تبلیغات گوگل (Google Ads) چیست؟

مدیر سایت

گوگل ادز نام جدیدی برای بخشی از قابلیت‌های تبلیغات در گوگل است. گوگل  این سرویس‌ را برای کمک به کسب‌وکارها و بازاریابان طراحی کرده است.

رسانه‌‌های اینترنتی؛ یعنی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، که یکی از مطرح‌ترین این رسانه‌ها، خود موتور جستجوی گوگل است از طریق نمایش این تبلیغات به افرادی که در اینترنت مشغول گشت و گذار هستند، به درآمد می‌رسند. 

تبلیغات گوگل ادز

تبلیغات گوگل ادز

در بازاریابی دیجیتال گوگل ادز نام پلتفرم پرداخت به ازای کلیک (PPC) گوگل است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد در دارایی‌های دیجیتال گوگل دیده شوند. عمومی ترین نوع تبلیغات گوگل ادز، تبلیغات گوگل است که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای جستجوهای مرتبط با محصولات و خدمات تبلیغ‌کننده ظاهر می‌شود، اما کسب‌وکارها از گوگل ادز در برندینگ برای اجرای تبلیغات نمایشی، تبلیغات خرید و تبلیغات YouTube استفاده می‌کنند. به زبانی ساده تر روشی مؤثر برای هدایت ترافیک مرتبط و واجد شرایط به وب‌سایت شما است، دقیقاً زمانی که مردم در جستجوی انواع محصولات یا خدماتی هستند که کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد.

 

انواع گوگل ادز:

 

 کمپین جستجو

کمپین های جستجو دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می‌رسند. کمپین‌های جستجوی گوگل به بازاریابان و برندها اجازه می‌دهد تبلیغات متنی در سراسر گوگل اجرا کنند و به افرادی که در جستجوی موارد یا محصولات خاص هستند نشان داده می‌شوند. هنگام ایجاد یک کمپین جستجو، دیجیتال مارکترها و بازاریابان بر اساس آنچه که می‌خواهند جستجو شوند، تبلیغات متنی ایجاد می‌کنند. برای مثال، اگر برندی که محصولات مبتنی بر صداو آوا را می‌فروشد، بخواهد برای یک مورد خاص، مانند هدفون، کمپین جستجو را اجرا کند، کمپین جستجو برای هدف قرار دادن کاربرانی که هدفون یا محصولات مرتبط با هدفون را جستجو می‌کنند، ایجاد می‌شود.

 

 کلمات کلیدی

هنگام توسعه کمپین گوگل ادز خود، باید یک لیست کلمات کلیدی ایجاد کنید. کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی هستند که عموما افراد بیشتر خدمات یا محصولات شما را با آن‌ها توصیف یا انتخاب می‌کنند تا به تعیین زمان و موقعیت نمایش آگهی شما کمک کنند. شما باید کلمات کلیدی مناسب و مرتبط را برای کمپین خود انتخاب کنید تا به شما کمک کند به مشتریان هدف دسترسی پیدا کنید و سایت های تبلیغاتی مرتبط را شناسایی کنید. یک لیست کامل از کلمات کلیدی می تواند به عملکرد بهتر کسب و کار شما وعدم بالا برده شدن قیمت ها کمک می‌کند. همچنین کلمات کلیدی ضعیف و نامناسب منجر به قیمت های بالاتر و موقعیت تبلیغاتی پایین تر می شود. در حالی که تهیه لیستی از کلمات کلیدی که به هدایت مشتریان بالقوه به سمت محصولات، خدمات و وب سایت شما کمک می کند بسیار مهم است، استفاده از کلمات کلیدی منفی باعث می‌شود این جستجو را حتی بیشتر از حد محدود کنید. کلمات کلیدی منفی به شما این امکان را می دهند که عبارات جستجو را از کمپین های خود حذف کنید و به شما کمک می کند فقط روی کلمات کلیدی که برای مشتریانتان اهمیت دارد، تمرکز کنید.

