طراحی سایت-طراحی وب سایت-طراحی سایت در  شیراز

زئوس : طراحی سایت در شیراز | طراحی وب سایت در شیراز

نحوه استفاده از گوگل آنالیز برای بالا بردن آمار بازدید

تجزیه و تحلیل اطلاعات گوگل آنالیز و استفاده از آن برای ایجاد تغییرات مناسب و مفید برای وب سایت

تجزیه و تحلیل :

 

ابزار و آمارگیرهای گوگل آنالیز غالبا به بررسی ترافیک سایت های شما می پردازد که توصیه بیشتر کارشناسان اینست که به صورت روزانه یا هفتگی این آمارها را زیر نظر گرفته و آنها را تجزیه و تحلیل کنید که بهتر است یک روز کامل را در دوره های دو یا سه ماهه برای تحلیل گزارش های آنالیز گوگل صرف کرده و تغییرات مناسب را در وبسایت خود اعمال نمایید.

 

چه داده هایی از آمارها و گزارشات را باید به آنها توجه کرد؟

 

 

Google Analytics Website Visitors

Google Analytics Keyword Report

هر فرد تازه کاری در ابتدای کار در گوگل آنالیز سردرگم می شود چون که با بسیاری از اطلاعات و آمار پیچیده روبرو می شود . ولی چند تکه و داده اصلی این آمارها برای صاحبان سایت ها مفید و ضروری می باشند:

Traffic Sources – Keywords: در منو و گزینه Traffic Sources که کلیک نمایید می توانید کلمات کلیدی که بیشترین بازدیدکننده با توجه به تاریخ انتخابی را ببینید و شروع به بهینه سازی کلمات کلیدی وبسایت خود نمایید.

Traffic Sources – Referring Sites: با استفاده از منویReferrals می توانید ترافیک های و بازدید های ارسال شده از دیگر سایت ها به وبسایت خود را مشاهده کرده و اینکه بیشتر تمرکز خود بر کدامیک از آنها بگذ ارید.

Content Overview: در این منو می توانید بازدیدها و آمار بهترین مطالب و لینک های خود را ببینید و اینکه بفهمید بیشتر بر روی کدام مطالب مورد توجه کاربران تمرکز کنید.

Visitors Overview: با انتخاب تاریخ مورد نظرتان می توانید آمار کلی از وبسایت خود را بدست آورید و امکان مقایسه بازدیدهای گذشته با حال را بررسی کنید.

اکنون که مهم ترین گزارشات ضروری و مهم برای تجزیه و تحلیل عملکرد وبسایت خود را بیان کردیم بهتر است که به صورت جزء و ریز هر کدام از آنها را توصیف کنیم تا کار با آنها راحتتر شود!

 

استفاده از گزارشات کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت:

 دانستن کلمات کلیدی ویژه در بهینه سازی سایت و وبلاگ در جهت جذب بازدیدکننده یک امر مهم محسوب می شود:

در بخش Traffic Sources به صورت پیش فرض گزینه Keyword یا “کلمه کلیدی” قرار دارد که 10 عدد از کلمات کلیدی برتر سایت شما در یک تاریخ معین را نمایش می دهد که نشان دهنده کلماتی است که بازدیدکنندگان وب سایت با جستجوی آنها در موتورهای جستجو به وب سایت شما رسیده اند. شما می توانید براساس تعداد کلمات کلیدی جستجو شده و رسیدن به وب سایت شما، ذائقه بازدیدکنندگان خود را بدست بیاورید و بر روی آن موضوعات تمرکز کنید. مثلا اگر اکثر بازدیدکنندگان وب سایت شما از طریق جستجوی کلمه “عکس” و سپس “تصویر” به وب سایت شما رسیده اند ، براساس همین دو کلید واژه شما متوجه می شوید که درخواست برای این دو بسیار زیاد است و به همین دلیل باید مطالب بیشتری در این مورد در سایتتان قرار دهید. به طور کلی شما می توانید با تکیه بر انتخاب بهترین کلمات کلیدی بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایت خود بکشانید.

