ERPعلاوه بر يكپارچگي، گزينههاي برتر را نشان ميدهد، به همين دليل غولهاي نرمافزاري از تمامي مراحل همچون توليد و پخش و توزيع مثالهايي دارند كه در نسخه هاي خود به سازمانها ارائه ميدهند و فناوري از طريق اين سيستم هاي جديد نرم افزاري وارد سازمان ميشود.
سيستم ERPبه صورت کامل سطوح مختلف سيستمي سازمان را پوشش ميدهد. به اين صورت که هسته مرکزي، پوشش دهنده سطوح سيستم پردازش مبادلات و سيستم هاي اطلاعاتي مديريت است و ابزار هاي تحليل و تجزيه تجاري پوشش دهنده سطوح سيستم هاي پشتيباني از تصميم و سيستم هاي اطلاعاتي مديريت اجرايي در سازمان هستند. البته لازم به ذکر است که اين تقسيم بندي چندان شفاف نبوده و مرز مشخصي بين اين سطوح و دو بخش اصلي ERPقابل ترسيم نيست و همپوشانيهايي در اين بين وجود دارد.
توسعه سيستم برنامه ريزي منابع سازمان
توسعه اينترنتي تاثير عظيمي بر جنبههاي مختلف فناوري اطلاعات و از جمله سيستمهاي برنامهريزي منابع سازمان گذاشته است . بنابراين سيستمهاي ERPبيشتر مبتني بر اينترنت شده اند. در چنين محيطي (اينترنت) که دسترسي به منابع سيستمي از هر جا و در هر زمان امکانپذير است، فروشندگان ERPنيز توانستهاند سيستمهاي ERPخود را توسعه دهند و با بخشهاي کسب و کار جديد از جمله مديريت زنجيره تامين ، مديريت ارتباط با مشتري ، اتوماسيون نيروي فروش، برنامهريزي و زمان بندي پيشرفته هوش کسب و کار و قابليتهاي کسب و کار الکترونيک يکپارچه کنند .
راه حلهاي مبتني بر اينترنت سبب شده است که رضايت مشتريان فرصتهاي فروش و بازاريابي افزايش و روشهاي پرداخت بهبود يابد. شکل (2) مفهوم سيستم هاي ERPتوسعه يافته را نشان مي دهد.