یکی از روش های جدید و بروز در بازاریابی دیجیتال، استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا و بهبود سئو می باشد. هنگامی که شما تصمیم به ایجاد یک کسب و کار اینترنتی می گیرید، یکی از مهمترین مواردی که در افزایش بازدیدکنندگان شما نقش دارد، بهبود سئو سایت به وسیله تولید محتوا است. در واقع موتور های جستجو، محتوا های جدید تولید شده را تشخیص داده و به واسطه آن، رتبه و جایگاه شما را بهبود می بخشند. تولید محتوا معمولا توسط انسان ها انجام می شود اما در سال های اخیر، معرفی ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی، راه های جدیدی را برای انجام این مهم ابداع کرده است.
در این مقاله شرکت زئوس قصد دارد تا شما را با بهترین ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی آشنا کنیم و نحوه عملکرد آن را برایتان توضیح دهیم. بنابراین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
امروزه تولید محتوا متنی بدون دخالت انسان و با استفاده از هوش مصنوعی امکان پذیر است.
نحوه عملکرد هوش مصنوعی در تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال
همانگونه که در پاراگراف های قبل نیز بیان کردیم، تولید محتوا متنی توسط هوش مصنوعی، بازاریابی دیجیتال را وارد عرصه ای جدید کرده است. در این بخش می خواهیم نحوه عملکرد هوش مصنوعی در تولید محتوا را به شما توضیح دهیم.
تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول، آموزش دادن نرم افزار تولید محتوا است. یک نرم افزار تولید محتوا هوش مصنوعی بدون آموزش نمی تواند شروع به کار کند. این نرم افزار باید ابتدا چندین نمونه محتوا دریافت کند و با نوع محتوای مورد علاقه شما آشنا شود تا بتواند شروع به کار نماید.
مرحله دوم در تولید محتوا، استفاده از ابزارهای NLP و NLG است. ابزار NLP به کامپیوتر اجازه می دهد تا درکی مانند انسان در تفسیر جملات داشته باشد و ابزار NLG نیز سبب می شود تا محتوای تولید شده توسط کامپیوتر به گونه ای باشد که به نظر برسد انسان آن را تولید کرده است. استفاده از این دو ابزار، هوش مصنوعی را به سریع ترین روش تولید محتوا تبدیل می کند.
بازاریابی دیجیتال با اختراع ابزارهای تولید محتوا، وارد عرصه ای جدید شده است.

بازاریابی دیجیتال با اختراع ابزارهای تولید محتوا، وارد عرصه ای جدید شده است.
معرفی ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی
در این بخش به معرفی ابزار های تولید محتوا با هوش مصنوعی که نقشی موثر در بازاریابی دیجیتال دارند، می پردازیم.
- بازاریابی دیجیتال: ابزار های مورد استفاده در تولید محتوای سئو
نرم افزار هایی مانند Scalenus و Growth Bar اکثرا در تولید محتوا سئو مورد استفاده قرار می گیرند. این دو نرم افزار با تولید محتوا، جایگاه سایت شما در گوگل را بالا برده و نقشی موثر در بازاریابی دیجیتال دارند.
- بازاریابی دیجیتال: ابزار های مورد استفاده در تولید مقاله
ابزار هایی مانند Copy Smith و Ink for All، نرم افزار هایی بسیار کاربردی در تولید انواع مقالات هستند. این دو ابزار، جدیدترین روش تولید محتوا در سطوح آکادمیک و دانشگاهی است.
بهترین ابزار زبان فارسی برای تولید محتوا با هوش مصنوعی
در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین ابزار زبان فارسی برای تولید محتوا با هوش مصنوعی بپردازیم. در جهان نرم افزار های زیادی برای تولید محتوا متنی وجود دارند اما بسیاری از آنها زبان فارسی را پشتیبانی نمی کنند. در این بین اندک نرم افزار هایی ابداع شده اند که علاوه بر عملکرد خوبی که دارند، از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کنند. این نرم افزار ها عبارتند از: Article forge و Rytr.
تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی در ایران
در ایران نیز طی سال های اخیر هوش مصنوعی پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است. پارک علم و فناوری در استان فارس و شهر شیراز، پیشرو در انجام این مهم بوده است. استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا در شیراز (پارک علم و فناوری) پیشرفت های بزرگی داشته و در آینده ای نزدیک شاهد ابداع روش های جدید در بازاریابی دیجیتال خواهیم بود.
ایران طی سال های اخیر، رشد قابل ملاحظه ای در صنعت تولید محتوا با هوش مصنوعی داشته است.

سخن پایانی
ما در دنیایی زندگی می کنیم که دائما در حال تغییر و پیشرفته شدن است. این پیشرفت در تمامی صنایع مختلف وجود دارد اما در بعضی از بخش ها برجسته تر بوده است. یکی از این بخش ها هوش مصنوعی می باشد.
هوش مصنوعی طی سال های اخیر پیشرفت هایی بسیار برجسته و قابل توجه داشته و هدف آن همواره در جهت راحتی بیشتر بشر بوده است. هوش مصنوعی در صنایع بسیار مختلفی کاربرد دارد که یکی از آنها تولید محتوا می باشد.
تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی توسط ابزار های خاصی انجام می شود تا متن تولید شده به مانند محتوایی باشد که انسان آن را نگارش کرده است. در این مقاله، نحوه عملکرد ابزار های تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی را به شما توضیح دادیم و همچنین معروف ترین نرم افزار ها در این زمینه را معرفی کردیم.
اکثر نرم افزار های موجود در بازار از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند اما اندک اپلیکیشن هایی وجود دارند که این خدمت را نیز به کاربران ارائه می دهند. در مقاله این اپلیکیشن ها معرفی شدند و ویژگی های آن ها نیز بیان شد.