دگرگونی pc با فناوری های نوین

مدیر سایت

در مقاله زیر با 10 پیشرفت که می‌تواند کامپیوتر شما را تا چند سال آتی نیز سرحال نگه دارد آشنا می‌شوید.

 
شاید فکر کنید که دیگر زمان کامپیوترهای شخصی به پایان رسیده و آنها تبدیل به دستگاه‌های کسل کننده‌ای شده‌اند که دیگر می‌توانیم با خیال راحت آنها را با تبلتها و اسمارتفونها جایگزین کنیم، اما اگر جز افرادی هستید که هنوز به ارتقای آنها باور دارید، در مقاله زیر با 10 پیشرفت که می‌تواند کامپیوتر شما را تا چند سال آتی نیز سرحال نگه دارد آشنا می‌شوید. برخی از پیشرفتها زیر تا 5 سال آینده نیز قابل دسترس نخواهند بود.
 
2-in-1های فوق باریک Broadwell
 
 
چیپ بعدی شرکت اینتل با نام مستعار برادول می‌تواند توازن بهتری برای کامپیوترهای هایبرید ایجاد کند. اینتل اعلام کرده است که سازندگان PC باید محصولات مبتنی بر برادول را برای فروش در دسترس قرار دهند.
 
 
 
وعده کارایی بیشتر انرژی از AMD
 
 
گرچه اینتل زمانی که بحث از کارایی انرژی هایبریدها می‌شود، تمام توجهات را سمت خود جذب می‌کند، AMD باور دارد که پاسخ کارایی انرژی در دستان اوست. این کمپانی می‌گوید که پردازشگرهایش طی 6 سال از نظر کارایی انرژی 25 برابر بهتر شده‌اند، زیرا برخی از حجم کاری را به پردازشگر گرافیکی منتقل می‌کنند.
 
اگر AMD بتواند توانایی‌های گرافیکی خود را با دوام یک روزه باتری ترکیب کند، می‌تواند یک مدعی در زمینه محاسبات 2-in-1 باشد.
 
 
 
پیشروی اینتل در دنیای وایرلس
 
تا سال 2016 اینتل می‌خواهد کامپیوترهای شخصی بیسیم را گسترش دهد. کامپیوترهایی که می‌توانند محتوا صفحه را به یک صفحه دیگر و از طریق WiGig منتقل کرده و از طریق یک داک شارژ بیسیم نیز شارژ شوند. این یعنی هر مانیتور دسکتاپ یا تلویزیون می‌تواند تبدیل به ترمینال لپ‌تاپ شما شود، بدون آنکه به اتصال اضافه‌ای نیاز داشته باشد.
 
 
 
USBType-C
 
 
دو سال پس از ظهور کابل Lightning اپل، USB Implementers Forum پاسخ خود را آماده ارائه به اپل کرد. USB 3.1 سریعتر از نسخه پیشین خود بود و از همه مهمتر با وجود استفاده از USBType-C دیگر دردسر پشت و رو کردن برای اتصال درست را ندارد، پس می‌توان گفت رفتن به سوی چنین اتصالی ارزش زیادی در زمینه ایجاد اتصال دارد.
 
 
 
شارژرهای مشترک
 
 
اگر تا بحال شارژر لپ‌تاپ خود را گم کرده باشید، حتما می‌دانید که خرید یک شارژر جدید با قیمت مناسب خیلی سخت است و دردسر زیاد دارد. خوشبختانه International Electrotechnical Commission امسال اعلام کرده که تولید شارژرهای مشترک را در دستور کار خود قرار داده است.
 
هنوز مشخص نیست که این شارژرها چه شکلی هستند، ولی ممکن است که از USB Power Delivery برای اینکار استفاده شود.
 
 
 
یکپارچگی و عدم توقف با وجود DisplayPort Adaptive Sync
 
وقفه و عدم روانی با گستردگی DisplayPort Adaptive Sync تبدیل به یک خاطره غم انگیز برای گیمرها خواهد شد.
 
با تنظیم نرخ تازگی مانیتور با نرخ رندر کارت گرافیک، استاندارد جدید می‌خواهد که تجربه بازی کردن را بدون وقفه‌های ایجاد شده با V-Syncها مبتنی بر نرم‌افزار روانتر کند.
 
 
 
حافظه DDR4
 
 
از سال 2009 با DDR3 ها زندگی کردیم، اما دیگر زمان آن رسیده است که با DDR4 باعث افزایش 50 درصدی در پهنای باند حافظه و افزایش 35 درصدی در مصرف انرژی شویم. اینتل قصد دارد نیمه دوم همین امسال در چیپ‌های Core پشتیبانی از DDR4 را شامل کند.
 
 
 
مکعب‌های هایبرید حافظه برای سرعت بیشتر و انرژی کمتر
 
میکرون اخیرا فراتر از DRAMهای معمول رفته و از فن‌آوری با نام مکعبهای هایبرید حافظه استفاده می‌کند. در این مکعبها ماژولهای حافظه به جای آنکه به صورت تخت روی مادربرد قرار بگیرند، عمودی واقع می‌شوند. این طرز قرار گیری باعث افزایش 15 برابری پهنای باند و 70% کارایی انرژی نسبت به DDr3 DRAMهای فعلی می‌شود.
 
این فن‌آوری قرار است سال آینده در ایستگاه‌های کاری و سرورها استفاده شود و پس از آن در لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.
 
 
 
SATA Express برای سرعت و کارایی بیشتر در SSD
 
 
احتمالا زمانی که برای اولین بار با سیستم‌های مجهز به SSD کار کردید متوجه شدید که دیگر نمیخواهید دوران استفاده از هارد درایوها برگردید. SATA Express هم قرار است این حس را دوباره برای شما تداعی کند، ولی اینبار با سرعت بخشیدن به SSD و SSD-HDDها .
 
با استفاده از PCI Express جهت افزایش لاین‌های بیشتری برای انتقال داده‌ها، SATA Express می‌تواند سرعت را از 6 گیگابیت در ثانیه به 2 گیگابایت در ثانیه برساند، بدون آنکه تاثیری در مصرف انرژی بگذارد.
 
با اینکه مدتی به استفاده از SATA Express در پی سی‌ها مانده است، پشتیبانی از آن در برخی از مادربردها دیده شده است.
 
 
 
802.11ax بی سیم برای شبکه‌های پر تراکم
 
 
برای آنهایی که همیشه برای اتصال به هات اسپات‌های پر ترافیک مشکل داشته‌اند، باید بگوییم که استاندارد بعدی وای فای می‌تواند آبی بر روی آتش باشد. بعلاوه افزایش پهنای باند کلی، هدف 802.11ax چهار برابر کردن سرعت هر اتصال است. این استاندارد می‌خواهد به ارتقا مدیریت امواج مبادرت ورزد تا از این طریق موجب کاهش تراکم هات اسپات شود.
 
این استاندارد احتمالا تا سال 2019 ارائه نخواهد شد و راه درازی برای کامل شدن و در دسترس قرار گرفتن پیش رو دارد. گرچه در این مدت ممکن است معدود دستگاه‌هایی با پشتیبانی از 802.11ax در بازار پدیدار شوند.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.