوگل برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در سئو سایت با شما همراه خواهیم بود.

الگوریتم اسپم برین (SpamBrain)

الگوریتم اسپم برین مطلبی است که این روزها کمیت و کیفیت آن اکثر وب سایت‌های فعال در فضای وب را با چالش‌های عملکردی رو به رو کرده است، از آنجایی که کسب جایگاه برتر در نتایج گوگل با توجه به فاکتور و پارامتر هایی که توسط الگوریتم های گوگل سنجیده می شود صورت می گیرد بنابراین کسب اطلاعات دقیق در خصوص آپدیت‌ها و تغییرات آخرین و اصلی ترین الگوریتم‌های گوگل در ثبت جایگاه مطلوب، عدم کاهش رتبه و افزایش درصد بازدید صفحات سایت تاثیر بسزایی دارد

به بیان دیگر، گوگل بر اساس کوئری جستجو شده، بهترین نتایج را به مخاطبین اش نمایش می دهد. اما سوال اصلی اینجاست، آیا هر سایتی که در اینترنت وجود دارد را می توان جزئی از پاسخ های کاربران دانست؟در واقع باید این مساله را بپذیریم که هر محتوایی که منتظر می‌شود را نمی توان بعنوان در ردیف صفحات پاسخگو قرار دارد ،زیرا در این صورت هر محتوا منتشر شده و هر صفحه شانس دیده شدن را داشت.

 

تولید محتوا بر اساس الگوریتم اسپم برین در زئوس 

الگوریتم اسپم برین SpamBrain آپدیت 2022

 

در این شرایط گوگل به لطف الگوریتم های بسیار پیشرفته و سیستم‌های نظارتی پیچیده می تواند نتایج جستجو را به جایی تبدیل کند تا شما براحتی پاسخ سوالات خود را در فضای وب دریابید. در این مقاله از سایت زئوس با بررسی الگوریتم اسپم برین و آپدیت‌های صورت گرفته در دسامبر 2022 بر فضای عملکردی الگوریتم‌های گوگل برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در سئو سایت با شما همراه خواهیم بود.

 

Google SpamBrain چیست؟

Google SpamBrain تعیین می‌کند که چگونه در بالای ترافیک جستجوی ارگانیک خود بمانیم؟ آیا می دانستید که گوگل می تواند هرزنامه ها و وب سایت های بی کیفیت را با دقت تکان دهنده ای شناسایی کند؟ حتی اگر هرزنامه‌نویس نباشید، گوگل همچنان می‌تواند محتوای با کیفیت پایین را تشخیص دهد. آنها این کار را انجام می دهند زیرا می خواهند بهترین نتایج ممکن را به کاربران خود بدهند.

 

سئو و بهینه سازی سایت بر اساس آپدیت‌های گوگل 

Google SpamBrain چیست؟

 

حال این سوال برای شما پیش می‌آید که، الگوریتم های تشخیص هرزنامه گوگل (Google’s spam detection algorithms) چه تاثیری بر سئوی شما دارد؟ آیا ارزش این را دارد که برنامه سئو و بهینه سازی سایت خود را بر اساس آپدیت الگوریتم اسپم برین تغییر دهید، تا انتهای این مقاله با ما باشید تا بدانید کجای فضای وب قرار دارید.

 

عملکرد الگوریتم اسپم برین به چه شکل است؟

الگوریتم اسپم برین، فرآیندی که به لطف هوش مصنوعی یادگیرنده به نام اسپم برین محقق شد. یعنی جلوگیری از سواستفاده از کاربران و محتوای منتشر شده در سایت آن‌ها قبل از بروز هر نا امنی مشکلات و درخواست کمک کاربران در فضای گوگل است.

گوگل همزمان با گسترش دامنه عملیات خود، چندین به روز رسانی اصلی را برای الگوریتم های خود(Google Penguin، Google Panda، Rank Brain) پیاده سازی کرد که نتایج را تا 40% بهبود بخشید.

 

SpamBrain با کدام محتوای اسپم مقابله می‌کند؟

عملکرد الگوریتم اسپم برین به چه شکل است؟

 

درواقع الگوریتم اسپم برین SpamBrain یک سیستم مستقل است که روش‌ها و انواع محتوای ناامن را شناسایی و پردازش می‌کند.

این موتور جستجو علاوه بر مبارزه با هرزنامه ها، به دنبال شناسایی و مدیریت محتوا و رفتارهای بی کیفیتی است که خط مشی های آن را نقض می کند.با این حال، محتوای زیادی وجود دارد که ماهیت اسپم دارد و از تجربه کاربر می کاهد.

 

الگوریتم اسپم برین (Spam Brain ) و نکاتی برای سایت‌های فروشگاهی

از دیگر تاکیدات و ابتکارات جذاب Spam Brain تأییدیه است که بر توضیحات محصول دارد. از آنجایی که بیشتر توضیحات محصول بصورت کپی و بازنویسی شده است، بنابراین با این آپدیت الگوریتم اسپم برین باید بدانید که نوشتار توضیحات محصول یک محتوای یونیک است و باید از نظر آن تایید شده باشد.

این موضوع به قدری قابل توجه بود که گوگل دو به روز رسانی را برای بسیاری از وب سایت ها ارائه کرد تا در رتبه بندی نتایج افت کند.در عوض، وب سایت هایی که محتوای تخصصی و بهتری برای محصولات خود ارائه می کردند، توانستند به رتبه های بسیار بهتری دست یابند.

