Your browser does not support H.264/MP4.
.رادیو زئوس .ویدئو مارکتینگ . گالری تصاویر
در دنیای امروز دیگر مردم وقتشان رو کمتر با خواندن روزنامه و دیدن تبلیغات تلویزیون سپری میکنند، بخش زیادی از زمان مشتریان شما پای کامپیوتر یا موبایل میگذرد که ما به آنها میگویم رسانههای دیجیتال. اگر میخواهید ارتباط مؤثرتری با مخاطبینتان داشته باشید حضور قوی شما در دنیای دیجیتال ضروری است.
تجزیه و تحلیل اطلاعات گوگل آنالیز و استفاده از آن برای ایجاد تغییرات مناسب و مفید برای وب سایت
ابزار و آمارگیرهای گوگل آنالیز غالبا به بررسی ترافیک سایت های شما می پردازد که توصیه بیشتر کارشناسان اینست که به صورت روزانه یا هفتگی این آمارها را زیر نظر گرفته و آنها را تجزیه و تحلیل کنید که بهتر است یک روز کامل را در دوره های دو یا سه ماهه برای تحلیل گزارش های آنالیز گوگل صرف کرده و تغییرات مناسب را در وبسایت خود اعمال نمایید.
چه داده هایی از آمارها و گزارشات را باید به آنها توجه کرد؟
Google Analytics Traffic Sources
دانستن اینکه کدام وب سایت یا رسانه اجتماعی در سراسر وب بازدیدکننده هایی را به سایت شما می فرستند بسیار مهم است تا بتوانید بر روی آنها بیشتر تمرکز کنید:
در بخش Traffic Sources و با انتخاب گزینه Sources و همچنین منو Referrals می توانید تعداد بازدیدکنندگان را که از دیگر سایت ها به سایت شما ارسال شده اند را مشاهده کنید و اینکه چند درصد این بازدیدها جدید بوده اند و مثلا با ارسال مطالبتان به سایتهای اجتماعی که امروزه بعد از موتورهای جستجوگر بیشترین سهم ارسال بازدیدکننده را دارند، به چه مقدار بازدید کننده از آنها کسب کرده اید تا بتوانید تمرکز خود را بر آنها و ارسال مطلب بیشتر کنید.
یکی از پایه ای ترین . کلی ترین اطلاعاتی که سرویس آنالیز گوگل به شما می دهد این است که چند نفر در تاریخ های معین که شما مشخص می کنید مثلاً “امروز ، دیروز ، این ماه ، این سال” از سایت شما مراجعه و بازدید کرده اند که به آن Unique Visitors نیز می گویند. همچنین تعداد صفحاتی که بازدید شده اند را خواهید دید که با استفاده از گزینهPageviews می توانید تعداد مشاهدات صفحات وبسایت خود را توسط بازدیدکننده ببینید که به عنوان مثال یک بازدیدکننده 10 مرتبه از صفحات شما بازدید کرده است که در نمودار مشخص خواهد شد.
Google Analytics Top Pages Visited
در بخش Content Overview می توانید ببینید که بازدید کنندگان سایت شما از کدام نوشته ها و صفحات بیشتر بازدید کرده اند و چه مدت را در سایت شما گذرانده و مطالب شما را مرور کرده اند و چند نفر یا چند در صد تنها با دیدن یک صفحه از سایت شما از آن خارج شده اند که با استفاده از این آمار مهم برای تولید محتوای بهتر و مورد نظر کاربر استفاده کنید.
با امکاناتی که آمارگیر گوگل آنالیز در اختیار شما قرار می دهد می توانید بفهمید که در کدام روزها تعداد بازدیدهای سایت و صفحات سایت شما بالاتر رفته است تا با تجزیه و تحلیل آنها لیستی از روزهای پرترافیک خود تهیه کرده و در جهت انتشار مطالب بیشتر و بهتر در روزهای پربازدید اقدام کنید. دانستن اینکه کی و چه زمانی باید به انتشار مطالب خود بپردازید تا تعداد بازدیدکننده بیشتری را جذب کنید یکی از مسائل بسیار کلیدی محسوب می شود.
گوگل آنالیز یک سرویس فوق العاده برای کمک به صاحبان وبسایت ها و وبلاگ هااست که با نمودارهای آماری و گزارشی خود به تجزیه و تحلیل انواع عملکرد سایت یا وبلاگ ها کمک شایانی می نمایدکه با صرف زمان منظم و تحلیل آمارهای آن می توان در جهت پیشرفت سایت و کسب و کار آنلاین خود بهره ببریم!