حقایقی در رابطه با کمپانی اپل

مدیر سایت

کمپانی اپل، یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و تبلت در دنیا بوده و البته هست! شاید برای بسیاری از شما جالب باشد تا نکاتی را در خصوص این کمپانی خاص و عظیم بدانید!

شاید برخلاف تصور خیلی از مردم در خصوص این شرکت که فکر می‌کنند اکثر درآمد خارق‌العاده این شرکت عظیم از فروش آیفون و یا آی پد تامین می‌شود، باید گفت که این‌گونه نیست و کمپانی عظیم آمریکایی از راه‌هایی به‌جز این دو محصول فوق‌العاده‌اش درآمد زایی می‌کند.
 
ما در اینجا می‌خواهیم به 5 ویژگی جالب این شرکت اشاره‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید اپل در یکم آوریل سال 1976 توسط استیو جابز فقید تاسیس شد؛ یعنی نزدیک به 40 سال پیش! به نظر شما یک شرکت در طول 40 سال چه قدر می‌تواند پیشرفت کند؟!
 
 
1- لوگوی اولیه اپل اصلا شبیه لوگوی امروزی‌اش نیست
 
آیا می‌دانید که این سیب گاز زده محبوب، لوگوی اولیه این کمپانی نبوده است؟ این شرکت در ابتدای کارش از یک طرح کاملا متفاوت استفاده می‌کرده که می‌توان به جرات گفت هیچ ربطی به آرم امروزی‌اش ندارد.
 
 
2- اپل باارزش ترین نام تجاری در جهان است.
 
نام اپل در بازار سرمایه و بورس ارزشی در حدود 568 میلیارد دلار دارد. این بیشترین ارزش برای نام تجاری یک برند در دنیاست. رتبه بعدی در این لیست کمپانی نفت و گاز Exxon-Mobile است که ارزشی در حدود 400 میلیارد دلار دارد.
 
 
3- طرح Slide to Unlock تنها متعلق به اپل است!
 
این کار که به‌راحتی انگشت خود را بر روی صفحه نمایش بکشید و قفل آن را باز کنید تنها متعلق به کمپانی اپل است و هیچ شرکت دیگری حق استفاده از آن را ندارد. البته شاید تا به امروز دیده باشید که راه‌های زیادی از سوی رقبای اپل برای باز کردن قفل صفحه‌نمایش اسمارت فون ها طراحی‌شده است. از قابلیت Knock Kode تا Knock Knoc یا Double Tap گرفته تا طرح‌هایی دیگر و شاید جذاب‌تر! اما باید بدانید این طرح از سوی اپل به ثبت رسیده است و هیچ‌کس حق استفاده از طرح ساده Slide To Unlock را ندارد!
 
 
 
4- حقوق دریافتی 95 هزار کارگر چینی اپل، از 9 مدیر رده بالای این کمپانی کمتر است!
 
طی یک تحقیق از سوی موسسه Economic Policy مشخص شد که 9 نفر از مدیران ارشد کمپانی اپل سالانه در حدود 441 میلیون دلار دستمزد دریافت می‌کنند. این رقم از حقوق سالانه 95 هزار کارگر چینی این کمپانی که در کارخانه Foxconn کار می‌کنند کمتر است. اکثر محصولات اپل در این کارخانه تولید می‌شود.
 
 
5- هزینه‌های خرج شده اپل از وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده بیشتر است!
 
شاید وظیفه دولت چاپ کردن پول باشد؛ اما جالب است بدانید در مقاطعی پولی که کمپانی اپل خرج می‌کند، از مجموع پول‌های چاپ‌شده و موجود در خزانه‌داری ایالات‌متحده بیشتر است! در جولای سال 2011 زمانی که در ایالا متحده بحران اقتصادی و بدهی شدیدی بوجودآمد، ذخایر نقدی اپل در حدود 76 میلیارد دلار بود، در حالی که این مبلغ در خزانه‌داری ایالات‌متحده در حدود 74 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد!

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.