گوگل دیسکاور چیست؛ تجربه جدید از کشف و جستجو بر اساس علاقه

یگانه امیری نژاد

گوگل دیسکاور امکان کشف محتوا طبق علاقه و جستجوهای قبلی را برایتان مهیا می‌کند و برروی همه مرورگرها قابل دسترسی است.

گوگل دیسکاور (Google Discover) ابزار جذاب گوگل است که بر اساس زبان و جستجوی موضوعی که انجام می‌دهید، موقعیت مکانی و سایر عوامل دیگر، محتوای مرتبط و مشابه را به شما نمایش می‌دهد. گوگل دیسکاور بدون اینکه شما جستجویی انجام دهید رفتار و علاقه شما را پیشبینی کرده و محتواهای جذاب که مورد علاقه شما است را نشان می‌دهد. به علت اینکه گوگل به دریای بزرگ اطلاعات و سرچ دسترسی دارد در تکاپوست که در علاقه کاربرانش کاوش و کندوکاو کرده و محتواهای خود را بر اساس علاقه کاربر فیلتر کند تا برایش مفید و کاربردی باشد. این نوآوری جذاب قسمتی از اینترنت را به شما نمایش می‌دهد که برایتان جذاب و مفید است.

با گوگل دیسکاور جهان جدیدی از کشف و کاوش را تجربه خواهید کرد. گوگل دیسکاور ابزار هوش مصنوعی پیشرفته‌ای است که به شما امکان می‌دهد به صورت جذاب و هیجان‌انگیز، در دنیایی از محتواهای متنوع عکس، ویدیو، مقاله، نقشه و بسیاری دیگر پیمایش کنید. با گوگل دیسکاور با دقت و سرعت بیشتری محتواهایی که به دنبالشان هستید را پیدا می‌کنید که برایتان مناسب است. برای داشتن این ابزار کاربردی نیازی به دانلود گوگل دیسکاور نیست چرا که به طور خودکار این ابزار در تمامی دستگاه‌ها قابل مشاهده و استفاده است.

 

گوگل دیسکاور

 

مزایای گوگل دیسکاور و تاثیر آن در بهبود سایت

تا اینجا که متوجه شدید گوگل دیسکاور چیست حال می‌خواهیم از مزایای گوگل دیسکاور برای شما بگوییم. لازم به ذکر است این ابزار جذاب گوگل در بهبود سایت تاثیر قابل توجه‌ای دارد و می‌تواند تاثیر مثبتی در خدمات سئو سایت شما داشته باشد. هوش مصنوعی کارآمد گوگل دیسکاور مزایای بی‌نظیری در ارائه محتوا و جستجوی اطلاعات ارائه می‌دهد که در ادامه برای شما نوشته شده است:

 

1. کشف محتواهای جدید

به کمک الگوریتم‌های پیشرفته گوگل دیسکاور امکان کشف محتوای جدید و جذاب در اینترنت فراهم می‌شود که مطابق با علایق و نیازهای کاربر است.

 

2. تنوع در محتوا

از دیگر مزایای گوگل دیسکاور قابلیت جستجو و نمایش انواع مختلف محتوا از جمله عکس، ویدیو، مقاله و اخبار بر اساس علاقه و سرچ‌های پیشین شما است.

 

3. سفر در دنیای اطلاعات

امکان مرور اطلاعات بر اساس موضوع، مکان، زمان و ویژگی‌های دیگر را فراهم می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد تا به آسانی محتوای مرتبط را پیدا کنید و از آن لذت ببرید.

 

4. فیلترینگ هوشمند

استفاده از هوش مصنوعی گوگل از دیگر مزایای گوگل دیسکاور است که برای ارائه محتوای مناسب با نیازهای هر فرد به صورت دقیق و هدفمند برای کاربران مهیا شده است.

 

5. سادگی و کارایی

گوگل دیسکاور رابط کاربری ساده و کارآمدی دارد که به شما کمک می‌کند به راحتی به محتوای مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید و تجربه جدیدی از جستجو و کشف اطلاعات داشته باشید.

 

6. به روز بودن

از دیگر مزایای گوگل دیسکاور این است که می‌توانید در جریان اخبار و رویدادهای روز دنیا باشید.

 

7. صرفه جویی در وقت

گوگل دیسکاور می‌تواند به کاربران کمک کند تا در وقت خود صرفه جویی کرده و محتوا را بر اساس علایق کاربر شخصی سازی می کند.

 

8. دسترسی به مخاطبان جدید

گوگل دیسکاور به صاحبان سایت اجازه می‌دهد تا به مخاطبان جدید دسترسی داشته باشند و محتوا بر اساس علایق کاربر شخصی سازی می‌شود.

