اپلیکیشن های تلفن های همراه به کمک پزشکان می آیند

مدیر سایت

اریک توپول، متخصص قلب در آمریکا می گوید: انگشت بیمار در داخل این حسگر با قلب او یک جریان ایجاد کرده و اطلاعات به دستگاه انتقال پیدا می کند.با قرار دادن انگشت بیمار در حسگر، آزمایشات پزشکی برای وی که اخیرا مورد عمل جراحی قلب قرار گرفته ادامه پیدا می کند. هدف، مشخص کردن میزان اکسیژن درخون بیمار است

اریک توپول، متخصص قلب می گوید: به جای قرار دادن این دستگاه در بیمارستان به مبلغ سه هزار دلار و یا در مکانهای دیگر با هزینه بالغ بر هفت هزار دلار شما می توانید آنرا در تلفن همراه خود با نصب این اپلیکیشن استفاده کنید.
دکتر اریک توپول که خود بر روی چند اپلیکیشن از این نوع کار کرده است، معتقد است این تکنولوژی در آستانه ایجاد انقلاب در علم پزشکی است.
اریک توپول، متخصص قلب می گوید: هر پزشکی باید آن را بیاموزد. این بمنزله یک گوشی پزشکی واقعی است. اما چرا امروز از آن استفاده می کنیم در حالی که گوشی پزشکی تلفنی داریم.
این متخصص قلب اهمیت نصب اپلیکیشن ها بر روی تلفن های هوشمند را توصیه می کند زیرا او به راحتی می تواند از فاصله دور بیمار خود را تحت نظر بگیرد.
این برای کسانی مانند بیل سوزا که تا بیمارستان یک ساعت فاصله دارد، یک فرصت خوب است. فشار خون او دو مرتبه در روز با یک دستگاه کامپیوتری کنترل می شود.
بیل سوزا می گوید: در صورتی که فشار خون بالاست دستگاه آن را به صورت خودکار برای پزشکم ارسال می کند.
دستگاه کامپیوتری که به آی پد متصل می شود تنها چند صد یورو قیمت دارد. در کشوری که هزینه خدمات پزشکی و درمان بالاست قیمت ناچیزی است.
یک شرکت در سن دیه گوی آمریکا در نظر دارد در وقت و مخارج مشتریان خود صرفه جویی کند. در آینده مردم به دستگاه کوچکی که در بعضی از بیمارستانها مورد آزمایش قرار گرفته عادت خواهند کرد.
یکی از مسئولان شرکت می گوید: ین دستگاه قادر است همه مشخصات و علائم حیاتی بیماراز جمله ضربان قلب، فشار خون، میزان اکسیژن، تنفس و درجه حرارت بدن را نشان دهد.
پزشک می تواند وضعیت بیمار را با تلفن همراه بررسی کند حتی اگر بیمار او بسیار دور و در نقطه دیگری از دنیا باشد.
این مسئول در ادامه می گوید: ما اطلاعات را بسرعت بدست می آوریم و پزشک می تواند فورا تصمیم گیری کند. ما قادر خواهیم بود با بدست آوردن این اطلاعات وخیم شدن وضعیت بیمار را پیش بینی کنیم.
پیش بینی وضعیت بیمار هدف اصلی تولید کنندگان این دستگاهها است.
دکتر توپول معتقد است به زودی قادر خواهیم بود با قرار دادن حسگر در زیر پوست و یا بر روی آن بیماری ها را شناسایی کنیم.
اریک توپول اعتقاد دارد: ممکن است تا پنج سال آینده حسگرهای بسیار کوچکی داشته باشیم که در خون قرار داده می شوند. این حسگرها قادر خواهند بود سرطان را دقیقا از زمانی که برای اولین بار در خون ظاهر می شود، شناسایی کند.
آیا این دستگاهها در آینده جایگزین پزشکان می شوند؟
فرض کنید که فرزند شما جوشهای کوچکی بر روی پوست دارد. دستگاه آنرا شناسایی می کند و کمی استراحت برای وی تجویز می کند.
دختر شما احساس کسالت دارد حسگر درجه حرارت بدن او را مشخص می کند و حتی می تواند نمونه ادرار وی را نیز آنالیز کند. این بار دستگاه توصیه می کند دخترتان را به بیمارستان ببرید و برای شما آدرس و مشخصات نزدیکترین بیمارستان را ارسال می کند.
مطابق تازه ترین اطلاعات، این دستگاهها تا ماه مارس سال 2014 قابلیت بهره برداری خواهند داشت.
شاید بتوان گفت که بزودی به همان اندازه که مردم ایمیل های خود را بررسی می کنند می توانند وضعیت سلامت خود را نیز کنترل کنند.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.