چرا طراحی سایت مناسب عاملی مهم در رونق کسب و کار هاست؟

مدیر سایت

یکی از راههای سبقت گرفتن در این رقابت، داشتن وب سایت با طراحی مناسب است. استراتژی های طراحی سایت تأثیر بسیار شدیدی در گرفتن تصمیمات مربوط به خرید و فروش و تعاملات تجاری در کسب و کارهای
با گسترش و پیشرفت تکنولوژی، تعداد کاربران اینترنتی در سال های اخیر به شکل فزاینده ای افزایش داشته است. با افزایش تعداد کاربران اینترنت، تعاملات اینترنتی نظیر ارتباطات و خرید و فروش نیز افزایش چشمگیری داشته است. این رشد سریع، باعث شده تا خرده فروشان و کسب و کار های کوچک نیز وارد عرصه رقابت شده و به ارائه خدمات و محصولات خود از طریق اینترنت بپردازند.
یکی از راههای سبقت گرفتن در این رقابت، داشتن وب سایت با طراحی مناسب است. استراتژی های طراحی سایت تأثیر بسیار شدیدی در گرفتن تصمیمات مربوط به خرید و فروش و تعاملات تجاری در کسب و کارهای کوچک و بزرگ دارد. به طوری که روزانه میلیون ها دلار در فضای آنلاین تبادل می شود.
وب سایت شما به عنوان مهم ترین و آشکار ترین نمای کسب و کار شما در فضای مجازی و محیط اینترنتی است.
وب سایت شما، نسبت به کسب و کارتان می تواند تأثیر بسزایی بر دید مردم داشته باشد. در واقع کاربران اینترنت و مردمی که در فضای مجازی هستند، به همان صورت که وب سایت شما را می بینند، کسب و کار شما را تصور می کنند. طراحی سایت، موضوعی فراتر از زیبا ساختن سایت است. طراحی سایت تنها به معیارها و عناصر زیبایی نظیر رنگ، فونت و لایه ها خلاصه نمی شود (هرچند که این موارد هم مهم است) بلکه برنامه ریزی سایت، پیغام رسانی آن و کارایی و قابلیت استفاده سایت را نیز شامل می شود.
برای طراحی سایت خود، علاوه بر طراحی زیبا و مناسب، عملکرد مناسب و کاربر پسند بودن آن را نیز بررسی کنید و بین این دو تعادل ایجاد کنید.
یعنی طراحی مناسب + عملکرد خوب و کاربر پسند
با استفاده از این راهکار، سایت خود را به سلاحی استراتژیک و قدرتمند تبدیل کنید که بتواند رقبای شما را کنار بزند و برای شما منافع اقتصادی به ارمغان آورد.
منابع مالی شما بسیار ارزشمند هستند. پس آن ها را بر روی سایت های نامربوط با کسب و کار خود و غیر حرفه ای، سرمایه گذاری نکنید.
نکته بسیار مهم دیگر این است که:
برداشت اول کاربر از سایت شما و اولین تأثیری که سایت شما در بیننده دارد بسیار مهم است و باید از قانون " دو دهم" در نوشتن محتوا استفاده کنید.
طبق تحقیقات دانشگاه علوم و تکنولوژی میسوری بر روی معیار های مهم در طراحی سایت که در ماه فوریه سال 2012 منتشر شد، دو دهم ثانیه بیشترین مدت زمانی است که طول می کشد تا اولین تأثیر بر روی شخص بازدید کننده از طرف سایت شما اعمال شود. در واقع اولین برداشت شخص از سایت شما حداکثر در دو دهم ثانیه اتفاق می افتد.
پس هرچه بازدیدکنندگان مدت زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند، نشان دهنده آن است که بیشتر از سایت شما لذت برده اند.
نکته مهم این است که اگر طراحی سایت شما مناسب نباشد، ممکن است که کاربران و بازدیدکنندگان را در یک چشم به هم زدن به سایت رقیبان شما هدایت کند. در واقع با طراحی بد یک وب سایت، بازدیدکنندگان وادار به ترک وب سایت شما و بازدید از وب سایت دیگری می شوند که احتمالاً رقیب شما هم هست.
اگر طراحی سایت شما جذاب نباشد و نتواند کاربران و بازدیدکنندگان را به چرخیدن و بازدید کردن بیشتر از سایت شما تشویق کند، دیگر هیچ اهمیتی ندارد که شما چه خدماتی ارائه می کنید، حتی اگر شما خدمات و محصولاتی را عرضه کنید که مشتری می خواهد و به آن نیاز داشته باشد، کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد.
این نکته حیاتی است که:
از طریق طراحی قدرتمند سایت، پیغام خود را در سریع ترین زمان ممکن به مشتریان و بازدیدکنندگان سایت برسانید.
حرف آخر:
از همین حالا شروع کنید. سایتی مناسب و قدرتمند برای کسب و کار خود طراحی کنید.
اگر از قبل سایت دارید، نگاهی با دقت و کارشناسانه به طراحی، عملکرد و ابزار بازاریابی مورد استفاده در سایت خود بیندازید؛ نقاط ضعف خود در مقابل رقیبانتان را بشناسید و برای تغییرات لازم، هر چه سریعتر دست به اقدام بزنید.
محصولات و خدمات برجسته خود را با استفاده از طراحی سایت مناسب، به مشتریانتان عرضه کنید.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.