آمار شبکه های اجتماعی فیس بوک ، توییتر،پینترست، گوگل پلاس

مدیر سایت

آمار شبکه اجتماعی در میان مردم

۴- ۷درصد مردم آمریکا تاکنون نام فیس‌بوک را هم نشنیده‌اند و ۴۱ درصد آنها اعلام کردند حتی یک بار هم نامLinkedIn را نشنیده‌اند.

۵- ۸۲درصد کاربران بزرگسال اینترنتی در آمریکا دست‌کم در یک شبکه اجتماعی عضو هستند که این رقم در سال ۲۰۱۲ میلادی ۶۷ درصد و در سال ۲۰۰۵ هم ۸ درصد اعلام شده بود.

۶- ۷۱درصد مشتریانی که روی شبکه اجتماعی از برند محبوب خود پاسخ دریافت می‌کنند، استفاده از خدمات آن را به دیگر کاربران هم توصیه می‌کنند.

۷- ۶۵درصد مدیران ارشد شرکت‌ها اعلام کردند سازمان آنها از ابزارهای مخصوص رسانه‌های اجتماعی برای فهم هرچه بهتر بازار استفاده می‌کند، ۴۵ درصد بر ارتقای فعالیت‌های عملیاتی خود به‌واسطه شبکه‌های اجتماعی تاکید کردند و ۴۵ درصد هم گفتند که حضور کارمندان در این قبیل فضاها هوش آنها را ارتقا می‌دهد.

۸- به طور میانگین هر دقیقه ۷۰۰ لینک ویدیویی در یوتیوب روی شبکه اجتماعی توییتر منتشر می‌شود و مشترکان فیس‌بوک در مجموع روزانه به اندازه ۵۰۰ سال تصویر ویدیویی تماشا می‌کنند.

۹- ۶۰درصد مشترکانLinkedIn روزانه روی یک آگاهی تبلیغاتی کلیک می‌کنند و ۴۷ درصد مراکز بازاریابی دست‌کم توانسته‌اند یک مشتری رویLinkedIn پیدا کنند.

۱۰- ‌۷۰درصد برندها رویGoogle+ صفحه شخصی دارند که این رقم در فصل آخر ۲۰۱۲ چهار درصد گزارش شده بود.

۱۱- ‌۶۹درصد برندها رویPinterest حضور دارند که این رقم در فصل آخر ۲۰۱۲، ۱۰ درصد بود.

۱۲- ‌۹۳درصد تحقیقات آنلاین از داخل جست‌وجوگرهای اینترنتی آغاز می‌شود و ۶۸ درصد مشتریان قبل خرید کالا محصول مورد نظر خود را روی شبکه اجتماعی بررسی می‌کنند.

۱۳- ۸۶درصد شرکت‌ها شبکه اجتماعی را ابزاری آسان برای بازاریابی می‌دانند و ۴۱ درصد ابزارهای اجتماعی مخصوص ارتباط با مشتری به‌کار می‌روند.

۱۴- ‌۴۰درصد بازاریابان ازGoogle+ استفاده می‌کنند، ۷۰ درصد قصد دارند چیزهای بیشتری از این شبکه اجتماعی یاد بگیرند و ۶۷ درصد هم برنامه‌هایی برای افزایش فعالیت‌های خود در این فضا دارند.

۱۵- ‌۴۲درصد کاربران به‌صورت مرتب مشخصات خود درLinkedIn را به‌روز می‌کنند.

۱۶- ‌هر ثانیه ۸ هزار کاربر یک لینک یا عکس را در اینستاگرام لایک می‌کنند.

۱۷- شبکه‌های اجتماعی حجم فعالیت مراکز بازاریابی را دو برابر کرده‌اند و در افزایش سود آنها هم دخیل بودند.

۱۸- زنان بیش از مردان صفحات مربوط به برندها در شبکه‌های اجتماعی را نگاه می‌کنند.

 

 

آمارهای سازمانی

۱۹- ۷۷درصد از ۱۰۰ شرکت برتر جهان که نام آنها در فهرستFortune Global 100 منتشر شده است روی توییتر صفحه اختصاصی دارند.

۲۰- ۴۷درصد از ۱۰۰ شرکت برتر جهان در فهرست مذکور رویGoogle+ حضور دارند.

۲۱- بیش از یک‌سوم شرکت‌های حاضر در فهرستFortune 500 حساب کاربری خود درGoogle+ را فعال کرده‌اند.

۲۲- ۷۰درصد شرکت‌های حاضر در فهرستFortune 500 روی فیس‌بوک صفحه اختصاصی دارند و ۹ مورد از ۱۰ شرکت برتر جهان فیس‌بوکی هستند.

۲۳- پنج شبکه اجتماعی برتر برای سازمان‌های جهان به‌ترتیبLinkedIn، توییتر، فیس‌بوک، یوتیوب وGoogle+ هستند.

