آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سایت

مدیر سایت

سرچ کلمات کلیدی یکی از اساسی ترین تکنیک‌ها در بهینه سازی یک محتوا بر اساس اصول سئو است. از این رو یافتن کلمات کلیدی مناسب یک سایت، شبکه اجتماعی و مواردی از این قبیل را باید جدی گرفت. در این مطلب با تکنیک‌هایی جهت تحقیق صحیح کلمات کلیدی بر اساس ابزار گوگل آشنا می‌شویم. 

یافتن کلمه کلیدی مناسب

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای صفحات سایت یکی از تکنیک‌های رایج، اساسی و مهم سئو است. اینکه بتوانید از طریق سرچ کلمات کلیدی در دسترس کاربران راهی برای نمایش محتوا ،محصولات و سایت خود داشته باشید، یک روش اصولی برای دریافت کلیک ارگانیک است.

سرچ کلمات کلیدی مناسب سایت، با معیارهای خاصی همراه است. امروزه بر اساس تغییرات الگورتیم‌های گوگل و دیگر موتورهای جستجو یک چک لیست برای نحوه دسترسی به انواع کلمه کلیدی توسط افراد متخصص در سئو جمع بندی و در اختیار کاربران وب گذاشته شده است.

 

 کلمات کلیدی فارسی

 

از جمله مواردی که در خصوص سرچ کلمه کلیدی ذهن کاربران را درگیر کرده مواردی مثل :

کلمات کلیدی فارسی ،کلمات کلیدی یعنی چه، انواع کلمات کلیدی، کلمات کلیدی در مقاله، کلمات کلیدی به انگلیسی، سایت کلمات کلیدی، کلمه کلیدی در سئو چیست، کلمات کلیدی جستجو در گوگل، آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی است که غالبا با سوالاتی مثل چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم، چگونه کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنیم مطرح می‌شود.

در این مقاله آموزشی از سایت زئوس با آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی و ارائه چندین روش برای یافتن مناسب ترین کلمات کلیدی برای سایت با شما همراه هستم.

 

نقش کلمه کلیدی در سئو چیست؟

کلمه کلیدی در سئو همانند یک نشانه گذاری در فضای وب عمل کرده و کاربران را به صفحات سایت شما هدایت می‌کند. به عنوان یک سئوکار این مطلب را به خاطر داشته باشید که بدون کلمات کلیدی سئو، استراتژی محتوایی و بهینه‌سازی هرکز به رشد ایده‌آلی برای سایت‌تان نخواهید رسید.

 

کلمات کلیدی یعنی چه

 

در واقع منظور از کلمات کلیدی در سئو همان عباراتی است که افراد در باکس جستجو مرورگر سرچ می‌کنند. یعنی شما به تحلیل دقیقی از میانگین کلمات جستجو شده برای یک هدف برسید و سعی کنید محتوای درخور لینک های در دسترسی افراد جمع بندی و منتشر کنید.

علاوه بر این مورد کلمات کلیدی نقش مهمی در لینک بیلدینگ، جذب ترافیک و افزایش فروش آنلاین وب‌سایت‌ها دارند. از این نباید از نقش پر رنگ آن‌ها در سئو سایت به سادگی گذشت.

 

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مناسب بر اساس نوع کسب و کار، نوع محصول عرضه شده و در نهایت داده جا به جا شده در یک سایت با روش‌ها، تکنیک‌ها و اصول خاصی همراه است. از این رو گوگل ابزار مشخصی را برای سهولت بخشیدن به امر سرچ کلمات کلیدی مناسب یک سایت طراحی و ارائه کرده است.

 

انواع کلمات کلیدی

 

این ابزار کلیدی هر کدام ویژگی خاصی از کلمات کلیدی در فضای وب را تحلیل کرده و با یک گزارش نهایی کلمات کلیدی مناسب برای سایت را مشخص می‌کنند.چندین روش رایج برای دسترسی به کلمات کلیدی مناسب وجود دارد که در این بخش به چند مورد اشاره خواهیم داشت.

