راهنمای کامل اصول سئو نگارش برای تولید محتوا سایت

مدیر سایت

در دنیای سئو امروزه گوگل قصد دارد مرتبط ترین نتایج را برای جستجوگران رتبه بندی کند. بنابراین اگر محتوای شما مرتبط نباشد، یعنی اصول سئو نگارشی در آن رعایت نشده باشد، از دید گوگل رتبه بندی نخواهد شد.در این مقاله از سایت زئوس سعی داریم مراحل جمع بندی یک محتوای سئو شده از نظر نگارش و تکنیکها را بشناسیم.

نکات سئو در تولید محتوا

رعایت اصول سئو در نگارش محتوای جمع بندی و منتشر شده یکی از اساسی ترین دلایل رتبه گیری در صفحات گوگل است. اگر بعنوان یک محتوا نویس و سئوکار حرفه‌ای به دنبال دریافت کلیک اورگانیک از کاربران مرتبط با سایت‌تان هستید، اصول سئو در نگارش را جدی بگیرید.

در دنیای دیجیتال راه اندازی وبسایت و سئو گوگل قصد دارد مرتبط ترین نتایج را برای جستجوگران رتبه بندی کند. بنابراین اگر محتوای شما مرتبط نباشد، یعنی اصول سئو نگارشی در آن رعایت نشده باشد، از دید گوگل رتبه بندی نخواهد شد.

 

اصول سئو برای تولید محتوای بهینه شده 

اصول سئو چیست

 

برخی بر این باورند که همه اصول نگارش با سرچ کلمه کلیدی و کاربرد آن اجرا می‌شود، اگر چه تکنیک سرچ کلمه کلیدی مهم است اما ارتباط فقط به این نیست که کلمه کلیدی خود را چند بار اضافه کنید. در واقع این فقط بخشی از تکنیک، اصول و خدمات سئو وب در نگارش و تولید محتوا است.

در این راهنما، و اصول سئو در نگارش و تولید محتوا و نحوه ایجاد محتوای مرتبطی را که گوگل می‌خواهد رتبه‌بندی کند، یاد خواهید گرفت.

 

1.سرچ کلمه کلیدی و کاربرد آن

جستجوی کلمات کلیدی یکی از مهترین مراحلی که در شروع نوشتن یک محتوا باید به آن توجه ویژه داشته باشید. مفهوم و ارزش این کار را بدانید. بنابراین، همیشه باید آنهایی را انتخاب کنید که بیشترین میانگین جستجوی ماهانه را دارند، زیرا این امر باعث افزایش دید موتور جستجوی شما می شود.

 

A.ضرورت تعیین کمه کلیدی مناسب

کلمات کلیدی مناسب به افزایش ترافیک موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتالی وبلاگ سایت کمک می کنند و به محبوبیت وبلاگ سایت می افزایند. بدون گنجاندن کلمات کلیدی مناسب در نوشتن محتوا، وبلاگ در نتایج جستجو ظاهر نمی شود.

*کلمات کلیدی مناسب در خلق یک محتوا به معنی نشانه گذاری صریح و واضح در نقشه راه گوگل برای رساندن کاربران به مطلب منتشر شده و در نتیجه بازید از سایت است. *

 

B. ادغام کلمات کلیدی در محتوا

این وظیفه شماست که ببینید کلمات کلیدی انتخاب شده به درستی در نوشتار، آدرس اینترنتی و متن لنگر گنجانده شده اند. استفاده از کلمات کلیدی در لینک ها، url و متن های لنگر (ancher text)به سئو سایت کمک می کند.

 

اصول سئو در نویسندگی

 

همچنین می توانید کلمات کلیدی را در عنوان تصاویر وبلاگ قرار دهید.هم بعنوان Alt image و هم بعنوان توضیحات عکس (با تگ h2 یا h3 در نظر گرفته شود.)

 

C.تراکم کلمات کلیدی را حفظ کنید.

اندازه صحیح استفاده از کلمات کلیدی یک تکنیک در نوشتن محتوای سئو شده است. در هنگام کاربرد کلمه کلیدی به تعداد مجاز استفاده از آن دقت کنید. در جای مناسب تعداد کافی از کلمات کلیدی را به کار برید.