 هنگام انتخاب کلمات کلیدی منفی برای کمپین تبلیغاتی خود، خوب است که به دنبال عبارات جستجویی باشید که مشابه کلمات کلیدی شما هستند، اما به مشتریانی که در جستجوی محصول یا خدمات متفاوتی هستند، پاسخ می دهد. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما عینک می فروشد، کلمات کلیدی منفی شما ممکن است «لیوان آب پرتغال» باشد. این عبارات مشابه محصول شما به نظر می رسند، اما شما نمی خواهید که عینک شما در جستجوی شخصی که به دنبال خرید لیوان است، نشان داده شود. کلمات کلیدی منفی به شما این امکان را می دهند که تبلیغات خود را محدود کنید تا به مشتریان علاقه مند دسترسی پیدا کنید، از طرفی مهم است که هنگام انتخاب آنها استراتژی داشته باشید تا به مشتریان بسیار کمی دسترسی پیدا نکنید.

 

کمپین خرید

یک کمپین خرید به خرده فروشان اجازه می دهد تا محصولات و موجودی خود را به شیوه ای بسیار بصری تر تبلیغ کنند و همچنین ترافیک را افزایش دهند. به طور مثال اگر فردی کلمه "هدفون" را جستجو کند، کمپین تبلیغاتی خرید شما می‌تواند در صفحه نتایج جستجوی مورد نظر شما دیده شود. به عنوان مثال، تبلیغات خرید جزئیات بیشتری مانند تصویر محصول، قیمت، عنوان و نام فروشگاه را ارائه می دهند. از آنجایی که تبلیغات خرید جزئیات بیشتری را ارائه می‌کنند، خرده‌فروش می‌تواند سرنخ‌های واجد شرایط و ملموس بیشتری را تضمین کند.

 

کمپین نمایش

شبکه نمایش از شرکای وب سایت گوگل برای نمایش تبلیغات در وب سایت های مختلف در سراسر اینترنت استفاده می‌کند. آگهی کسب‌وکار شما می‌تواند در وب‌سایت‌های دوم شخص، در بالای صفحه وب، در نوار کناری، یا حتی به‌عنوان پیش نمایش قبل از ویدیوهای یوتیوب ظاهر شود. گوگل همچنین دارای قابلیت‌هایی برای نمایش تبلیغات در جیمیل، پلت فرم ایمیل آن و در کمپین های مختلف MobileDisplay است. این کپین به این صورت است که به ازای هربار نمایش برای بازدیدکنندگن از صاحب تبلیغ کننده هزینه کم می‌کند.بسیاری از پلتفرم‌های بزرگ و مطرح همچون اینستا، یوتیوب و ... از این روش برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند.

تبلیغات نمایشی مزایای زیادی برای کسب و کارها دارد.

اولاً، گوگل با میلیون‌ها وب‌سایت شریک است که کمک می‌کند اطمینان شما را جلب کند که تبلیغات کسب‌وکار شما در جلوی چشم‌ مناسب‌ترین افراد ممکن قرار گیرد.

یکی دیگر از مزایای تبلیغات نمایشی این است که آنها از نظر سبک و قالب بندی انعطاف پذیر هستند، که همین امر موجب تنوع می‌شود.

تبلیغات را می‌توان تحت عنوان GIF، به صورت متن، ویدیو یا تصویر ثابت قالب بندی کرد.

