راه های انتقال فایل بین گوشی های نزدیک به هم

مدیر سایت

راه های مختلفی برای انتقال فایل ها و عکس بین دستگاه ها و تلفن های هوشمند نزدیک به هم وجود دارند. این امر کمی پیچیده است زیرا این روش ها در دستگاه های اندروید ، آیفون ، ویندوز موبایل و... متفاوت است و هر کدام روش خاص خود را دارند. در این مطلب به شما چگونگی انتقال فایل ها را بین دستگاه ها و تلفن های همراه هوشمند نزدیک به هم آموزش می دهیم.

انتقال فایل به روش NFC 
 
هر دستگاه اندرویدی که ورژن اندروید آن 4.1 به بالا باشد تراشه NFC در داخل آن موجود می باشد. کافیست عکس یا فایل مورد نظر خود را باز کنید ، سپس دستگاه ها و یا تلفن های همراه خود را پشت به پشت هم قرار دهید. در این حالت فایل مورد نظر شما به روش Wireless انتقال داده می شود.
 
انتقال فایل ها بسیار سریع انجام می شود. اما یک مشکل در اینجا وجود دارد. شما نمی توانید هر نوع فایل را به روش NFC انتقال دهید. همچنین تلفن های همراه iPhone این تراشه را در خود ندارند ، پس بیانتقال فایل به روش Bluetoothخیال انتقال فایل از این روش به iPhone شوید. دستگاه های Windows Phone و Blackberry نیز دارای این تراشه هستند ، اما NFC اندروید نمی توانید انتقال فایل را بین Windows Mobile و Blackberry انجام دهد. فقط اندروید یا هیچی!
 
انتقال فایل ها بسیار سریع انجام می شود. اما یک مشکل در اینجا وجود دارد. شما نمی توانید هر نوع فایل را به روش NFC انتقال دهید. همچنین تلفن های همراه iPhone این تراشه را در خود ندارند ، پس بیانتقال فایل به روش Bluetoothخیال انتقال فایل از این روش به iPhone شوید. دستگاه های Windows Phone و Blackberry نیز دارای این تراشه هستند ، اما NFC اندروید نمی توانید انتقال فایل را بین Windows Mobile و Blackberry انجام دهد. فقط اندروید یا هیچی!
 
همچنین Windows Phone ها می توانند بین همه دستگاه هایی که NFC دارند ، انتقال فایل را انجام دهید. پس اگر شما یک Windows Phone دارید در این زمینه خیلی خوش شانس اید.
 
 
تمامی گوشی های هوشمند از سیستم سخت افزاری یکپارچه بلوتوث استفاده می کنند. بلوتوث می تواند به روش Wireless بین دستگاه های مجاور انواع فایل صوتی و تصویری را انتقال دهد. به نظر این روش در تمامی سیستم عامل گوشی های هوشمند کار می کند. اما هنوز این امکان برای انتقال فایل به وسیله بلوتوث در محصولات Apple درنظر گرفته نشده.
 
خوشبختانه Windows Phone 8 و Blackberry از بلوتوث پشتیبانی می کنند. بنابراین همه دستگاه ها و تلفن های همراه هوشمند می توانند از این سیستم برای انتقال فایل های خود استفاده کنند. به جز محصولات شرکت Apple.
 
برای مثال در اندروید ، می بایست فایل مورد نظر خود را باز و گزینه Share را انتخاب کرده ، سپس بر روی Bluetooth کلیک کنید.
 
انتقال به روش اشتراک گذاری در Drop Box
از آنجایی که هیچکدام از روش های سخت افزاری در تمامی دستگاه ها با iPhone سازگار نیستند ، برای انتقال فایل ها مجبوریم تکیه بر سرویس های آنلاین کنیم. اگر شما فایل ها را در حساب کاربری Drop Box خود آپلود کنید ، می توانید یک لینکی از فایل آپلود شده به اشتراک بگذارید تا شخص مورد نظر آن به طور مستقیم از حساب Drop Box خود دانلود کند.
 
ارسال فایل آدرس الکترونیکی Email
تنها راهی که به وسیله آن نیازی به داشتن هرگونه سخت افزار و یا نرم افزاری خاصی نیست ، استفاده از این روش است. با ارسال فایل از طریق Email می توانید به راحتی هر نوع فایلی را با هر نوع دستگاه هوشمند به اشتراک بگذارید. کافیست نرم افزار ایمیل موجود در تلفن همراه خود را راه اندازی کنید و فایل مورد نظر را ضمیه ایمیل کنید ، بدین صورت فایل مورد نظر شما به صندوق ایمیل مورد نظرتان ارسال می شوید.
انتقال فایل به روش Air Drop
کمپانی Apple ممکن است استاندارد هایی مثل NFC و Bluetooth جهت انتقال فایل را پشتیبانی نکند ، اما آن ها شبکه مختص به محصولات خودشان را برای انتقال فایل در iOS 7 با نام Air Drop دارند.
 
Air Drop در اپل به شما این امکان را می دهد تا در منطقه ای که وجود دارید در نزدیکی خود ، هرگونه دستگاه iPhone را شناسایی و این اجازه را می دهد تا داده های مختلف را به اشتراک گذاری کنید. متاسفانه این ویژگی iPhone فقط مختص به محصولات همین شرکت است.
البته طیف گسترده ای از برنامه های دیگر برای انتقال فایل وجود دارند. اما طرز کار آن ها از هیج یک از روش های بالا خارج نیست.
هیچ یک از روش های فوق برای انتقال فایل های حجیم مناسب نیست. بهترین روش برای انتقال فایل های حجیم ، اتصال و انتقال فایل های مورد نظر ار موبایل به کامپیوتر و بعد از آن اتصال موبایل مورد نظر به کامپیوتر و انتقال فایل های مورد نظر به آن است.
 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.