۲۴- از ۵۰۰ شرکت برتر در کشور آمریکا تنها ۲۸ مورد در توییتر صفحه اختصاصی دارند و فقط ۱۹ درصد آنها به صورت فعال این صفحه را مورد استفاده قرار می‌دهند.

۲۵- ۶۸درصد مدیران شرکت‌هایی که نام آنها در فهرستFortune 500 موجود است هیچ سیاستی برای آنچه در صفحه خود در شبکه اجتماعی منتشر می‌شود در اختیار ندارند.

۲۶- در محور امتیازبندی ۱ تا ۱۰ نیمی از شرکت‌ها به میزان فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی امتیاز ۳ دادند، ۳۱ درصد امتیاز ۴ تا ۶ را برای خود مناسب دانستند و ۱۷ درصد هم امتیاز بالای ۷ درصد را صلاح دیدند.

۲۷- از نظر بخش‌های مختلف سازمان، کارمندان بخش بازاریابی با ۷۸ درصد بیش از بقیه در شبکه اجتماعی حضور دارند و پس از آن کارمندان بخشIT با ۶۴ درصد، کارمندان بخش فروش با ۶۳ درصد، کارمندان مربوط به خدمات مشتری با ۶۲ درصد، کارمندان بخش عملیاتی با ۴۶ درصد و کارمندان چرخه توزیع کالا با ۳۶ درصد قرار می‌گیرند.

۲۸- بیش از ۴۰ درصد سازمان‌ها موفقیت خود نزد مشتریان را مدیون حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند.

 

آمارهای موبایلی

 

۲۹- ۵۰درصد کلیک‌ها روی تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در دستگاه‌های موبایلی به‌صورت تصادفی انجام می‌شود.

۳۰- تصاویر ویدیویی موبایلی بیشترین مطلبی هستند که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند.

۳۱- ۳۵درصد سازمان‌ها قصد دارند بودجه خود برای تبلیغات در نسخه موبایلی شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهند.

۳۲- فیس‌بوک ۱۳ درصد از درآمدهای تبلیغات موبایلی در سال ۲۰۱۴ را به خود اختصاص داده است.

0-             ۲/۴میلیارد نفر از دستگاه موبایلی خود برای ورود به شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

1-              

آمار شبکه اجتماعی  فیس‌بوک

 

۳۴- ۷۹درصد ورود به شبکه‌های اجتماعی در طول روز مربوط به فیس‌بوک می‌شود، ۱۲ درصد مخصوصGoogle+ و ۴ درصد هم مربوط به توییتر می‌شود.

۳۵- مشترکان فیس‌بوک روزانه بیش از ۵/۲ میلیارد محتوای جدگانه روی این شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند.

۳۶- ۷۰درصد مراکز بازاریابی از روی فیس‌بوک مشتریان مورد نظر خود را پیدا می‌کنند.

۳۷- ۲۰درصد از تمام صفحات اینترنتی که در طول روز مشاهده می‌شود، مربوط به فیس‌بوک است.

۳۸- محتوای منتشر شده روی فیس‌بوک کمتر از ۲۵۰ حرف ۶۰ درصد بیشتر مخاطبان را جذب می‌کند.

۳۹- اگر تعداد حروف مطلبی را که روی فیس‌بوک می‌نویسید به کمتر از ۸۰ حرف برسانید، بیشترین لایک را می‌گیرید.

۴۰- تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ابزار کاربردی مربوط به فیس‌بوک ساخته شده است.

۴۱- سه‌چهارم مشترکان فیس‌بوک معادل ۷۵۰ میلیون نفر از طریق دستگاه موبایلی وارد این شبکه اجتماعی می‌شوند.

۴۲- حدود ۲۰۰ میلیون نفر از مشترکان فیس‌بوک فقط گوشی هوشمند دارند.

۴۳- ۲۳درصد مشترکان این شبکه اجتماعی روزانه بیش از پنج بار به صفحه شخصی خود سر می‌زنند.

۴۴- بیش از ۲/۱ میلیارد نفر از مردم جهان در فیس‌بوک حضور دارند.

۴۵- روزی ۳۵۰ هزار عکس روی فیس‌بوک منتشر می‌شود.

 

آمارشبکه های اجتماعی توییتری

 

۴۶- ۳۴درصد مراکز بازاریابی موفقیت خود را مدیون توییتر هستند.

۴۷- برای آنکه کلیک بیشتری روی توییت شما شود، متن خود را با کمتر از ۱۰۰ حرف تنظیم کنید و آن را بین ساعت ۱ تا ۴ عصر به‌اشتراک بگذارید.

۴۸- توییتر ۳۲ درصد ترافیک در شبکه‌های اجتماعی را از آن خود کرده است.

۴۹- ۱۸درصد بزرگسالان آمریکایی در توییتر عضو هستند که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۰ دو برابر شده است.

۵۰- ۸۱درصد مشترکان توییتر همان روز که از طرف دوست خود پیغام دریافت می‌کنند، به آن پاسخ می‌دهند.