مثلا خوب است مقدمه را با کلمه کلیدی شروع کنید، در هدینگ‌ها و توضیحات عکس از کلمات کلیدی و عبارات مهم جستجو بیشتر استفاده کنید.

 

2.رعایت اصول نگارشی در تولید محتوا

یکی از اساسی ترین تکنیک‌های تولید محتوا سئو شده رعایت اصول نگارشی در هنگام جمع بندی مطالب در قالب مقاله است. این اصول شامل رعایت نکات زیر است.

  • از یک مقدمه سئو شده با جملات کوتاه و با معنا برای شروع مقاله استفاده کنید. (حداقل 100 کلمه)
  • قرار دادن یک فهرست سئو شده و تشکیل شده از هدینگ‌های مهم مقاله پس از مقدمه و لینک این عناوین به هدینگ‌ها در متن
  • با هدینگ دوم (h2) مقاله را شروع کنید. سعی کنید کلمات کلیدی، ال اس آی ها را در این عناوین به کار برید.
  • ترتیب استفاده از هدینگ‌ها در عناوین بر اساس اهمیت حفظ شود. زیر تیترها بهتر است هدینگ 3 باشد. (h3)
  • پاراگراف‌ها صحیح در نظر گرفته شود. هر پاراگراف یک دو خط و برای هر هدینگ نهایتا 2 یا سه پاراگراف توضیحات بگذارید. جملات کوتاه و با معنی باشد.

 

3. استفاده اصولی از تصاویر در تولید محتوا

عکس‌ها یکی از مهمترین محتواهای گرافیکی در فضای وب هستند. دیدن گاها بیشتر از خواندن یک مطلب جذب مخاطب می‌کند. این امر وابسته به موضوعی که برای آن تولید محتوا می‌کنید. متغیر است.

بین هر پاراگراف استفاده از عکاسی صنعتی لازم است. تعداد عکس ها بر اساس کلمات مقاله و نیاز عنوان اصلی به گنجاندن عکس متفاوت است. برخی محتواها عکس محور است. در این نوع مقاله بیشتر از متن از تصاویر استفاده می‌شود.

 

محتوا نویسی بر اساس سئو

 

بنابراین Alt image و توضیحات عکس (با تگ h2 یا h3 در نظر گرفته شود.) خیلی مهم است که چگونه جمع بندی و در نظر گرفته شود.

 

4. انتخاب صحیح عنوان مقاله و توضیحات آن

برای هر مقاله دو عنوان در فضای سئو در نظر گرفته می‌شود. عنوان اصلی مقاله که با h1 ودر سر تیتر مقاله جایگذاری شده است.

 

تولید محتوا و سئو چیست

 

بعدی عنوان سئو مقاله است که از آن تحت عنوان متا تایتل (meta title) یاد می‌شود. ساختار این عنوان با بخشی به نام توضیحات عنوان یعنی متا دیسکریپشن (meta description) تکمیل می‌شود.

 

متا تایتل (meta title) در تولید محتوا

انتخاب یک متا تایتل (meta title) مناسب در گرفتن رتبه و جایگاه لینک در فضای وب تاثیر بسزایی دارد.عنوان متا که به عنوان تگ عنوان نیز شناخته می شود، به متنی اشاره دارد که در صفحات نتایج موتور جستجو و برگه های مرورگر نمایش داده می شود تا موضوع یک صفحه وب را نشان دهد.

 

متا دیسکریپشن (meta description)در تولید محتوا

این توضیحات به دلیل نشستن در زیر لینک منتشر شده در فضای وب از اهمیت بالایی برای مخاطب و الگوریتم گوگل برخوردار است.

 

نحوه نوشتن تولید محتوا

 

در واقع تگ توضیحات متا به طور کلی با خلاصه ای کوتاه و مرتبط از موضوع یک صفحه خاص، کاربران را آگاه می کند و به آنها علاقه مند می کند. آنها مانند زمینی هستند که کاربر را متقاعد می کنند که صفحه دقیقاً همان چیزی است که آنها به دنبال آن هستند.

