اساس جستجوی گوگل

مدیر سایت

درباره اساس گوگل بدانید

جستجوى اساسى
 
براى وارد کردن یک پرس و جو در گوگل، فقط کافیست تا کلمات تشریحى خود را ورودى گوگل وارد کرده و بعد کلید 'enter' را بزنید (یا برروى دکمه Search -- جستجو کلیک کنید).
 
گوگل از پیچیده ترین تکنیکهاى هماهنگى-متون براى پیدا کردن صفحاتى که مربوط به جستوى سما هستند استفاده میکند. براى نمونه، وقتى گوگل صفحه اى را تجزیه و تحلیل میکند، گوگل به به صفحاتى که به آن صفحه نیز لینک هستند نگاه میکند تا ببیند که شاید آن صفحات هم درخور با جستوى شما باشند. گوگل همچنین صفحاتى که را که موضوعى ارتباطى با موضوع جستجوى شما دارند را براى شما ترجیح میدهد.
 
خودکار "و" پرس و جوها
گوگل فقط صفحاتى را بر میگردند که این صفحات شامل تمامموضوعات جستجوى شما میباشد. در آنجا لازم نیست که از "and" بین موضوعات خود استفاده کنید. براى محدود کردن نتایج، بهتر است تا موضوعات خود را دقیقتر و بیشتر بنویسید.
 
Stop Words
 
گوگل کلمات و کاراکترهاى متعارف را نادیده میگیرد. گوگل همچنین کلماتى مانند "http" and ".com," را به طور خودکار در نظر نمیگیرد.، چون این کلمات کلمات متعارفى هستند که به ندرت نتایج را محدود میکنند و فقط باعث کندى سرعت میشوند.
 
از "+" براى قطع کلمات در جستجوى خود استفاده کنید. مطمین شوید که فاصله اى (space) را قبل از "+" بگذارید. [شما همچنین میتوانید علامت "+" را در غبارات جستجوى خود استفاده کنید.]
 
موضوعات جستجوى خود را در زمینه ببینید
 
هر نتیجه جستجوى گوگل محتوى یک یا چند صفحه وب منتخب است، که نشاندهنده آنست که چطور موضوعات شما در زمینه استفاده شده اند.
 
بند آوردن
براى فراهم سازى نتایج دقیق، گوگل از بند آوردن یا "wildcard" براى حمایت از جستجوهاى خود استفاده نمیکند. براى مثال اگر شما "googl" را جستجو کنید نتایج ئارایه شونده شامل "googler" یا "googlin" نمیشوند.
 
تلفظ یا بزرگ نویسى اهمیت دارد؟
جستجوهاى گوگل حساس به حالت نوشتن (case sensitive)آنها نیست. تمامى کلمات بعد از ورود به حروف کوچک تبدیل میشوند. براى مثال اگر وارد کنید "GOOGLE" یا "GoOgLe" به عنوان "google" شناخته میشود.
 
جستجو در حالت استاندارد (default) گوگل حساس به نوع تلفظ یا علامتهاى تفکیکى نیست. اگر مثلا شما [Muenchen] و [München] را جستجو کنید، به شما یک نتیجه ارایه میشود. اگر شما میخواهید بین دو کالت و کلمه تبعیض قایل شوید، از علامت + در قبل موضوع استفاده کنید مانند [+Muenchen] در مقابل با [+München].

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.