تحقیق کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ

مدیر سایت

تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک می‌کند کلمات و عباراتی را که کاربران در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، پیدا کنید. ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs ،SEMrush و Ubersuggest به شما کمک می‌کنند تا محتوای خود را بهینه کرده و جذب ترافیک بیشتری داشته باشید.

 

کلمه کلیدی، نحوه جستجوی مردم در گوگل است که برای رفع مشکلات خود به این موتور جستجو مراجعه می‌کنند. برای انتخاب کلمات کلیدی می‌توان از تحلیل رقبا، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و پیشنهادات گوگل استفاده کرد. ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که شامل آموزش کار با Google Keyword Planner، و Ubersuggest می‌شوند.

همچنین با آموزش کار با Ahrefs و آموزش کار با SEMrush می‌توانید تحقیقات خود را در زمینه کلمات کلیدی رقبا انجام دهید. مثلا، آموزش کار با Google Trends می‌تواند به شما نشان دهد که کدام کلمات کلیدی در حال حاضر محبوبیت بیشتری دارد و بیشتر سرچ شده است. روش‌های تحقیق کلمات کلیدی بسیار متنوع است، اما در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم که شامل 5 روش تحقیق کلمه کلیدی است که باید بلد باشید.

آموزش کار با Google Keyword Planner

آموزش کار با Google Keyword Planner

ابزار Google Keyword Planner یکی از ابزارهای عالی برای تحقیق کلمات کلیدی است و استفاده از آن بسیار ساده است. با این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات خود را پیدا کنید و به سادگی آن‌ها را جستجو کنید.

برای آموزش کار با Google Keyword Planner جهت جستجوی کلمات کلیدی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.  ابتدا به حساب Google Ads خود وارد شوید.
  2. بعد از ورود، روی گزینه Tools & Settings در نوار بالا کلیک کنید و سپس زیر بخش Planning، گزینه Keyword Planner را انتخاب کنید.
  3. در صفحه Keyword Planner، دو گزینه دارید: که شامل Discover new keywords و Get search volume and forecasts است .
  4. با گزینه Discover new keywords کلمات کلیدی جدید مرتبط با کسب‌وکار خود را پیدا کنید.
  5. با گزینه Get search volume and forecasts می‌توانید حجم جستجو و پیش‌بینی‌های مربوط به کلمات کلیدی خاص را ببینید. به عبارتی، این گزینه به شما نشان می‌دهد که چه تعداد نفر از این کلمات استفاده می‌کنند و چه انتظاری می‌توان از آن‌ها داشت.

آموزش کار با Google Keyword Planner

این مراحل به شما کمک می‌کند تا به راحتی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود را پیدا کنید و از داده‌های موجود برای بهینه‌سازی محتوای خود استفاده کنید.با Google Keyword Planner، می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی مناسب برای کسب‌وکار خود را شناسایی کرده و به بهینه‌سازی استراتژی‌های بازاریابی و سئوی خود بپردازید.

آموزش کار با SEMrush

SEMrush یکی از ابزارهای مهم در سئو است که خدماتی مانند تحقیقات ارگانیک، تحلیل رقابتی و تحقیق کلمات کلیدی را برای افراد و سئوکاران ارائه می‌دهد. آموزش کار با SEMrush به شما کمک می‌کند تا تحقیقات کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها و سایر موارد مرتبط را بررسی کنید. برای تحقیق کلمات کلیدی در SEMrush، کافی است در بخش Keyword Magic Tool، کلمه کلیدی مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید تا میزان جستجو و کلمات مشابه آن نمایش داده شود.

البته ابزار SEMrush فیلترهای زیادی دارد که می‌توانید با اعمال آن‌ها، نتایج بهتری دریافت کنید. برای استفاده از لیست کلمات کلیدی، می‌توانید با گزینه «Export» آن‌ها را در یک فایل اکسل دانلود کنید. یکی دیگر از قسمت‌های مهم این ابزار Keyword Gap است و کلمات کلیدی که رقبای شما در آن رتبه و عملکرد بهتری دارند، نمایش می‌دهد. شما می‌توانید از تمام قابلیت‌های این ابزار کاربردی جهت بهبود و افزایش کیفیت محتوای خود استفاده کنید. آموزش کار با SEMrush را با کمی تمرین و آزمون خطا می‌توان

آموزش کار با Ahrefs

یکی دیگر از ابزارهای سئو Ahrefs است. شما می‌توانید از این ابزار برای موارد زیر استفاده کنید:

  1. تحقیق کلمات کلیدی
  2.  تحلیل رقبا
  3. بررسی ترافیک ارگانیک سایت
  4.  پیدا کردن موقعیت سایت در نتایج جستجوی گوگل
  5.  بررسی عملکرد شبکه‌های اجتماعی

برای آموزش کار با Ahrefs جهت پیدا کردن کلمات کلیدی، روی "Keyword Explorer" کلیک کرده و کلمه کلیدی خود را وارد کنید. سپس با انتخاب علامت ذره‌بین یا گزینه جستجو، می‌توانید اطلاعاتی مانند سختی کلمه کلیدی و میزان جستجوی آن در ماه گذشته را مشاهده کنید.