 

کمپین ویدیویی

تبلیغات ویدیویی آن‌دسته از تبلیغات گوگل ادز هستند که قبل از اینکه بتوانید ویدیوی مورد نظر را تماشا کنید در یک صفحه ویدیوی یوتیوب یا به صورت پیش نمایش ظاهر می‌شوند. گرچه ممکن است این موارد شبیه به تبلیغات نمایشی به نظر برسند، اما گوگل به جای تبلیغات گسترده تر در شبکه‌های نمایش، گزینه انتخاب تبلیغات ویدیویی را به طور خاص ارائه می‌دهد. این آگهی‌ها می‌توانند به‌عنوان آگهی‌های پیش از پخش قابل رد شدن ظاهر شوند، تبلیغاتی که پس از ورود به جستجو در پلتفرم یوتیوب یا در بنرهای همپوشانی ظاهر می‌شوند.

 

کمپین اکشن ویدیویی

کمپین‌های اکشن ویدیویی، در عین بهینه‌سازی برای کمترین CPA، تبدیل‌های بیشتری داراست. کمپین‌های اکشن ترکیب‌های تبلیغاتی متعددی را ایجاد می‌کنند که در مرتبط‌‌ ترین قالب‌های تبلیغاتی به مخاطب هدف مناسب نشان داده می‌شوند.

 

کمپین اپلیکیشن

همچون تبلیغات ویدیویی، تبلیغات اپلیکشن نیز در Display Network گنجانده شده‌‌است اما از آنها برای کمپین‌های هدفمند هم می‌توان استفاده کرد. این الگوریتم ترکیب‌های مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهد و از آن‌هایی استفاده می‌کند که بیشتر اوقات بهترین عملکرد را دارند. کمپین‌های اپلیکیشن واقعاً فرآیند تبلیغات را برای شما ساده می‌کند و تبلیغ اپ شما را در بزرگترین فیچر گوگل از جمله صفحات جستجو، یوتیوب و گوگل پلی نشان می‌دهد.

 بهترین بخش در مورد Google Ads این است که شما این آزادی را دارید که آزمایش کنید و از طریق آزمون و خطا بهترین گزینه را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

 

گوگل ادز چگونه کار می کند؟

 پس از توضیحات درمورد گوگل ادز و انواع کمپین‌های موجود بهتر است چگونگی کار کردن آن صحبت کنیم. ابتدا، هنگامی که یک شرکت کمپین تبلیغاتی گوگل را آغاز می‌کند، باید مشخص کند که کدام یک از سه هدف زیر را هدف قرار داده است:

 

1) افزایش تماس‌های تجاری

2) هدایت بازدیدکنندگان بیشتر به فروشگاه اینترنتی شما 

3) راهنمایی افراد به وب سایت یا لندینگ پیج شما

 سپس، شرکت باید مشخص کند که آیا نسخه تبلیغاتی را در سطح جهانی  یا مخاطبان محلی انتخاب می‌کند.

گام بعدی این است که با ارائه تصاویر یا سه جمله کوتاه به گوگل بگویید چه چیزی موجب منحصر به فرد بودن بیزینس شما  می‌شود. از این جملات، گوگل به ایجاد نسخه تبلیغاتی کمک می‌کند. در نهایت، بودجه خود را تعیین می‌کنید که گوگل از آن برای پیش‌بینی موفقیت کمپین استفاده می‌کند، و سپس آن را فعال می‌کند. با زمان و آزمایش کافی، و با کلیک افراد بیشتری روی تبلیغات کمپین PPC، کسب و کار شما به بودجه از پیش تعیین شده خود نزدیک‌تر می‌شود. نه تنها به بودجه مورد نظر خود می‌رسید، بلکه هر چه تعداد کلیک های بیشتری کمپین PPC شما دریافت کند، رتبه نتیجه جستجوی شما نیز ارتقا پیدا می کند و شما را به آن نقطه تارگت هدف خود در گوگل نزدیک می‌کند.

 

چرا باید از گوگل ادز استفاده کنیم؟

 1) کنترل بودجه

 گوگل ادز به شما امکان کنترل خرج کردن پول خود را می‌دهد. به گونه‌ای که انتخاب کنید چقدر در ماه، روز برای هر تبلیغ هزینه کنید. شما فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربری روی تبلیغ شما کلیک کند.

