عنوان سئو محتوا و انتخاب آن تکنیکی است که در بالا رفتن میزان بازدید یک مقاله تاثیر بسزایی دارد.از آنجایی عنوان یک مقاله و محتوا باید جزئی از آن باشد، رساندن مفهوم، رایج بودن در بین مخطبان و کلیدی بودن آن از اصلی ترین ویژگیهایی است که باید به آن توجه ویژه داشت.
از سری تکنیکهای مهم سئو داخلی (seo on page) انتخاب عنوان سئو محتوا است. از این رو که خزنده گوگل، از ابتدای صفحه و عنوان یک محتوا متنی شروع به بررسی یک پیج در سایت میکند، رعایت اصول سئو نوشتاری در انتخاب یک عنوان سئو شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

همین طور اگر بدنبال مخاطب محور کردن مقاله منتشر شده هستید، عنوان سئو محتوا را با اصول بهینه انتخاب کنید. در این مقاله از سایت زئوس، به بررسی مهم ترین نکات نوشتن عنوان محتوا بر اساس اصول سئو اشاره شده است.
عنوان سئو چیست؟
در وهله اول خوب است بدانید منظور ما در این مقاله از عنوان سئو همان، عنوان سایت است. تنها تفاوتی که در نوشتن این عنوان وجود دارد، این است که بر اساس معیارهای گوگل نوشته میشود. هدف از تعیین عنوان سئو برای یک مقاله بالا بردن رتبه بازدید یک صفحه و افزایش کاربران ورودی به سایت بر اساس تکنیکهای سئو است.
عنوان سئو از مباحث بسیار کاربردی در تولید محتوای بهینه و سئو بر اساس آخرین آپدیت الگوریتمهای گوگل (اسپم برین) است.
روشهای انتخاب عنوان سئو مناسب
آشنایی با شیوه انتخاب عنوان سئو برای مقاله، یک صفحه معرفی محصول یا هر محتوایی که در سایت منتشر میشود، به حدی اهمیت دارد که تکنیکهای زیادی برای آن بر اساس تحقیقات انجام شده ارائه شده است.
در این مقاله بر اساس تجربه کاربری چندین روش انتخاب عنوان سئو و نکات مهم در نوشتن عنوان در مقاله را با هم بررسی میکنیم.
1.استفاده از کلمه کلیدی در عنوان سئو
پس از انتخاب کلمات کلیدی برای جمع بندی یک مقاله، بر اساس روشهای معرفی شده در مقاله ابزار تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی برای تولید محتوا، توجه داشته باشید حتما از کلمه کلیدی اصلی بصورت بهینه در عنوان سئو مقاله بهره برید.
2.مختصر بودن عنوان سئو صفحه
کلمات طولانی ،استفاده نامتعارف از کلمات کلیدی در عنوان و بی سر و ته بودن یک سر تیتر مقاله از ارزش و اعتبار نمایش و بررسی آن در موتورهای جستجو میکاهد.

تا جایی که امکان دارد، و بر اساس موضوع محتوای جمع بندی شده یک عنوان مناسب، بهینه و مختصر با کاربرد اصولی کلمات کلیدی برای مقالهتان انتخاب کنید.
3.پرهیز از تکرار کلمات کلیدی در عنوان سئو
حفظ چگالی کلمات کلیدی بر اساس نوع محتوا، تعداد کلمات و وضعیت صفحه (بلاگ، محصول، ...) از اهمیت بالایی برخوردار است.
اگرچه وجود کلمات کلیدی در عنوان مطالب بسیار مهم است اما باید توجه کنید که استفاده بیش از حد کلمات کلیدی درعنوان وب سایت گاهی موجب keyword stuffing شده و در سئوی وب سایت شما تأثیر منفی دارد.
4.پرهیز از کاربرد عناوین تکراری سئو
از قرار دادن یک عنوان تکراری برای صفحات سایتتان خودداری کنید. این کار علاوه بر افت ارزش صفحه باعث همپوشانی و از بین رفتن فرصت دیده شدن یکی از صفحات میشود.
اگر چندین صفحه از وب سایت شما با یک عنوان ایجاد شوند، کاربر نمی تواند آن ها را از یک دیگر تمیز دهد، همچنین ربات های گوگل هنگام بررسی وب سایت شما با چند صفحه مواجه می شوند که عناوین یکسانی دارند و این موضوع می تواند در رتبه وب سایت شما تأثیر منفی داشته باشد.
5.استفاده از اعداد در عنوان سئو مقاله
تکنیک به کاربرد اعداد در عنوان سئو از گذشته تا به امروز یک روند صعودی را در جذب نظر کاربران داشته است. برای اینکه بتوانید از این روش موثر بهره برید باید عناوین، ترتیب اهمیت آنها و ضرورت کاربردی اعداد را در نظر داشته و بدون اصول از اعداد استفاده نکنید.