 

 دانستن کلمات کلیدی ویژه در بهینه سازی سایت و وبلاگ در جهت جذب بازدیدکننده یک امر مهم محسوب می شود:

در بخش Traffic Sources به صورت پیش فرض گزینه Keyword یا “کلمه کلیدی” قرار دارد که 10 عدد از کلمات کلیدی برتر سایت شما در یک تاریخ معین را نمایش می دهد که نشان دهنده کلماتی است که بازدیدکنندگان وب سایت با جستجوی آنها در موتورهای جستجو به وب سایت شما رسیده اند. شما می توانید براساس تعداد کلمات کلیدی جستجو شده و رسیدن به وب سایت شما، ذائقه بازدیدکنندگان خود را بدست بیاورید و بر روی آن موضوعات تمرکز کنید. مثلا اگر اکثر بازدیدکنندگان وب سایت شما از طریق جستجوی کلمه “عکس” و سپس “تصویر” به وب سایت شما رسیده اند ، براساس همین دو کلید واژه شما متوجه می شوید که درخواست برای این دو بسیار زیاد است و به همین دلیل باید مطالب بیشتری در این مورد در سایتتان قرار دهید. به طور کلی شما می توانید با تکیه بر انتخاب بهترین کلمات کلیدی بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایت خود بکشانید.

 

بیشترین ترافیک از طرف سایت های ارجاع دهنده:

Google Analytics Traffic Sources

دانستن اینکه کدام وب سایت یا رسانه اجتماعی در سراسر وب بازدیدکننده هایی را به سایت شما می فرستند بسیار مهم است تا بتوانید بر روی آنها بیشتر تمرکز کنید:

در بخش Traffic Sources و با انتخاب گزینه Sources و همچنین منو Referrals می توانید تعداد بازدیدکنندگان را که از دیگر سایت ها به سایت شما ارسال شده اند را مشاهده کنید و اینکه چند درصد این بازدیدها جدید بوده اند و مثلا با ارسال مطالبتان به سایتهای اجتماعی که امروزه بعد از موتورهای جستجوگر بیشترین سهم ارسال بازدیدکننده را دارند، به چه مقدار بازدید کننده از آنها کسب کرده اید تا بتوانید تمرکز خود را بر آنها و ارسال مطلب بیشتر کنید.

آمار کلی سایت شما:

یکی از پایه ای ترین . کلی ترین اطلاعاتی که سرویس آنالیز گوگل به شما می دهد این است که چند نفر در تاریخ های معین که شما مشخص می کنید مثلاً “امروز ، دیروز ، این ماه ، این سال” از سایت شما مراجعه و بازدید کرده اند که به آن Unique Visitors نیز می گویند. همچنین تعداد صفحاتی که بازدید شده اند را خواهید دید که با استفاده از گزینهPageviews می توانید تعداد مشاهدات صفحات وبسایت خود را توسط بازدیدکننده ببینید که به عنوان مثال یک بازدیدکننده 10 مرتبه از صفحات شما بازدید کرده است که در نمودار مشخص خواهد شد.

 

محتوا و صفحات محبوب سایت شما :

 

 Google Analytics Top Pages Visited

در بخش Content Overview می توانید ببینید که بازدید کنندگان سایت شما از کدام نوشته ها و صفحات بیشتر بازدید کرده اند و چه مدت را در سایت شما گذرانده و مطالب شما را مرور کرده اند و چند نفر یا چند در صد تنها با دیدن یک صفحه از سایت شما از آن خارج شده اند که با استفاده از این آمار مهم برای تولید محتوای بهتر و مورد نظر کاربر استفاده کنید.

انتشار مطالب در روزهای پربازدید:

با امکاناتی که آمارگیر گوگل آنالیز در اختیار شما قرار می دهد می توانید بفهمید که در کدام روزها تعداد بازدیدهای سایت و صفحات سایت شما بالاتر رفته است تا با تجزیه و تحلیل آنها لیستی از روزهای پرترافیک خود تهیه کرده و در جهت انتشار مطالب بیشتر و بهتر در روزهای پربازدید اقدام کنید. دانستن اینکه کی و چه زمانی باید به انتشار مطالب خود بپردازید تا تعداد بازدیدکننده بیشتری را جذب کنید یکی از مسائل بسیار کلیدی محسوب می شود.

گوگل آنالیز یک سرویس فوق العاده برای کمک به صاحبان وبسایت ها و وبلاگ هااست که با نمودارهای آماری و گزارشی خود به تجزیه و تحلیل انواع عملکرد سایت یا وبلاگ ها کمک شایانی می نمایدکه با صرف زمان منظم و تحلیل آمارهای آن می توان در جهت پیشرفت سایت و کسب و کار آنلاین خود بهره ببریم!


منبع : مرکز طراحی وب زئوس

تاریخ درج خبر : 1392/7/15
تعداد بازدیدها : 818

اخبار مرتبط

mylino 1395/4/12

سپاس گذارم از آمورش خوبتون
دیدگاه شما