تمام مناطق شهر تهران تحت پوشش کامل اولین شبکه بی‌سیم ‪ WiMAX‬ قرار گرفت

مدیر سایت

تمام مناطق شهر تهران تحت پوشش کامل اولین شبکه بی‌سیم ‪ WiMAX‬با قابلیت‌های متنوع از جمله استفاده از اینترنت پرسرعت بی‌سیم قرار گرفت.

واحد ارتباطات رسانه‌ای شرکت لایزر با ارسال نمابری به نقل از مهندس "فریبرز نژاد دادگر"معاون عملیات این شرکت خصوصی اعلام کرد، عملیات اجرایی و راه اندازی این فناوری در سایر شهرستانها نیز به زودی آغاز خواهد شد.

دادگر افزود : طبق برنامه عملیاتی لایزر تا پایان سال ‪ ۸۵‬یکی دیگر از مراکز استان‌ها نیز به این شبکه مجهز خواهد شد.

وی در مورد مجوزهای قانونی راه اندازی این فناوری گفت : لایزر دارای مجوز رسمی انتقال داده‌ها (‪ (PAP‬است و طراحی و پیاده ‌سازی اولین شبکه بی‌سیم ‪ WiMAX‬ بر پایه استاندارد ‪ 802.16‬و با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.

دادگر افزود : این فناوری در شبکه‌های بی‌سیم مخابراتی جهان انقلابی ایجاد کرده و از لحاظ اقتصادی فوق‌العاده مقرون به صرفه است بطوریکه هزینه‌های کاربردی را در مقایسه با دیگر فناوری‌های بی‌سیم، موجه و استفاده از آن را برای سازمان‌های بزرگ و متوسط ممکن می‌سازد.

معاون عملیات شرکت لایزر در ادامه به توضیح کاربردهای موسوم این سیستم پرداخته و گفت : دسترسی به اینترنت پرسرعت بی‌نیاز به دید مستقیم، برای هر نوع کاربری از ویژگی‌های فناوری ‪ WiMAX‬است.

وی افزود: ایجاد شبکه‌های خصوصی (‪ ،(***‬راه اندازی ویدئو کنفرانس، پخش فیلم، پخش زنده همایش‌ها و ارائه آموزش الکترونیک از کاربردهای موسوم این فناوری است ، اما مهمترین کاربرد آن برای سرویس رسانی به بانکداری الکترونیک است که توان ارائه خدمات سریع در بانکداری الکترونیک را در تمامی شهر تهران فراهم آورده است.

دادگر تاکید کرد که با استفاده از این فناوری بی‌سیم، کیفیت سرویس بر اساس نیازهای مصرف‌ کننده قابل تعریف و تنظیم است و سرویس را می‌توان در حداکثر ‪ ۷۲‬ساعت نصب و به بهره برداری رساند.

وی گفت که وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها به ویژه بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و خودروسازی با استفاده از این فناوری قادر خواهند بود تا با اتصال کلیه شعب خود در شهر خدمات سریعتر، با کیفت‌تر و ارزان‌تری را به مشتریان خود ارائه دهند.

معاون عملیات شرکت لایزر در مورد هزینه‌های استفاده از این فناوری گفت: هزینه‌ها به کیفیت سرویس مورد درخواست مشتری بستگی داشته و بر اساس آن محاسبه می‌شود.

دادگر در مورد هزینه استفاده از این فناوری در مصارف خانگی گفت که ارائه این خدمات برای مصارف خانگی در مجتمع‌های مسکونی کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است و برای مصرف‌کنندگان خانگی بزودی و با گسترده شدن استاندارد در سطح جهان، قیمت پایه تجهیزات تقلیل یافته و برای مصرف کنندگان کم مصرف خانگی نیز مقرون به صرفه خواهد شد.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.