چگونه می‌توانم فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشم؟

مدیر سایت

5 راز علمی جالب برای افزایش تعداد فالوورها در اینستاگرام!

نیازی به مربعی بودن عکس‌ها نیست!

اینستاگرام = عکس‌های مربعی! این تساوی، محدودیتی است که ما در ذهن خود ایجاد کرده‌ایم تا به سراغ یافته‌های جدید نرویم اما واقعیت این است که هیچ نیازی به مربعی بودن عکس‌ها نیست. با توجه به اینکه نسبت استاندارد در اکثر دوربین‌ها 2:3 است عکس‌های افقی یا عمودی با ابعاد واقعی جذاب‌تر خواهند بود و از سوی دیگر برنامه‌های آنلاین متفاوتی وجود دارند که به شما این امکان را خواهند داد تا بدون برش تصویر آن‌را به همان صورت منتشر کنید. برنامه       Instasize برای iOS، برنامه NoCrop for Instagram برای اندروید و برنامه Cropic برای ویندوز از جمله این برنامه‌ها به‌شمار می‌آیند.

استفاده از پست‌هایی با چهره خودتان یا دیگران

مطمئنا همه ما به پست‌هایی که در آن‌ها چهره افراد وجود دارند توجه بیشتری می‌کنیم. مهم نیست که این افراد در خیابان، ملاقات، ویدئو و یا در مکان‌های دیگری باشند. انستیتو تکنولوژی Georgia و آزمایشگاه یاهو در تحقیقاتی به تحلیل 1.1 میلیون تصویر در اینستاگرام پرداخته که نتیجه آن به شرح زیر است:

نسبت لایک‌ها در عکس‌هایی با چهره افراد 38 درصد بیشتر از عکس‌هایی است که در آن‌ها خبری از چهره نیست. کامنت‌ها یا همان اظهارنظرها در پای عکس‌هایی با چهره افراد 32 درصد بیشتر از تعداد کامنت‌ها در تصاویری است که هیچ چهره‌ای در آن وجود ندارد.

ین نتایج به‌خوبی موید آینده روشن عکس‌های سلفی هستند. با این اوصاف در صورتی که حتی حساب کاربری حقوقی و یا مربوط به تبلیغ برای برندی خاص را در اختیار دارید، در به‌روزرسانی‌های خود استفاده از چهره افراد را فراموش نکنید. حساب رسمی نشنال جئوگرافیک به‌خوبی از چهره افراد در تصاویر خود استفاده می‌کند.

استفاده از رنگ‌های آبی و زرد در تصاویر

در صورتی که شما حساب کاربری مربوط به یک شرکت و یا برند را در اینستاگرام اداره می‌کنید، مدنظر داشته باشید که براساس تحقیقات دانشگاه Winconsin، عکس‌هایی که از رنگ‌های زرد و آبی بیشتری بهره می‌برند تاثیر بیشتری بر روی جلب نظر مخاطبان دارند.

استفاده از کپشن‌های بلندتر به‌منظور توضیح بیشتر

استفاده از کپشن‌های طولانی‌تر باعث خواهد شد افراد، درک بهتری از عکس‌های شما داشته باشند و بنابراین بیشتر با تصاویر شما ارتباط برقرارکرده و آن‌ها را لایک کنند و یا به اظهار نظر در خصوص عکس‌های شما تشویق شوند.

در مطالعه انجام شده توسط دانشگاه Winconsin و شرکت Olapic نتیجه بدست آمده نشان می‌دهد محصولاتی که از کپشن‌های طولانی‌تری بهره می‌برند در مقایسه با محصولاتی که کپشن و توضیح کوتاهتری برای آن‌ها درج شده فروش بیشتری دارند. بنابراین فارغ از آنچه که هدف شما در استفاده از اینستاگرام می‌باشد، استفاده از کپشن‌ها و توضیحات مزین به هش‌تگ طولانی‌تر می‌تواند داستانی که ماورای عکس شما وجود دارد را به خوبی بازگو کند.

استفاده از رنگ‌های روشن‌تر

انستیتو تکنولوژی Aditya Kholsa ماساچوست به همراهی چندین سازمان دیگر به بررسی آنچه باعث محبوبیت یک عکس می‌شود پرداختند. در این تحقیق که با عنوان What Makes an Image Popular منتشر شده، از 2.3 میلیون عکس موجود بر روی فلیکر نمونه‌گیری شد. نتیجه تحقیق نشان از اهمیت رنگ‌ها در محبوبیت تصاویر دارد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید تصاویری که از رنگ‌هایی تیره‌تر بهره می‌برند در مقایسه با تصاویر مزین به رنگ روشن، تنها نیمی از محبوبیت آن‌ها را دارند. بنابراین تا حد ممکن میزان روشنایی عکس‌های خود را افزایش دهید(اینستاگرام به ابزاری پیش فرض جهت نیل به این هدف تجهیز شده اما در استفاده از آن نباید زیاده‌روی کنید) و از رنگ‌های قرمز، زرد و آبی روشن استفاده کنید.

در کنار این موارد، راهکارهای تجربی دیگری مانند به‌اشتراک‌گذاری مطالبی که افراد بتوانند با آن ارتباط برقرارکنند و مشترکاتی با خود در آن بیابند، انتشار مطالب در زمان مناسب، فالو کردن دیگران، کامل‌کردن شرح حال خود، طرح سوال در کپشن‌ها، انتشار پست به‌صورت دوره‌ای و البته نه به تعداد زیاد و استفاده از فیلترهای مختلف نیز تاثیراتی مثبت دارند.

در صورتیکه توصیه‌های دیگری برای افزایش تعداد فالوورها دارید و یا از یکی از راهکارهای موجود در این مطلب استفاده کرده‌اید، خوشحال خواهیم شد در قسمت نظرات نوشته‌های شما را نیز در این مورد بخوانیم.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.