آموزش نقشه سایت و معرفی به گوگل

مدیر سایت

Sitemap و معرفی آن به گوگل از طریق ابزار Google Webmaster tools

جهت ایندکس کردن بهینه وب سایت توسط جستجوگر گوگل و یا تغییرات ایندکسینگ میتوان از امکانات مختلفWebmaster Tools گوگل به همراه فایلsitemap ایجاد شده برای وب سایت خود استفاده و یا میتوان از فایلrobot.txt دسترسی موتورهای مختلف را به صفحات وب سایت شما که از لحاظ امنیتی و درجه حساسیت متفاوت هستند محدود و کنترل نمود . این امر کمک شایانی در کنترل پهنای باند مصرفی  هنگام ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای مختلف مانند(Google,yahoo,bing ) دارد. در زیر مراحل هر یک به صورت جداگانه شرح داده شده است.

 

جهت ایندکس کردن بهینه وب سایت خود توسط جستجو گر گوگل ، میتوان با استفاده ازkeyword هایی متناسب با محتوای وب سایت شما و سپس استفاده ازsitemap های ایجاد شده با پسوندXML به این مهم تحقق بخشید. مراحل کار به شرح زیر است:

  • ابتدا با مراجعه به سایت هایی مانندwww.xml-sitemaps.com   اقدام به ساخت یکSitemap مجانی برای وب سایت خود کرده و سپسsitemap ایجاد شده در قالبXML را دریافت نمایید و شاخه اصلی وب سایت خود داخل پوشهwwwroot  قرار دهید.
  • در مرحله بعد واردGoogle Webmasters Support, Tools شده و با اکانت خود وارد شده و بر روی گزینهAdd Site" "  کلیک نمایید.
  • سپس در مرحله بعد پس از تایید مالکیت دامین توسط شما صفحه ای ظاهر خواهد شد که بر رویSiteMap کلیک نمایید.
  • و بر رویadd/test sitemap کلیک نمایید و آدرسsitemap موجود در پوشهwwwroot خود را وارد نمایید.
  • پس ازSubmit  میتوانیدsitemap های خود را مشاهده نمایید.                         

 

در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در بخش نظرات پیام خود را رسال نمایید.

دیدگاه های کاربران

محمد

شنبه 5 فروردین 1396 | 14:56
سلام. داداش من نقشه سایتمو با فرمت xml ساختم و تو قسمت سرشاخه اصلی سایتم آپلودش کردم. بعد رفتم به گوگل وب مستر تولز تو همون قسمتی که آدرس وبلاگ رو میدی آدرس رو دادم بعد رفت مرحلهء بعد تو سرچ کنسول از اینجا به بعد رو نمیدونم چی کار باید بکنم. تازه کارم هستم میشه راهنمایی کنید قربونت

محمد علی آبادی

یکشنبه 20 دی 1394 | 2:13
با سلام من یک سایت وردپرسی دارم که با افزونه ی easy diital download کار میکنه و آخر اسم سایت من پسوند edd داره از طریق خود وردپرس اقدام به حذفش کردم اما 404 میده.حالا من میخوام یه راهی پیش پای من بزارید و یه سوال دیگه اینکه با حذف پسوند edd مشکلی توی ایندکس گوگل وبمستر پیش نمیاد با تشکر ممنون میشم در اسرع وقت پاسخ منو بدین

آرش افشین

سه شنبه 10 آذر 1394 | 12:49
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما من سوالم در مورد گذاشتن نقشه برای وبلاگه یعنی میخوام این فایل نقشه رو بزارم تو وبلاگم میشه راهنمایی کنید ؟ در واقع می خواستم بدونم میشه اصلا ؟
     مدیر سایت     [email protected]  
12/9/1394
دوست عزیز قسمت بلاگ وب سایت شما ، زیر دامنه ای هست که بر رروی هاست مورد نظر ساخته شده، شما می بایست ابتدا آدرس بلاگ را به سایت گفته شده معرفی کرده و پس از دانلود ، آن را در پوشه root یا public-html ساب دامنه blog..drfatness.com آپلود نمایید.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.