عکس محصول با موبایل از مهمترین عوامل موفقیت در فروش آنلاین است. تصاویر با کیفیت بالا میتوانند مشتریان را به خرید ترغیب کرده و به افزایش نرخ تبدیل کمک کنند. در خرید آنلاین، تصویر محصول اولین چیزی است که توجه مشتری را جلب میکند. به همین دلیل، اهمیت عکس محصول در فروش موضوعی است که نباید نادیده گرفته شود. برای عکاسی محصول با موبایل، بهتر است با ابزار مورد نیاز عکاسی با موبایل مثل پایه، نور و بکگراند ساده آشنا باشید و از تنظیمات دوربین موبایل (HDR، فوکوس، نورسنجی) بهدرستی استفاده کنید. همچنین، بهکارگیری نورپردازی با نور طبیعی یا چراغ مطالعه تاثیر زیادی بر کیفیت عکسها دارد و میتواند از بسیاری از اشتباهات رایج در عکاسی با موبایل جلوگیری کند. ادیت عکس با اپهای رایگان مثل Snapseed نیز برای ثبت تصاویر باکیفیت، افزایش اعتماد کاربران و در نهایت فروش بیشتر تاثیر زیادی دارد. آیا نورپردازی با نور طبیعی یا چراغ مطالعه میتواند باعث ثبت تصاویر حرفهای از محصو شود؟
عکاسی محصول با موبایل
عکاسی محصول با موبایل، سادهترین و مقرونبهصرفهترین روش برای ثبت تصاویر باکیفیت از کالاهاست. در واقع، هدف از عکاسی محصول معرفی محصول برای مخاطب و ترغیب مخاطب به خرید آن میشود. عکس باکیفیت از محصولات با یک موبایل معمولی میتواند فروش شما را چند برابر کند. البته نحوه عکاسی از محصول در نتیجه نهایی تاثیر زیادی دارد. مثلا،با رعایت نکاتی مثل نور مناسب، پسزمینه ساده و تنظیمات درست دوربین، میتوان تصاویری حرفهای ثبت کرد.

ابزار مورد نیاز عکاسی از محصول با موبایل چیست؟
برای عکاسی از محصول با موبایل، ابزارهای ساده و کاربردی میتوانند کیفیت عکسهای شما را چند برابر کنند و جلوهای حرفهای به تصاویر ببخشند. در ادامه، فهرستی از ابزارهای مورد نیاز برای عکاسی از محصول با موبایل آورده شده است که استفاده از هرکدام از ابزارها بسته به سطح کاری، حرفهای بودن و میزان بودجه متفاوت میباشد.
گوشی موبایل با دوربین باکیفیت
گوشی هوشمند با دوربین با رزولوشن بالا، اولین و ضروریترین ابزار مورد نیاز برای شروع عکاسی محصول است.
سهپایه(Tripod)
استفاده از سهپایه در عکاسی از محصول برای اینستاگرام باعث میشود گوشی بدون لرزش ثابت بماند و عکسها واضحتر و حرفهایتر ثبت گردند.
رینگ لایت یا نور مصنوعی
رینگ لایت یا منابع نوری قابل تنظیم باعث روشنایی یکنواخت و حذف سایههای مزاحم در عکس میشود.
باکس نور(Lightbox)
باکس نور جعبه با دیوارههای سفید یا نیمهشفاف است که علاوه بر پخش نور، ظاهری یکنواخت به عکسها میدهد.
پسزمینه سفید یا رنگی ساده
استفاده از پسزمینهی ساده باعث تمرکز بیشتر روی محصول و حرفهایتر شدن تصویر نهایی خواهد شد.
رفلکتور(Reflector)
رفلکتور یا حتی یک کاغذ سفید ساده میتواند نور را به سمت سایهها بازتاب دهد و نورپردازی را متعادلتر کند.
اپلیکیشنهای ویرایش عکس
استفاده از نرمافزارهایی مانند Lightroom یا Snapseed به شما کمک میکنند نور، رنگ و جزئیات عکس را حرفهای ویرایش کنید.
لنزهای جانبی موبایل
هنگام عکاسی از محصول برای اینستاگرام استفاده از انواع لنز موبایل ضرورت دارد زیرا برای زوم بیشتر یا ثبت تصاویر با افکت خاص این ابزارها کمک دهنده هستند.
پارچه یا دستمال میکروفایبر
برای پاک نگه داشتن لنز دوربین از گردوغبار و اثر انگشت، استفاده از دستمال مخصوص ضروری است.
تخته یا پایه نگهدارنده
با کمک تخته یا پایه نگه دارنده محصول را در زاویه دلخواه و بدون حرکت قرار داده و تصویر دقیقتری بگیرید.
مهم ترین ترفندهای کادربندی و ترکیببندی در عکاسی از محصول با موبایل چیست؟
برای عکاسی از محصول با موبایل، نحوه عکاسی مانند رعایت کادربندی و ترکیببندی اهمیت زیادی دارد. بنابراین، در مواقع لازم برای ثبت تصاویر با کیفیت و افزایش اعتماد مشتریان باید این ترفندها رعایت گردد.