 

چگونه کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟

در ابتدا توجه داشته باشید، در مورد یک کلمه کلیدی اصلی دانستن تمامی سرچ‌های کاربران غیر ممکن است، بنابراین شما باید به دنبال دسترسی به پر بازدیدترین کلمات کلیدی مرتبط به کلمه اصلی و مرجع باشید.

 

راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اما ساده ترین روش استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی است.

 

بیشتر این ابزارها به همین صورت عمل می کنند. شما چند کلمه کلیدی گسترده مرتبط با صنعت خود به نام کلمات کلیدی seed را وارد می‌کنید، و این ابزار ایده‌های کلیدی مرتبط را برای شما دسته بندی می‌کنند.

لیست ابزار رایج برای یافتن کلمه کلیدی مناسب

Keyword Surfer*

  • AnswerThePublic*
  • Keyword Sheeter*
  • Keyworddit*
  • QuestionDB*
  • Ahrefs Keyword Generator*
  • SEMrush Keyword Magic Tool*
  • Ubersuggest*

 

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب

هیچ کس نمی تواند برای هر کلمه کلیدی رتبه بندی کند، و هیچ کس نمی تواند برای هر کلمه کلیدی پیشنهاد دهد. به همین دلیل، مهم است که نبردهای خود را هوشمندانه انتخاب کنید. بیایید به چند معیار و ویژگی کلیدواژه نگاه کنیم تا به شما در انتخاب بهترین آنها کمک کند.

 

کلمات کلیدی در مقاله

 

وسعت انتشار کلمات کلیدی در سطح وب به اندازه‌ای است که کسی نمی‌تواند، آن‌ها را رتبه بندی کند یا پیشنهادی صد در صد برای دریافت نتیجه خوب در انتخاب کلمه کلیدی داشته باشد. بنابراین باید بر اساس چند معیار اساسی بتوانید بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید.

این معیارها بر این اساس دسته بندی شده است:

 

Search volume یا چگالی کلمه کلیدی در جستجو

کلمات کلیدی در فضای وب از محبوبیت متفاوتی برخوردارند. معیار سنجش این محبوبیت در مرورگرها، بر اساس میزان سرچ هر کلمه کلیدی سنجیده شده که به آن سرچ والیوم گفته می‌شود. بیشتر ابزارهای سنجش و یافتن کلمه کلیدی مناسب از یک ستون مجزا برای دسترسی به این آمار برخوردارند.

 

کلمات کلیدی به انگلیسی

 

اما این امر به این معنا نیست که حتما باید از کلمات کلیدی با چگالی بالا را استفاده کنید. شما باید سنجش را بر اساس این قرار دهید که کلمات کلیدی را پیدا کنید که تا حدی با کاری که کسب و کار شما انجام می دهد مرتبط باشد، سپس آنها را به طور نسبی بررسی کنید.

برای دسترسی به لینک یک بهتر است اولی را کلمه کلیدی اصلی و کلمات بعدی را بر اساس معیار و سنجش کاربردی خود قرار دهیم.

 

Search intent یا هدف جستجو

در سئو اصولا بهترین کلمه کلیدی، در موتورهای جستجو موردی است که بیشترین سرچ را داشته است. این قبیل کلمات کلیدی به عنوان هدف قرار داده شده و بر اساس آن‌ها محتوا جمع بندی می‌شود.

 

سایت کلمات کلیدی

 

اگر می‌خواهید بهترین شانس را برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود در گوگل داشته باشید، باید محتوایی ایجاد کنید که با هدف همسو باشد. به عبارت دیگر، سعی نکنید صفحه اصلی خود را برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی کنید که در آن جستجوگران به دنبال پست های وبلاگ هستند و بالعکس.

