4 نکته کلیدی برای داشتن تبلیغات اینترنتی موفق

مدیر سایت

 با توجه به تعدد کاربران و مخاطبان در فضای مجازی رقابت برای داشتن آگهی موفق در این بازار تبلیغاتی پر مخاطب اینترنتی بسیار شدیداست .  تبلیغات اینترنتی به سرعت به یک پلت فرم تبلیغاتی اصلی برای همه کسب و کار تبدیل شده است. یک مطالعه توسط موسسه پیو تخمین می زند که درآمد حاصل از تبلیغات دیجیتال 40 درصد بین سال های 2011 و 2015 افزایش داشته است.در چهار سال آینده ، تبلیغات آنلاین به زودی می تواند به اشکال گوناگونی اارتقا پیدا کند.در میان این جمع کثیر اگر نتوانید به درستی تبلیغات خود را ارائه بدهید به راحتی تعداد بیشماری مخاطب از دست خواهید داد.شما میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی در گوگل ، تبلیغات فیس بوک ، بازاریابی محتوا و یا ترکیبی از آنها، مطمئن شوید که مخاطبانتان شما و کسب و کار شمارا میبینند . اگر کسب و کار شما در فضای مجازی دیده شود، شما هزینه ی گزافی را برای خود صرفه جویی کرده اید.پس سعی کنیم اصولی تر و کارآمد تر به این مقوله بپردازیم.در ادامه به چند نکته کلیدی در این خصوص اشاره میکنیم که با به خاطر سپردن آنها میتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و تبلبغات اینترنتی موفق تری نسبت به سایرین داشته باشید.  

۱) استفاده از ویژگی گوگل AdWords 

 

 ادوردز “Adwords” سیستم تبلیغاتی گوگلاست. با ادوردز می توانید براحتی و به سرعت تبلیغات کالا، خدمات و یا اطلاعات خود را انجام بدهید  و آنرا به تمامی افرادی که به دنبال محصول و یا خدمات شما می گردند، نمایش دهید. تبلیغات ساخته شده توسط خودتان را می توانید در صفحات نمایش جستجوی گوگل و یا شبکه بزرگ تبلیغاتی گوگل نمایش دهید. به عبارت دیگر، گوگل ادوردز ابزاری است برای نمایش تبلیغات شما فقط برای افرادی که در جستجوی آن هستند زمانی که جستجو کننده یکی از کلمات کلیدی شما را جستجو می کند در صفحات نمایش جستجوی گوگل، تبلیغات گوگلی (Google Adwords) شما متمایز از رقبا نمایش داده می شود. با این روش تبلیغات شما فقط برای کسانی نشان داده می شود که بدنبال محصولات و یا خدمات شما می باشند. مثلا اگر کاربری عبارت “طراحی وب سایت در شیراز” را در قسمت جستجوی گوگل وارد کند گوگل نتایج متعددی که مرتبط با طراحی وب سایت در شیراز  است را در صفحه نتایج جستجو به کاربر نمایش می دهد.گوگل علاوه بر این نتایج در قسمت بالای صفحه (بالاتر از نتایج جستجوی معمولی در نوار زردرنگ و متمایز) تبلیغات ادوردز را نمایش می دهد. می توانید برای هر گروه از محصولات خود، متنهای تبلیغاتی متنوع و گروهای مختلفی از واژه های کلیدی مرتبط را انتخاب کنید. زمان نمایش،منطقه جغرافیایی نمایش و بودجه روزانه،پرداخت برای هرکلیکی که بر روی آگهی شما می شود و تمامی این فاکتورها قابل تعیین و ویرایش هستند.  ۲) تعریف کلمات کلیدی "منفی" شما

اگر شما از کلمات کلیدی منفی در تبلیغات خود استفاده نکنید ، آگهی های تبلیغاتی شما در تمام جستجوهای کاربران به نمایش در می آید .

در نتیجه ، تبلیغات بی مورد از شما به نمایش در می آید و کاربران دیگر به تبلیغات شما اعتماد نمی کنند به علاوه نمره کیفیت (Quality Score) کلمات کلیدی شما کاهش پیدا می کند.

کلمه کلیدی منفی را همانند نوشتن لیست مهمانان برای دعوت به یک جشن بدانید ، یعنی شما وقتی یک لیست را تهیه می کنید ، مهمانان شما ، فقط از این لیست می باشند و مهمان ناخوانده ای دیگر برای شما نمی آید یا اگر بخواهیم مثالی دیگر را در رابطه با کلمات کلیدی منفی یا Negative Keyword بزنیم :

­­­

شما فرض کنید تبلیغات مربوط به گوشی های اپل را در تبلیغات گوگل قرار داده اید ، حال اگر شما کلمه کلیدی منفی خود را گوشی های نوکیا انتخاب کنید در صورتی که کاربری گوشی های نوکیا را جستجو کرد ، دیگر تبلیغات شما برای آن به نمایش داده نشود ، و تبلیغات شما فقط در نتیجه جستجوی گوشی های اپل به نمایش در می آید.

 

۲)نکات لازم در استفاده از کلمات کلیدی منفی (Negative Keyword)

 

به تعداد کلمات کلیدی منفی توجه کنید اگر شما در کلامت کلیدی منفی خود یک جمله ی ۱۰ کلمه ای رو درج کرده باشید ، و کاربری جمله ی ۱۱ کلمه ای رو جستجو کند دیگر تبلیغات شما به نمایش در نمی آید.
در انتخاب کلمات کلیدی منفی دقت لازم را داشته باشید ، از این ویژگی به صورت افراطی و یا تفریطی استفاده نکنید!

 

۳)اهداف تبلیغاتی تان در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک واضح و روشن باشند

هنگامی که شما در حال ایجاد تبلیغات در شبکه های اجتماعی خود هستید ، علاقه مندی ها و فعالیت ها اهداف خود رابه درستی انتخاب کنید.دسته ای را انتخاب کنید که مخاطبان بیشتری را به شما معرفی کند ، اما نه یک فرد خاص. شما می توانید یکی از دسته های از پیش تعیین شده که با مخاطبانتان متناسب هستند را اننتخاب کنید .یک راه کلی برای این کار این است که دسته ای عمومی مثل  " طرفداران فوتبال " و یا انتخاب "مادران" استفاده کنید.توجه کنید که این دسته بندی ها از پروفایل ها و فعالیت های همان شبکه اجتماعی  آمده است.

 

۴) ضمیمه تصاویر در شبکه های اجتماعی ،اهدافتان را روشن تر به مخاطب نمایش میدهد 

 

این واقعیت همیشه باقی خواهد ماند که تصاویر بیشترین توجه را جلب میکنند. هنگامی که شما نیاز به مردم دارید برای دنبال کردن کارهایتان، یک آگهی با تصویر مناسب میتواند بهترین کمک را به شما و دیده شدن کسب و کارتان کند . توجه کنید که نشان تجاری شما (لوگو) نیز در میزان برقراری ارتباط میان تبلیغات شما و مخاطبتان بسیار تاثیر گذار است .  

 

  

 

دیدگاه های کاربران

یوسف

یکشنبه 11 شهریور 1397 | 20:33
مقاله ی خوبی بود

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.