با گذشت زمان، کسب‌وکارها  می‌توانند از داده‌هایی که گوگل ادز ارائه می‌کند برای تجزیه و تحلیل و بهبود کمپین‌ها استفاده کنند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند و به تمام اهداف خود دست یابند. صرف نظر از اندازه کسب و کار یا منابع موجود، تبلیغات را می‌توان متناسب با هر بودجه‌ای تنظیم کرد و هزینه‌ها را می‌توان در هر زمانی متوقف کرد.

صدها شرکت وجود دارند که از گوگل ادز برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می‌کنند، و ضروری است که کسب و کارها کمپین‌هایی را برای پیشی گرفتن از رقبای خود ایجاد کنند.

 

2) قابلیت‌هایی که امکان هدف گذاری را فراهم می‌کند

با گوگل در هر مرحله از سفر خرید مشتری، چیزی برای هر کسب و کار و هر مشتری بالقوه‌ای وجود دارد. در سئو و بهینه سازی سایت شما بیشتر افرادی سایت شما را پیدا می‌کنند که به دنبال جمع آوری اطلاعات هستند ولی در گوگل ادز مراجعه کنندگان شما به دنبال خرید هستند.

 

 3 ) دسترسی گسترده گوگل

زمانی که سئوالی برا افراد پیش می‌آید، گوگل اولین جایی است که به دنبال پاسخی برای آن می‌باشند . افرادی هستند که به دنبال راه حل‌هایی برای مشکلاتی هستند که کسب و کار شما می‌تواند ارائه دهد. اگر بتوانید به افراد کمک کنید تا پاسخ را پیدا کنند، حتی اگر با یک تبلیغ باشد، احتمال بیشتری دارد که شما را انتخاب کنند نه رقیب شما را.

 

4 ) تارگت کردن مشتری

بزرگترین تفاوت بین افرادی که با تبلیغات گوگل با آنها تماس می‌گیرید و افرادی که با سایر اشکال تبلیغات به آنها دسترسی پیدا می کنید، هدف آنهاست.

برای مثال، در رسانه‌های اجتماعی، مردم به دنبال تبلیغات نیستند، بلکه به دنبال عکس‌های خوش گذرانی هستند. وقتی برای کسی تبلیغ می‌کنید که نمی‌خواهد برای او تبلیغ شود، شانس بیشتری را برای مورد توجه قرار گرفتن از دست می‌دهید.

در مقابل، در تبلیغات گوگل، برای افرادی که نمی‌خواهند برایشان تبلیغ شود، تبلیغ نمی‌کنید. شما در حال تبلیغ برای افرادی هستید که به دنبال چیزی خاص هستند و هنگامی که تبلیغ شما ظاهر می‌شود، به آنها کمک می‌کند تا پاسخ را پیدا کنند.

برخی از کارشناسان حتی تبلیغات گوگل را نوعی بازاریابی درون گرا به جای تبلیغات برون گرا می‌دانند، زیرا آنها به شخصی که اولین قدم را برداشته است کمک می‌کند تا آن را جستجو کند. با استفاده از آگهی‌های تبلیغات، به مشتریان بالقوه اجازه دهید به سراغ شما بیایند، سپس به آنها کمک کنید تا پاسخ سئوالات خود را در صفحات وب سایت شما بیابند، و زمانی که آنها آماده بیرون کشیدن کیف پول خود هستند، به شما رجوع خواهند کرد.

 

5 ) هدایت کردن بازدید کنندگان هدفمند

با قابلیت‌های موبایل و دسک‌تاپ، گوگل ادز راهی مؤثر برای هدایت ترافیک مناسب به سمت کسب‌وکار شما با بهینه‌سازی محصولات و خدمات خود در گوگل است، در حال حاضر مشتریان ایده‌آل جستجوهای مشابهی انجام می‌دهند. با کمپین مناسب، یک کسب و کار می‌تواند شاهد افزایش ترافیک وب سایت، افزایش حجم تماس و افزایش بازدید از فروشگاه باشد.