- استفاده از قانون یکسوم برای جایگذاری سوژه در کادر
- بهرهگیری از فضای منفی جهت تمرکز بیشتر روی محصول
- انتخاب زاویه ۴۵ درجه برای نمایش بهتر ابعاد و جزئیات
- استفاده از خطوط هدایتگر در ترکیببندی تصویر
- تعیین مرکز توجه با کمک رنگ و نورپردازی مناسب
- حفظ تراز بودن کادر برای جلوگیری از کج شدن تصویر

تنظیمات دوربین موبایل برای عکاسی از محصول
برای ثبت عکس حرفهای از محصول با موبایل، آشنایی با تنظیمات دوربین مانند نحوه عکاسی از محصول اهمیت زیادی دارد. قابلیتهایی مثل HDR، فوکوس دستی و نورسنجی کمک میکنند تا تصویر نهایی شفافتر، روشنتر و جذابتر ثبت شود. با رعایت این تنظیمات در عکاسی از محصول برای اینستاگرام و برند سازی در اینستاگرام، میتوانید علاوه بر افزایش اعتماد مخاطب، فروش خود را بهطرز قابلتوجهی افزایش دهید. تنظیمات دوربین موبایل برای عکاسی از محصول جدول زیر را مشاهده نمایید.
تنظیمات دوربین موبایل برای عکاسی از محصول |
توضیح کوتاه و کاربردی |
HDR (High Dynamic Range) |
افزایش جزئیات در نواحی روشن و تیره تصویر |
فوکوس دستی (Tap to Focus) |
لمس نقطه مورد نظر برای وضوح بیشتر محصول |
نوردهی (Exposure) |
تنظیم روشنایی تصویر با کشیدن آیکون نور |
قفل فوکوس و نوردهی (AE/AF Lock) |
ثابت نگهداشتن فوکوس و نوردهی هنگام عکاسی |
رزولوشن و نسبت تصویر |
استفاده از بالاترین کیفیت و نسبت 4:3 یا 1:1 |
حالت پرتره (Portrait Mode) |
محو کردن پسزمینه برای تمرکز روی محصول |
اشتباهات رایج در عکاسی با موبایل چیست؟
از اشتباهات رایج در عکاسی با موبایل، استفاده نکردن از نور مناسب است؛ نور ضعیف یا نور شدید مستقیم باعث افت کیفیت عکس میشود. همچنین بسیاری از افراد تصاویر محصولات را بدون تنظیم فوکوس و نوردهی (Exposure) ثبت میکنند، که منجر به تار یا بیشازحد روشن و یا تاریک شدن تصویر خواهد شد. لرزش دست در هنگام عکاسی و استفاده بیشازحد از زوم دیجیتال نیز کیفیت تصویر را کاهش میدهد. همچنین، نادیده گرفتن پسزمینه و شلوغی اطراف محصول میتواند توجه بیننده را از سوژه اصلی منحرف کند. در نهایت، عدم ویرایش مناسب عکسها و استفاده از فیلترهای غیرطبیعی، تصویر نهایی را در عکاسی صنعتی غیرحرفهای نشان میدهد.
در پایان
عکاسی از محصول با موبایل با کیفیت بالا تاثیر مثبت بر اعتماد کاربران و فروش محصولات خواهد داشت. مزایای عکاسی با موبایل برای محصولات شامل هزینه پایین، دسترسی سریع، و کیفیت بالا است. پس با توجه به اهمیت عکس محصول در فروش، استفاده از ابزار مورد نیاز عکاسی از محصول با موبایل و رعایت ترفندهای کادربندی و ترکیببندیی ضرورت دارد. مثلا، بهرهمندی از اپلیکیشنهای ویرایش عکس مانند Snapseed و رعایت تنظیمات دوربین میتواند به ایجاد تصاویری با جزئیات و روشنایی مناسب کمک کند. همچنین، آگاهی از اشتباهات رایج در عکاسی با موبایل میتواند در ثبت عکسهای با کیفیت موثر باشند.
در نهایت، عکاسی از محصول با موبایل و عکاسی از محصول برای اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای نمایش حرفهای محصولات شما میباشد و نقش مؤثری در افزایش فروش ایفا کند. نحوه عکاسی از محصول با رعایت اصول ساده و استفاده از ابزارهای مناسب، امکان ثبت تصاویری جذاب و باکیفیت را فراهم میکند.اگر به دنبال کیفیت بالاتر و تصاویر کاملا حرفهای هستید، شرکت زئوس ارائهدهندهی خدمات عکاسی صنعتی با تیمی متخصص و بهرهگیری از بهترین تجهیزات روز، آماده همکاری با شماست.
سوالات متداول
بهترین زوایای دوربین برای عکاسی از محصول چیست؟
برای عکاسی از محصولات، زاویههای مختلف میتوانند تاثیر زیادی در جذابیت عکس داشته باشند. مثلا زاویه ۴۵ درجه بهترین زوایای دوربین برای عکاسی از محصول و نشان دادن ابعاد آن است.
کدام ابزارها برای ادیت عکاسی از محصول با موبایل مناسب است؟
برای ویرایش و ادیت عکس با اپهای رایگان مثل Snapseed و VSCO عالی هستند. این ابزارها به شما اجازه میدهند تا علاوه بر تنظیم جزئیات و بهبود کنتراست و روشنایی، رنگها را به شکلی طبیعی و جذاب تنظیم کنید.
مزایای عکاسی با موبایل برای محصولات چیست؟
مزایای عکاسی با موبایل برای محصول شامل هزینه کم، راحتی استفاده و دسترسی سریع به ابزارهای ویرایش و ادیت تصویر است. همچنین، با پیشرفت دوربین موبایل ثبت تصاویری باکیفیت، حمل آسان موبایل، امکان گرفتن عکس در هر زمان و مکان از دیگر مزایای عکاسی با موبایل میباشد.