 

4. ادیت محتوای منتشر شده

یکی از دیگر تکنیک‌های رایج سئو برای رشد صفحه و یک محتوای منتشر شده ادیت محتوا برای بهبود جایگاه آن است. این روش بیشتر برای محتواهایی است که مدت دو ماه از انتشار آن‌ها گذشته اما جایگاه مطلوبی در فضای وب ندارند.

تکنیک‌هایی مثل بررسی وضعیت کوئری‌های سایت و همین طور وضعیت محتوا در ابزارهای تحلیل سایت شرایط را برای دریافت یک رتبه مناسب در فضای وب سهولت می‌بخشد.

 

اصول نگارش تولید محتوا

 

بر اساس وضعیت محتوا باید این کار صورت گیرد گاهی با اضافه کردن یک پاراگراف سئو شده با کلمات کلیدی برتر مشکل حل شده اما برخی مواقع نیاز به حذف محتوا و ایجادیک مطلب جدید با تکنیک تعیین شده است.

 

5. بررسی فضای رقابتی یک موضوع در نوشتن محتوا

قبل شروع نوشتن محتوا و مشاوره برندسازی، باید فضای رقابتی آن را بررسی کنید، چند کلمه برای پوشش یک عنوان کلیدی لازم است؟ چه مواردی وابسته به این کلمه کلیدی است؟ آیا استفاده از نام یک برند برای معرفی این کلمه ضروری است و مواردی از این قبیل را باید مورد بررسی قرار دهید.

 

محتوا نویسی بر اساس سئو

 

شما می‌توانید هم با ابزار تحقیق و سرچ کلمات کلیدی و هم بصورت دستی از طریق بررسی سه لینک ابتدایی گوگل میزان کابرد کلمه کلیدی مدنظرتان و واژه‌های کلیدی وابسته به آن را موردی بررسی قرار داده و بر اساس الگوی تشخیصی خودتان به نحوه مناسب و تکنیکال از کلمه کلیدی مدنظرتان در یک محتوا بهره برید.

 

6. رعایت اصول محتوای مخاطب محور

توجه به تکنیک‌هایی که شما را در موتورهای جستجو ترند می‌کند مهم است اما نه به اندازه‌ای که محتوا از چارچوب و اصول نوشتار مخاطب محور و کاربر پسند خارج شود. یک مورد مهم که در این زمینه باید رعایت کنید چگالی کلمات کلیدی (میزان استفاده از آن) در کل متن و محتواست.

 

نکات سئو در تولید محتوا

 

اصول سئو نگارشی تاکید دارد که اندازه کلمات کلیدی بر اساس تعداد کلمات مقاله متغییر است. یعنی درصد متعادلی از کلمات کلیدی را در بین متن جمع بندی شده برای یک عنوان به کار برید. از استفاده سلسله وار کلمات کلیدی خودداری کنید و به جا و به اندازه کلمات کلیدی اصلی و فرعی را به کار برید.

 

تولید محتوا اصولی یک تکنیک با ارزش در سئو سایت

در نهایت مطلب را با این نکته جمع بندی می‌کنیم که سئو نوشتاری تکنیک مهمی در بهینه سازی سایت است. اگر تمایل دارید، سایتی با مطالب مناسب و مخاطب محور داشته باشید و به همان اندازه ترند گوگل و دیگر موتورهای جستجو باشید، باید قوانین تولید محتوای سئو شده را بدانید.

هر اندازه با اصول سئو نوشتاری آشنا باشید، برای تولید محتوای سئو و بهینه شده وقت بگذارید، کابران مخاطبتان را با ارزش بدانید، همان اندازه در گرفتن رتبه به واسطه تولید محتوای سایت موفق خواهید بود.

 

تولید محتوا  یک تکنیک با ارزش در سئو سایت

 

یکی از خدمات تخصصی و روتین شرکت طراحی سایت زئوس آموزش تولید محتوا و خلق محتوا برای سایت‌های مختلف بر اساس تکنیک‌های سئو و بهینه سازی سایت است. برای دریافت خدمات و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در بخش سئو و بهینه سازی سایت در ارتباط باشید.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.