 

6)  افزایش سرنخ‌ها و مشتریان

تبلیغات گوگل یکی از بهترین ابزارها برای تولید سرنخ است. اگر کمپین‌های شما به درستی تنظیم شده باشند، این پتانسیل را دارد که سرنخ‌های بسیار هدفمند و واجد شرایط را به وب‌سایت، فرم انتخاب یا سایر دارایی‌های آنلاین شما ارسال کند. تبلیغات گوگل همچنین به یک بیزینس اجازه می‌دهد تا بر افرادی تمرکز کند که به طور خاص برای آنچه می‌خواهند جستجو می‌کنند. این بدان معنی است که جستجوهای کسب و کار شما می‌تواند به طور مداوم تصیح شود تا فقط افرادی که می‌خواهند محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند از طریق این پلت فرم به وب سایت شما ارسال شوند.

 

7) نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالا

برخلاف سایر استراتژی‌های بازاریابی، تبلیغات گوگل باعث می‌شود که بیزینس‌ها فقط برای تبلیغاتی که افراد روی آن کلیک می‌کنند، پرداخت کنند. هنگامی که کمپین‌های تبلیغاتی گوگل خود را بهینه کردید، می‌توانید بازگشت سرمایه (ROI) بالایی داشته باشید، که ممکن است با دیگر استراتژی‌های تبلیغاتی ندیده باشید. با این حال، این امر زمان می‌برد. برای به دست آوردن تصویر واضح‌تری از آنچه که بهترین نتایج را به کسب و کار شما می‌دهد، باید به طور مداوم کمپین‌های خود را آزمایش و ردیابی کنید، که گوگل ادز برای این کار عالی است، زیرا تمام داده‌های لازم برای محاسبه ROI، و همچنین تبلیغات کلیک شده، کلمات کلیدی وارد شده را ارائه می‌دهد.

 

8) بازار خود را کشف کنید

درک مخاطبان، برخورد با مشتریان و یافتن خواسته‌های آنها را بسیار آسانتر می‌کند. در حالی که انجام این کار معمولاً دشوار است و به تحقیقات زیادی نیاز دارد، گوگل ادز اطلاعاتی در مورد عادات و الزامات مشتری ارائه می‌دهد که صاحبان کسب و کار رویای آنها را دارند. این موارد شامل داده‌های مربوط به کلمات کلیدی است که مشتریان برای یافتن وب‌سایت شما، موقعیت مکانی، دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنند، و زمان‌ها و روزهای هفته که در جستجوی آنها هستند، استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از این اطلاعات برای تغییر محصولات و خدمات خود یا اصلاح تلاش‌های بازاریابی استفاده کنید تا بودجه شما برای تبلیغات برای افرادی که به کسب و کار شما بی علاقه نیستند هدر نرود.

 گوگل ادز با دسترسی و قدرتی که در بین سایر موتورهای جستجو دارد، یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی است که یک تجارت می‌تواند از آن استفاده کند. از کمپین های جستجو گرفته تا تبلیغات خرید، روش‌های زیادی برای ایجاد بهترین کمپین برای کسب و کار و مخاطبان آن وجود دارد. با بهره گیری از تمام ویژگی‌هایی که گوگل ادز ارائه می‌دهد، شکی وجود ندارد که می‌توانید یک کمپین بازاریابی موفق برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

 

چگونه اکانت گوگل ادز بسازیم؟

وارد گوگل ادز شوید.

Start now، بصورت پیش فرض وارد ایمیل در دسترس میشوید.

نام تجاری و کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب هدف خود، روی next کلیک کنید.

مخاطب هدف خود را انتخاب کنید.

یک تبلیغ خارق العاده بسازید.

صورت حساب خود را تنظیم کنید.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.