 

9. افزایش ترافیک وب سایت

از دیگر مزایای گوگل دیسکاور برای صاحبان سایت افزایش ترافیک وبسایت است. این ترافیک به کسب و کارها کمک می‌کند تا بازدید سایت بالا برود و در بهبود سئو نیز تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

 

 

گوگل دیسکاور چگونه کار می‌کند؟

گوگل دیسکاور با استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه محتوای شخصی سازی شده به کاربران استفاده می‌کند و با تجزیه و تحلیل سابقه جستجو و سایر عوامل، محتوای مورد علاقه آن‌ها را شناسایی می‌کند.  در اینجا مراحل کلی نحوه عملکرد گوگل دیسکاور آورده شده است:

مقاله پیشنهادی: بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا

  1. گوگل سابقه جستجو، موقعیت مکانی، زبان و سایر عوامل مثل سن و جنسیت را برای هر کاربر جمع آوری می‌کند.
  2. گوگل از این اطلاعات برای ایجاد یک مدل یادگیری ماشینی استفاده می‌کند.
  3. این مدل یادگیری ماشینی از محتوای موجود در وب، اخبار و رسانه‌های اجتماعی یاد می‌گیرد.
  4. با کمک مدل یادگیری ماشینی محتوایی که بیشتر مورد علاقه کاربر است را شناسایی می‌کند.
  5. گوگل این محتوا را در فید گوگل دیسکاور کاربر قرار می‌دهد و با نظارت بر رفتار شما متوجه می‌شود آیا از محتوا لذت برده‌اید یا خیر.

 

گوگل دیسکاور به طور مداوم در حال یادگیری و پیشرفته‌تر شدن با استفاده از دیتاهای گوگل است تا محتواهای شخصی سازی شده تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

ورود به گوگل دیسکاور

 

چطور محتوای خود را وارد گوگل دیسکاور کنیم؟

برای ورود به گوگل دیسکاور و دیده شدن در آن باید محتوای باکیفیت تولید کنید که برای کاربران جذاب باشد. این ابزار گوگل از عوامل مختلف مثل سابقه جستجو، سن و جنسیت کاربران برای شخصی سازی محتوا استفاده می کند بنابراین محتوا باید با توجه به این عوامل تولید شود. در این قسمت مقاله چند نکته برای افزایش شانس شما برای دیده شدن در گوگل دیسکاور آورده شده است:

 


ارائه محتوای کاربرد پسند

شما باید محتوای باکیفیت و کاربر پسند تولید کنید تا برای کاربران مفید باشد. محتوای نوشته شده برای ورود به گوگل دیسکاور نیاز است که ارزشمند و جالب باشد و به سوالات کاربران پاسخ دهد.

 

عناوین و قلاب جذاب را فراموش نکنید

عناوین و توضیحات جذاب استفاده کنید تا توجه کاربران جلب شود و برای کلیک بر روی محتوای شما ترغیب شوند. هرچه قدر قلاب قوی‌تری برای تایتل خود انتخاب کنیدِ احتمال جذب کاربر نیز بالاتر می‌رود و باعث می‌شود برروی محتوای شما کلیک کند.

 


از کلمات کلیدی مناسب غافل نشوید

شما برای نوشتن محتوای سایت خود نیاز به استفاده از کلمه کلیدی مناسب دارید. استفاده از کلمه کلیدی مناسب به گوگل می‌فهماند که محتوای شما در چه حوزه‌ای قرار دارد و آن را در لینک‌های اول قرار می‌دهد. اینکار شانس ورود به گوگل دیسکاور را افزایش می‌دهد.

 


جذابیت بصری با تصاویر و ویدیوهای باکیفیت

برای اینکه کاربر در صفحه شما بیشتر بماند نیاز است که از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت استفاده کنید تا نرخ ماندن در صفحه افزایش یابد و گوگل متوجه این شود که محتوای این صفحه مفید است و شانس ورود به گوگل دیسکاور را بالا می‌برد.

 


به‌روز باش تا دیده شوی

برای دیده شدن در گوگل دیسکاور باید محتوای خود را به طور مداوم به‌روز نگه دارید. گوگل محتوای جدید را برای نمایش در دیسکاور ترجیح می‌دهد و آن را به افراد بیشتری نشان خواهد داد.

 


لینک دهی صحیح صفحات مرتبط

از لینک داخلی در محتوای خود استفاده کنید تا گوگل متوجه شود صفحات شما به یکدیگر مرتبط است و آن را بهتر درک می‌کند. مرتبط بودن موضوعات کار شده در سایت شما شانس ورود به گوگل دیسکاوری را افزایش می‌دهد.

 


رسانه‌های اجتماعی و جذب کاربر بیشتر

از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری را به سوی سایت خود جذب کنید، ترافیک سایت خود را افزایش دهید و در گوگل دیسکاور نیز دیده شوید.