 

‘Value’ یا ارزش کلمات کلیدی

سوال مطرح شده در این بخش از یافتن کلمه کلیدی این است که چگونه ارزش یک کلمه کلیدی را ازریابی کنید؟

 

اگر کلمات کلیدی را به صورت یکجا در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Keywords Explorer تجزیه و تحلیل می‌کنید، می‌توانید به CPC برای یک مفهوم بسیار تقریبی از «ارزش» نگاه کنید.در واقع فاکتور cpc نشان می‌دهد که میانگین بهای تبلیغ کنندگان برای پرداخت یک کلیک کلمه کلیدی مدنظر شما چقدر است.

 

کلمه کلیدی در سئو چیست

 

اما این امر نیز دلیلی بر ارزش یک کلمه کلیدی از دید بیشتر کاربران نیست، گاها یک عبارت کلیدی در بین گروه خاصی ارزش دارد.

 

Keyword Difficulty یا درصد دشواری کلمه کلیدی

 در امر پیدا کردن کلمه کلیدی بسیار با این واژه و عامل برخورد خواهید داشت. میزان سختی یک کلمه کلیدی بر اساس تعداد دنبال کنندگان، محبوبیت و دریافت لینک به این نوع کلمات سنجیده می‌شود.

 

کلمات کلیدی جستجو در گوگل

 

اگر چه رتبه بندی از طریق کلمه کلیدی سخت راحت تر صورت می‌گیرد، اما فاکتورهای زیادی را در پوشش دادن این نوع کلمات کلیدی باید در نظر داشته باشید.

 

انواع کلمات کلیدی برای سایت

انواع کلمه کلیدی برای مقالات و صفحات وب بر اساس نوع مطلبی که منتشر می‌شود، دسته بندی شده است. در این میان می‌توان به مواردی زیر اشاره داشت:

 

  • *کلمه کلیدی طولانی (long-tail keywords)
  • *کلمات کلیدی کوتاه(Head Terms)
  • *کلمات کلیدی سخت (Keyword Difficulty)
  • *کلمات کلیدی متوسط یا بدنه(Body Keywords)
  • *کلمات کلیدی کوتاه مدت یا تازه(fresh keywords)
  • *کلمات کلیدی محصول محور
  • *کلمات کلیدی هدفمند
  • *کلمات کلیدی بر اساس LSIو نتیجه سرچ گوگل (keyword auto suggestion)
  • *کلمات کلیدی جغرافیایی و اقلیمی

 

چند نکته کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی اساس سئو هستند. شما نمی توانید محتوایی را برای موتورهای جستجو ایجاد یا بهینه کنید، مگر اینکه بدانید مردم به دنبال چه چیزی هستند و چه چیزی را می خواهند ببینند. بیشتر افراد متخصص در این زمینه می گویند که برای بهینه سازی کلمات کلیدی باید این مراحل را دنبال کنید.

 

  • *کلمه کلیدی را در تگ عنوان قرار دهید
  • *کلمه کلیدی را در URL قرار دهید
  • *مقدمه مقاله را با کلمه کلیدی شروع کنید.
  • *کلمه کلیدی خود را به یک اندازه در مطلب سایت به کار برید.
  • *کلمات کلیدی طولانی را در عناوین خود بگنجانید.
  • *تکرار بیش از حد کلمات کلیدی را فراموش کنید.
  • *برای توضیحات عکس (alt image) و نام گذاری تصاویر (کلمه کلیدی به لاتین) از کلمات کلیدی استفاده کنید.

 

اگرچه انجام بسیاری از این کارها منطقی است، اما آنها راه اصلی برای بهینه سازی یک کلمه کلیدی نیستند.راه اصلی برای بهینه سازی یک کلمه کلیدی، مطابقت با هدف جستجو است.

باید مقالات را بر اساس کلمات کلیدی بهینه سازی کرده و سعی کنید با اصول سئو نوشتاری تطابق داشته باشد.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.