الف) سادگی و شفافیت جستجو: سایتهای وب پرفروش نظیر Amazon.com و Cisco.com، مشتری جستجو کننده را به سادگی قادر میسازند که توجه نمایند و بفهمند، کدام مقوله یا محصولات، قابل عرضه هستند. مشتری در این سایتها بدون اتلاف وقت قادر به جستجو است. لذا برای توفیق در تجارت الکترونیک نیاز به یک استراتژی دقیق جستجو است.
ب) خصوصی بودن اطلاعات خریدار: هنگام خرید الکترونیکی، لازم است که اطلاعات مربوط به خریدار از جمله آدرس پستی، شماره تلفن، آدرس پست الکترونیکی و اطلاعات مالی مشتری حفظ گردد. بطور کلی، ترس از لو رفتن این اطلاعات، یکی از عوامل بازدارنده رشد فروش الکترونیکی است.
پ) سرعت دریافت یا باراندازی صفحات: بخش عمدهای از مشتریان از طریق مودمهای کم سرعت به اینترنت متصل میشوند به همین دلیل صفحات یک فروشگاه بر خط باید به سرعت باراندازی و دریافت کردند و ترافیک و معطلی در بین نباشد. باید عبارات کوتاه مشخصی برای محصولات، با محتوای کم و مفید در نظر گرفته شده و به خریداران این امکان داده شود که با فشار دکمه ماوی روی آنها، به توضیحات و گرافیک بیشتری دست یابند.
ت) حمایتها و مراقبتهای فنی: در حال حاضر، خریداران الکترونیکی از خدمات حمایتی فنی کمتری برخوردارند و در این بخش، سایتهایی که تجربه، توان و پرسنل خود را خوب به معرض نمایش بگذارند و در عین حال، سیاستهای خدمات فنی خود را به آدرس مشتریان ارسال کنند، موفقیت بیشتری خواهند داشت.