سئو در شیراز
عدد استفاده در شده در عنوان می تواند نشان دهنده به روز بودن مطلب باشد. همچنین استفاده از عدد برای نمایش تعداد نیز روش خوبی برای انتخاب عنوان مناسب می باشد.
6.سازگاری عنوان سئو صفحه با محتوای آن
در انتخاب عنوان سئو مناسب برای صفحات وب سایت خود، دقت کنید که دقیقا با محتوای صفحه سازگار باشد. از به کاربرد کلمات خاصی صرفا جهت جذب کاربر خودداری کنید. ورود و خروج سریع کاربر به صفحه سایت از ارزش آن کاسته و منجر به افت رتبه صفحه میشود.
برای مثال تنها زمانی از کلمات ویدئو یا جدول استفاده کنید که در صفحه مورد نظر ویدئو یا جدول وجود داشته باشد و هنگامی که کاربر وارد وب سایت شما شد بتواند ویدئو و یا جدول ذکر شده را مشاهده نماید.
7.عنوان سئو با کلمات پرسشی
انتخاب عنوان سئو پرسشی یکی از تکنیکهایی است که در بهینه سازی صفحه بر اساس تیترهای محتوا یا مقاله به آن توجه ویژه دارند. اگر شما عنوان خود را به صورت پرسشی انتخاب کنید، کاربران بیشتری به وب سایت شما جذب خواهند شد.
8.معرفی اجمالی محتوا در عنوان سئو
عنوان سئو محتوا را به نوعی جمع بندی کنید که دید، و اطلاعات مختصری در خصوص محتوا به کاربر منتقل و آنها را ترغیب به بازدید صفحه و مطالعه محتوا کند.
نکته مهم این است که انتخاب عنوان مناسب برای صفحات وب سایت شما باید به گونه ای باشد که محتوای صفحه را بیان کند و مخاطب با دیدن عنوان صفحه بداند در آن صفحه چه مطلبی را مطالعه خواهد کرد.

تأثیر انتخاب عنوان سئو مناسب بر سایت
در بین متخصصین سئو یکی از روشهای آپدیت و جمع بندی محتوا استفاده از عنوان سئو مناسب برای بهینه سازی یک صفحه یا بخشهای مختلفی از سایت است. پس خوب است بعنوان جمع بندی این مطلب به این نکات توجه داشته باشید که :
- توجه داشته باشید که مقاله منتشر شده دارای یک عنوان اصلی و چندین عنوان داخلی است. تمامی این عناوین مقاله باید بر اساس تکنیکهای سئو و بهینه سازی سایت انتخاب و کلمات کلیدی مناسب انتخاب شود.
- عناوین باید در مکان درست به کار بروند. عنوان سئو اصلی که باید در تگ title به کار رود و برای هر هدینگ هر پاراگراف که یک مطلب جدیدی را بیان می کند، بهتر یکعنوان سئو مجزا و متناسب با آن پاراگراف به کار ببرید.
- عناوین سئو نباید تکراری باشند و همچنین هرچه کوتاه تر باشد، بهتراست.
- از کلمات مناسبی برای بهینه سازی عنوان سئو استفاده کرده و نکات نگارشی سئو را در این زمینه در نظر بگیرید.
- از کپی کردن یک عنوان هر چند جذاب خودداری و در این زمینه منحصربفرد باشید.
- توجه داشته باشید، ساده ،روان، خاص، و خلاق بودن یک عنوان سئو با محتوای جمع بندی شده مرتبط است.
در واقع اگر می خواهید وب سایت شما سئوی بهتری داشته باشد، باید علاوه بر استفاده از تکنیک های سئو، به انتخاب عنوان مناسب و جذاب برای محتوای وب سایت خود نیز دقت کنید.