 


ردیابی با استفاده از گوگل آنالیتیکس

از گوگل آنالیتیکس برای ردیابی عملکرد محتوای خود استفاده کنید تا ببینید کدام محتوا برای کاربران شما مفید است و محتوای خود را بر اساس این دیتاها بهبود بخشید. بهبود محتوا باعث می‌شود هم در سئو سایت تاثیر بگذارید و هم شانس خود را برای  ورود به گوگل دیسکاور بیشتر کنید.

 


با پیروی از نکات گفته شده شانس بیشتری برای دیده شدن و ورود به گوگل دیسکاور خواهید داشت و می‌توانید به مخاطبان جدید دسترسی داشته باشید.

 

 

بررسی عملکرد گوگل دیسکاور با سرچ کنسول

شاید برایتان سوال باشد از کجا می‌توان گزارش گوگل دیسکاور را مشاهده کرد؟ برای جواب به این سوال باید بگوییم استفاده از سرچ کنسول مناسب‌ترین راه برای مشاهده عملکرد محتوای شما است. در کل سرچ کنسول گوگل به وبمسترها امکان می‌دهد تا عملکرد صفحات خود را در نتایج جستجوی گوگل بررسی و مدیریت کنند. با استفاده از این ابزار می‌توانید مشاهده کنید که چه موقع صفحات شما توسط گوگل کر‌‌ل شده‌اند و چگونه در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود این کار باعث می‌شود تا اگر مشکلی در عملکرد و محتوای سایت شما بود قدم در بهبود آن بردارید.

در سرچ کنسول قسمتی جدا برای گوگل دیسکاور نیز وجود دارد تا بتوانید به آن دسترسی داشته باشید و عملکرد آن را مشاهده کنید. با استفاده از سرچ کنسول متوجه می‌شوید:

  • ترافیک سایت شما چه قدر است؟
  • محتوای سایت شما هر چند وقت در گوگل دیسکاور نمایش داده می‌شود؟
  • کلیک برروی محتوای شما چه قدر بوده است؟
  • عملکرد محتوا در گوگل دیسکاور چگونه بوده است؟
  • آیا مشکلات در محتوا وجود دارد؟

 

تنظیمات گوگل دیسکاور

 

آموزش تغییر زبان گوگل دیسکاور

برای تغییر زبان گوگل دیسکاور، باید زبان پیش‌فرض حساب گوگل خود را تغییر دهید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

  1. به وب‌سایت گوگل بروید و وارد حساب خود شوید.
  2. روی نماد عکس پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.
  3. از منوی کشویی یا همبرگری "تنظیمات" را انتخاب کنید.
  4. در صفحه تنظیمات، زبان مد نظر خود را انتخاب کنید.
  5. روی "ذخیره" کلیک کنید.

 

پس از تغییر زبان پیش‌فرض حساب گوگل خود، تنظیمات گوگل دیسکاور طبق زبان دلخواه شما سازماندهی می‌شود تا از محتواهای مد نظر خود استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید. توجه داشته باشید که تغییر زبان گوگل دیسکاور ممکن است تا چند ساعت طول بکشد تا اعمال شود.

 


چگونه گوگل دیسکاور را فعال کنیم؟

گوگل دیسکاور می‌تواند یک راه عالی برای کشف محتوای جدید و مرتبط باشد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا در جریان اخبار و رویدادهای روز دنیا باشید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه گوگل دیسکاور را فعال کنید در ادامه این آموزش همراه ما باشید.

 


فعال‌سازی گوگل دیسکاور در Android و IOS

برنامه Google را باز کنید.
روی نماد سه خط در گوشه بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید.
از منوی کشویی،"Settings"  را انتخاب کنید.
در صفحه تنظیمات"Discover"  را فعال کنید.

 

فعال‌سازی گوگل دیسکاور در ویندوز و مرورگر وب

به وب‌سایت گوگل بروید و وارد حساب خود شوید.
روی نماد عکس پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.
از منوی کشویی، "Settings" را انتخاب کنید.
در صفحه تنظیمات، "Discover" را انتخاب کنید.

 

گوگل دیسکاور یک ابزار رایگان است که می‌تواند به شما کمک کند تا از دنیای اطراف خود بیشتر بدانید. اگر هنوز آن را امتحان نکرده‌اید، حتما آن را بررسی کنید.

 

سوالات متداول

چگونه دیسکاور گوگل را فارسی کنیم؟

برای این کار باید تنظیمات مرورگر خود را فارسی کنید تا دیسکاور نیز برای شما فارسی شود.


چگونه عملکرد گوگل دیسکاوری را بررسی کنم؟

با استفاده از سرچ کنسول می‌توانید عملکرد گوگل دیسکاور را بررسی کنید.


برنامه discover چیست؟

Google Discover یکی از ابزارهای گوگل است که برای نتایج همسو با سلیقه کاربر به وجود آمده است.

 

 

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.