چطور میتوانیم کلمات کلیدی مناسب سایتم را پیدا کنم ؟

مدیر سایت

تهیه و ایجاد لیست کلمات کلیدی به صورت دستی و به کمک سایت های مختلف

راحترین راه حل یافتن و استخراج کلمات کلیدی مهم برای سایت بصورت دستی بدون دانش خاص و استفاده از ابزار پیشرفته 

 

 

پیدا کردن کلمات کلیدی به کمک سایت Wikipedia

یکی از روش های پیدا کردن کلمات کلیدی کمک گرفتن از سایت ویکی پیدیا هست که شما می بایست بطور مثال اسم محصول یا حوزه کاری  خود را سرچ کنید با عناوین  مقالات مختلفی روبرو میشوید که معمولا جز پربازدیدترین ها هستند این کلمات کلیدی اگر مرتبط با شما زمینه کاری شما هستند جز کلمات کلیدی محسوب میشوند که شما می بایست در سایت خود برای انها محتوا ایجاد کنید.

 

استخراج  کلمات کلیدی مناسب در سایت Reddit

وب سایت دوم reddit هست که بیشتر برای زبان های دیگر است در این سایت نیز میتوان همانند ویکی پدیا جستجو کرد این سایت خبرهای مختلف را پوشش میدهد که ممکن است از بین خبر های منتشر شده ایده ای بگیرید برای تولید محتوا مرتبط با سایت شما و همچنین یک سری کلمات هم خودش پیشنهاد میده که مطمیننا خیلی ها مربتط با کار شما هست.این پروسه را نیز میتوان در انجمن های گفتگو نیز انجام داد.از سایت یوتیوب نیز شما می توانید بهمین صورت بهره بگیرید.

بطور مثال اخیر سایتی همانند نی نی سایت وب سایت مرجعی شده است برای این که کاربران سوالات خود را بپرسند ، سوالات و پاسخ کاربران ایده های بسیار عالی برای شما هست که با توجه به انها محتوا خود را ایجاد کنید.

استفاده از Searches related های گوگل

راه حل اسان تر از همه خود موتور جستجو گوگل است وقتی که شما کلمه ای را سرچ میکنید خود گوگل در زیر باکس جستجو کلمات  عباراتی را به شما پیشنهاد میدهد .این پیشنهادات بر اساس سرچ کاربران در اصل براساس محبوبیت  کلمات.
بطور مثال اگر شما طراحی وب سایت شیراز را جستجو کنید در نتایج پیشنهادی شرکت طراحی وب زئوس نیز نشان داده میشود چون زئوس کلمه ای پرمخاطب است در شهر شیراز در زمینه طراحی وب سایت ، بعد از سرچ نیز یک سری کلید واژه های مرتبط نیز در پایین نتایج نشان داده میشود این کلمات بسیار پراهمیت است چون توسط میلیون ها نفر سرچ شدند شما نیز میتوانید از این لیست بهره بگیرید و روی هرکدام کلیک کرده و کلمات مرتبط دیگری را استخراج کنید .

 

یافتن کلمه کلیدی در موتور جستجوی  Bing

موتورجستجوی بینگ نیز بعد از گوگل پرکاربرد است چون بصورت پیش فرض روی ویندوز است پیشنهاد میدم سایت خود را حتما داخل وبمستر مربوط به این موتورجستجو ثبت کنید .

 

 در صورتی که هنوز اهمیت keyword research را نمیدانید این مطلب قبل را دنبال نمایید.

اگرچه بعضی متخصصین سئو معتقدن که کلمات کلیدی دیگر همانند قبل اهمیتی ندارند یا در آینده مورد استفاده قرار نمیگرند ، با این‌حال این کلمات هنوز هم نه فقط برای رتبه گرفتن در موتورهای جست و جو بلکه برای درک قصد و نیت جست و جو (Intent) هم بسارمهم هستند.

دلیل این که بیشتر متخصصان SEO فکر می‌کنند که کلمات کلیدی دارن اهمیت‌شونو از دست می‌دن، ابزار و تکنولوژی  جدید هست که ارائه شده جست . جوهای صوتی VOICE SEARCH  ، پرسش‌های تایپ شده طولانی کاربرها ولی مطمئن باشید  این بدان مفهموم نیست  که کلمات کلیدی کوتاه و مهم نمی‌تونند مبنای شروع جست و جو برای کلمات کلیدی دیگر و پیدا کردن کلمات کلیدی بلندتر باشند.

لازمه بدونیند که حداقل تا الان هیچ دیتابیس یا نتایج مجزایی برای جست و جوهای صوتی وجود نداره. (و از اونجایی که ما تو ایران زندگی می‌کنیم، تو این زمینه یه کم سرعتمون از بقیه دنیا کم‌تره.)

 

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.