۵۱- روزانه بیش از ۴۰۰ میلیون توییت منتشر می‌شود.

۵۲- ۵۰درصد از شرکت‌های فناوری بزرگ جهان در توییتر صفحه اختصاصی دارند.

۵۳- برای توییت‌هایی که یک لینک اینترنتی هم شامل می‌شوند تنظیم متن با ۱۲۰ حرف بهترین حالت است.

۵۴- توییت‌هایی که هشتگ(#) دارند ۲۱ درصد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

۵۵- حدود ۲۰ میلیون حساب کاربری در توییتر جعلی است.

۵۶- از هر حساب کاربری به‌طور معمول ۲۰۸ توییت منتشر می‌شود.

۵۷- توییتر محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای افراد ۵۵ تا ۶۴ سال محسوب می‌شود.

 

آمار شبکه اجتماعی  Google+

 

58- بیش از ۵۰۰ میلیون نفر درGoogle+ عضو هستند و یک‌چهارم آنها کاربر فعال هستند.

۵۹- بیش از ۶۷ درصد مشترکان این شبکه اجتماعی مرد هستند.

۶۰- ۸۰درصد مشترکانGoogle+ دست‌کم هفته‌ای یک بار به حساب کاربری خود سر می‌زنند و ۶۰ درصد آنها کاربر فعال هستند.

۶۱- کلید +۱ در طور هر روز بیش از پنج میلیون بار زده می‌شود.

۶۲- تصاویر متحرک مبتنی بر پسوندGIF بیشترین محبوبیت را دارند و پست‌ها معمولا چنین عکس‌هایی را شامل می‌شوند.

 

آمارهایLinkedIn

 

63- این شبکه اجتماعی حدود ۳۰۰ میلیون عضو فعال دارد.

۶۴- تاکنون بیش از ۵/۱ میلیون گروه کاری فعال درLinkedIn راه‌اندازی شده است.

۶۵- ۲۷درصد مشترکانLinkedIn از طریق دستگاه موبایلی وارد این پلتفرم می‌شوند.

۶۶- ۵۰درصد مشترکانLinkedIn مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارند.

۶۷- بیش از سه میلیون صفحه اختصاصی درLinkedIn مربوط به شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌شود.

68-مطالب منتشر شده در این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد بار مورد تایید قرار گرفته‌اند.

 

آمارهای اینستاگرام

 

۶۹- هم‌اکنون حدود ۱۵۰ میلیون نفر از مردم جهان در این شبکه اجتماعی عضو هستند.

۷۰- تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد عکس در اینستاگرام به‌اشتراک گذاشته شده است.

۷۱- به‌طور میانگین هر مشترک اینستاگرام ۴۵ عکس به‌اشتراک می‌گذارد.

۷۲- در اینستاگرام هر ثانیه ۱۰۰۰ کامنت گذاشته می‌شود.

۷۳- در ۲۴ ساعت نخست راه‌اندازی اینستاگرام بیش از پنج میلیون تصویر ویدیویی روی آن منتشر شد.

۷۴- در هر روز بیش از پنج میلیون عکس روی این شبکه اجتماعی به‌اشتراک گذاشته می‌شود.

 

آمارشبکه اجتماعی یوتیوب

 

۷۵- هر دقیقه بیش از ۷۰۰ لینک ویدیویی یوتیوب در توییتر به‌اشتراک گذاشته می‌شود.

۷۶- روزانه بیش از ۵۰۰ سال تصویر ویدیویی یوتیوب در فیس‌بوک تماشا می‌شود.

۷۷- هر دقیقه معادل ۱۰۰ ساعت تصویر ویدیویی جدید در یوتیوب منتشر می‌شود.

۷۸- ۹۹درصد کاربران آنلاین آمریکا از یوتیوب استفاده می‌کنند که این رقم در سال ۲۰۱۲ حدود ۹۳ درصد بود.

 

آمارشبکه اجتماعیPinterest

 

79- 90 درصد کاربران آنلاین آمریکایی به‌خصوص فروشندگان و صاحبان مشاغل در این شبکه اجتماعی حضور دارند.

۸۰- ۸۳٫۸درصد از برندهای لوکس یک صفحه اختصاصی درPinterest دارند.

۸۱- ۶۹درصد تمام برندهای جهان درPinterest حضور دارند که این رقم در پایان سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۰ درصد بود.

۸۲- یک‌چهارم زنان و پنج درصد مردان آمریکایی در این شبکه اجتماعی حضور دارند.

این‌ها آمار و ارقام جالبی به‌نظر می‌رسند که مرور آنها میزان فعالیت مردم در دنیای مجازی را بازگو می‌کند. اما اگر اندکی دقیق‌تر به این مساله نگاه کنیم درخواهیم یافت که شبکه اجتماعی این روزها به رکن اصلی زندگی مردم تبدیل شده است و با دقت کافی می‌تواند به نفع کاربران جهانی مورد استفاده قرار گیرد و مزایای فراوانی را برای آنها به همراه بیاورد.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.