یکی دیگر از کاربردهای مهم Ahrefs تحقیق کلمات کلیدی رقبا است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می‌کنند را شناسایی کنید و از آن‌ها برای بهبود عملکرد سایت خود بهره ببرید. برای انجام این کار باید به بخش Site Explorer مراجعه کنید. در این بخش، آدرس وب‌سایت رقیب خود را وارد کرده و سپس گزینه جستجو را بزنید. Ahrefs تمامی کلمات کلیدی ارگانیکی که وب‌سایت رقیب برای آن‌ها رتبه‌بندی شده است را به شما نمایش می‌دهد. همچنین می‌توانید اطلاعاتی نظیر میزان ترافیک، جایگاه سایت در نتایج جستجو و سختی کلمات کلیدی را نیز مشاهده کنید.

این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا استراتژی بهتری برای محتوای خود ایجاد کرده و بهتر و تخصص‌تر با رقبا رقابت کنید. با استفاده از داده‌های دقیق Ahrefs، می‌توانید بهترین فرصت‌ها را برای بهینه‌سازی سایت خود شناسایی کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

آموزش کار با Ubersuggest

یکی از ابزارهای قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی، Ubersuggest است. آموزش کار با Ubersuggest برای پیدا کردن کلمات کلیدی به روش زیر انجام می‌شود:

  • پس از وارد شدن به این ابزار، باید در باکس جستجو، دامنه یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.
  • سپس در باکس انتخاب کشور، نام کشور مورد نظر را انتخاب کنید.
  • در نهایت، دکمه "Submit" را انتخاب کرده و منتظر نمایش نتایج باشید.
  • در بخش SEO Difficulty، می‌توانید تعداد دفعات جستجوی کلمه کلیدی و سختی رقابت را مشاهده کنید.
  •  گزینه "Paid Difficulty" نیز برای تبلیغات پولی مرتبط با آن کلمه کلیدی است.

آموزش کار با Google Trends

Google Trends یک ابزار رایگان از شرکت گوگل است که برای پیدا کردن کلمات کلیدی و بهینه‌سازی سئو می‌توانید از آن استفاده کنید. شما می‌توانید برای یافتن کلمات کلیدی، ابتدا در بخش جستجو عبارت کلیدی خود را وارد کنید. سپس با استفاده از فیلترهایی مانند کشور، بازه زمانی، دسته‌بندی موضوعی و نوع جستجو، داده‌های مرتبط با کلمات کلیدی را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید مناطقی که کلمه کلیدی شما بیشتر جستجو شده است را بیابید.

یکی از قابلیت‌های Google Trends، مقایسه میزان محبوبیت دو کلمه کلیدی است. به‌عنوان مثال، می‌توانید بین دو کلمه "قرص نوربیون" و "آمپول نوربیون" جستجو کنید و ببینید کدام یک بیشتر جستجو شده است. نتیجه این مقایسه نشان می‌دهد که کدام دارو در بین کاربران بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین، اموزش کار با Google Trends راحت و آسان است و همه افراد می‌توانند از این ابزار جهت بهبود محتوا و بازدید سایت خود استفاده نمایند.

در پایان 

برای به‌دست آوردن نتایج بهتر در گوگل و رضایت کاربران، باید به کلمات کلیدی توجه کنیم که مردم بیشتر از بقیه کلمات برای پیدا کردن راه‌حل مشکلات خود جستجو کرده‌اند. در واقع، مردم به دنبال پاسخ برای حل مشکلات خود هستند و ما با تکیه بر این کلمات علاوه بر رضایت‌مندی کاربران، می‌توانیم اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را ارائه دهیم و نتایج بهتری در گوگل کسب کنیم. با آموزش کار با SEMrush
آموزش کار با Ahrefs می‌توانید به کلمات کلیدی رقبا دست پیدا کنید. همچنین، آموزش کار با Ubersuggest و تحقیق در مورد کلمات کلیدی می‌تواند به شما در بهبود کسب‌وکار خود کمک کند. در این مقاله، ۵ روش تحقیق کلمه کلیدی که باید بلد باشید، معرفی شده است. با استفاده از این روش‌ها و روش‌های دیگر، می‌توانید تحقیقات کلمات کلیدی خود را بهبود ببخشید.

 


سوالات متداول

سختی کلمه کلیدی یعنی چی؟

سختی کلمه کلیدی نشان می‌دهد که چقدر رقابت برای رتبه گرفتن در آن کلمه خاص بالاست. هرچه سختی بیشتر باشد، بهینه‌سازی برای آن کلمه سخت‌تر است.

چطور می‌توان کلمات کلیدی رقبا رو پیدا کرد؟

می‌تونید از ابزارهایی مثل Ahrefs و SEMrush استفاده کنید تا کلمات کلیدی که رقبای شما برای آن‌ها رتبه گرفته‌اند را پیدا کنید.

چطور می‌توان کدوم کلمات کلیدی مناسب کسب‌ و کار خود را پیدا کرد؟

برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب برای کسب‌ و کار خود، می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs، SEMrush و Google Keyword Planner استفاده کنید. این ابزارها اطلاعاتی درباره تعداد جستجوهای ماهانه و سطح رقابت برای هر کلمه کلیدی ارائه می‌دهند. .

3. چگونه می‌توان فهمید که یک کلمه کلیدی بیش از حد رقابتیه؟

برای فهمیدن میزان رقابت یک کلمه کلیدی، باید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مثل Ahrefs، SEMrush یا Ubersuggest استفاده کنید. این ابزارها میزان "Keyword Difficulty" یا سختی کلمه کلیدی رو نشان می‌دهند.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.