الگوریتمSpamBrain  می خواهد مطمئن شود که هیچ مانعی برای یافتن مفیدترین محتوا در نتایج جستجو وجود ندارد.

 

سه عامل اساسی در به روز رسانی الگوریتم اسپم برین

میزان هرزنامه در اینترنت: هر چه تعداد هرزنامه ها در اینترنت بیشتر باشد، بیشتر شناسایی می شود.

امتیاز کیفیت محتوای وب سایت شما: هر چه محتوای با کیفیت بیشتری در وب سایت خود داشته باشید، احتمال اینکه به عنوان هرزنامه شناخته شوید کمتر می شود.

ساختار تولید محتوای یک سایت: باید نسبت به سرچ کلمات کلیدی، تولید محتوای بهینه و مناسب و همین طور آپدیت محتوهای قدیمی برای جلوگیری از اسپم شناخته شدن آن‌ها توجه داشته باشید.

 

آپدیت الگوریتم اسپم برین 2022

در این آپدیت الگوریتم اسپم برین که در دسامبر 2022 انجام شده و به تمامی زبان‌ها از جمله فارسی منتشر شده هدف اصلی به روز رسانی اصلی هرزنامه لینک است. باید به بررسی تمیز و دقیقی بر لینک سازی سایت خود بپردازید.

این به روز رسانی بزرگ امروز برای موتورهای جستجوی گوگل با استفاده از سیستم رتبه بندی الگوریتم اسپم برین SpamBrain برای کمک به مبارزه با لینک سازی غیرطبیعی و هرزنامه ها،و همچنین سایت هایی که لینک ها و سایت ها را می فروشند و میزبانی می کنند، ساخته می شود.

گاها شما لینک‌های اسپمی را دریافت می‌کردید که از تاثیر نامعتبری آن‌ها رتبه سایت خود بیم داشتید، خبر تاثیر گذار آپدیت این الگوریتم این است که از 14 دسامبر 2022 لینک های هرزنامه در تمامی وب سایت ها به طور کامل خنثی می شود و هرگونه اعتباری که از طریق این لینک ها به وب سایت ها منتقل می شود به طور کامل از بین می رود.

 

آپدیت الگوریتم اسپم برین 2022

 

با این شرایط حتی تمامی سایت‌هایی که بدون اطلاع از روش‌های لینک دهی غیر طبیعی در برای کسب رتبه استفاده می‌کنند، رتبه،جایگاه و اعتبار صفحات قبلی را در نتایج جستجو از دست می دهند.

لغو ارزش پیوندها و اثرات آن، و همچنین اعتبار و ارزش تمام صفحاتی که به‌عنوان پیوندهای غیرطبیعی علامت‌گذاری شده‌اند، شامل تمام نتایج قبلی می‌شود.

 

استراتژی های سئو برای مقابله با تشخیص هرزنامه گوگل

خبر خوب این است که برخلاف سایر عوامل سئو که کنترلی روی آنها ندارید، در این شرایط به دلیل وابستگی به نوع محتوا می‌توانید با یک برنامه ریزی مناسب از بند تبدیل به هرزنامه گوگل شدن نجات یابید.

نکته کلیدی این است که مطمئن شوید سایت شما با دستورالعمل های گوگل مطابقت دارد و در عین حال مطمئن شوید که محتوای با کیفیت بالا ارائه می دهید.

زمانی که نوبت به مرحله بعدی می‌رسد، بسیار مهم خواهد بود: بهینه‌سازی محتوای خود برای رتبه‌بندی بهتر.یادتان باشد محتواهای تولید شده در فضای وب نیاز به بررسی و آپدیت دارند، آپدیت محتوا در بهینه سازی سایت بسیار ارزشمند بوده به جلوگیری از تبدیل شدن یک محتوای قدیمی به هرزنامه جلوگیری می‌کند.

 

دستورالعمل های کیفیت گوگل برای بهینه سازی سایت

به طور کلی، اگر وب سایت شما با دستورالعمل های کیفیت گوگل مطابقت داشته باشد، دریافت ترافیک باکیفیت از گوگل راحت تر خواهد بود. این بدان معناست که سایت شما باید استانداردهای محتوای خاصی را رعایت کند و به گونه ای نوشته شود که ربات های گوگل به راحتی بخوانند و بفهمند.

به عنوان مثال، محتوای وب سایت شما باید دارای سطح خاصی از کیفیت، شیوه های سئو باشد و نباید حاوی تکنیک های اسپم باشد.

گوگل همچنین به شدت از استفاده از تکنیک هایی که معمولاً با هرزنامه یا محتوای با کیفیت پایین مرتبط است، منع می کند. اینها عبارتند از کلمات کلیدی دستکاری، پنهان کاری، متن پنهان و تبلیغات بیش از حد.

هرزنامه به هر محتوایی گفته می‌شود که می‌تواند کاربران را به وب‌سایتی غیر از آنچه در نظر داشتید بفرستد. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از کلمات کلیدی جعلی یا دستکاری شده گرفته تا پنهان کردن و انتشار محتوای غیر اصولی.

در این مقاله از سایت زئوس که مرجع طراحی سایت در بهینه ترین شرایط ممکن است سعی داشتیم شما را با جدید ترین آپدیت‌های گوگل آشنا کنیم. علاوه بر این تاکید داشته باشیم بر اینکه سئو و بهینه سازی سایت در بستر زئوس با جدید ترین تکنیک‌ها و با توجه به تغییرات گوگل برنامه ریزی و انجام می‌پذیرد.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.