چگونگی ساخت نقشه سایت درگوگل

مدیر سایت

گوگل از متد تغییرات و تنظیمات cutting edge برای تجزیه و تحلیل و جستجوی وب سایت ه برای فهرست در موتورهای جستجو استفاده می شود.

چگونگی ساخت نقشه سایت گوگل در طراحی سایت.

 

گوگل از متد تغییرات و تنظیمات cutting edge برای تجزیه و تحلیل و جستجوی وب سایت  برای فهرست در موتورهای جستجو استفاده می شود. این روش بی سابقه برای ایندکس کردن صفحات وب سایت به عنوان نقشه سایت در گوگل شناخته شده است. این روش به سرعت در حال رشد و محبوبیت در بین مدیران سایت و وب سایتهای عامل سئو و همچنین دیگر مدیران به علت توانایی آن در یافتن سریع وب سایت فهرست شده وهمچنین پیدا و برطرف کردن خطاهای موجود در لینکهای داخلی و خارجی وب سایت می باشد.

نقشه سایت گوگل عبارت است از قراردادن آدرس صفحات وب شما همراه با اطلاعات مهم در مورد اینکه چطور گوگل آنها را فهرست می کند.سپس این اطلاعات توسطاسپایدر گوگل خوانده می شود و صفحات به طور معمول به سرعت ایندکس می شوند. (فرض کنید این اطلاعات به استانداردهای گوگل برای فهرست شدن صفحات بپیوندد. همچنین فرض کنید نقشه سایت مطابق با ظوابط نقشه گوگل که بعداً برای شما توضیح داده می شود، می باشد.)

نقشه سایت گوگل دارای دو نوع اصلی می باشد. نوع اول لیستی از صفحات در وب سایت بوده و نوع دوم آن لیستی از نقشه های سایت در وب سایت است. گوگل تعداد آدرس های url در نقشه سایت را تا تعداد 50 هزار محدود کرده است. برای برخی از وب سایتهای پیچیده تر،‌50 هزار url حتی ممکن است به اندازه بخش کوچکی از آنچه می خواهند فهرست شود نباشد. این امر منجر به ظهور فایلهای فهرست نقشه سایت گوگل شده که قادر به فهرست کردن نقشه وب سایتها تا تعداد یک هزار می باشند. اگر محاسبه ریاضی هم بخواهید انجام دهید درخواهید یافت که می توانید یک هزار نقشه سایت داشته باشید که هر یک از این نقشه های سایت تا 50 هزار آدرس برای قرار گرفتن در جدول نقشه سایت گوگل جا دارد.

ولی صبر کنید؛ چیزهای دیگری هم وجود دارد. اصلاً چه کسی گفته نمی توانید فهرستی از فهرستها داشته باشید. درواقع، هیچ محدودیتی در تعداد urlهایی که در نقشه سایت گوگل می توان نگه داشت وجود ندارد. حالا که شما قدرت نقشه سایت گوگل را درک کردید، احتمالاً از خود می پرسید چگونه می توان نقشه سایت گوگل را ایجاد و اجرا کرد! قدم اول ساخت نقسه سایت به سادگی می باشد. قالب های این کار در وب سایت www.Google.com/webmaster/sitemap. موجود می باشد. برای ایجاد فایل نقشه سایت از فرمت زیر پیروی نمایید:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

 

<urlset xmlns="http://www.google.com/schemas/sitemap/0.84">

 

<url>

<loc>http://www.example.com/</loc>

<lastmod>2005-01-01</lastmod>

<changefreq>monthly</changefreq>

<priority>0.8</priority>

</url>

 

<url>

<loc>http://www.example.com/catalog?item=12&desc=vacation_hawaii</loc>

<changefreq>weekly</changefreq>

</url>

 

<url>

<loc>http://www.example.com/catalog?item=73&desc=vacation_new_zealand</loc>

<lastmod>2004-12-23</lastmod>

<changefreq>weekly</changefreq>

</url>

 

<url>

<loc>http://www.example.com/catalog?item=74&desc=vacation_newfoundland</loc>

<lastmod>2004-12-23T18:00:15+00:00</lastmod>

<priority>0.3</priority>

</url>

 

<url>

<loc>http://www.example.com/catalog?item=83&desc=vacation_usa</loc>

<lastmod>2004-11-23</lastmod>

</url>

 

</urlset>

                              

اینجا همه چیز خیلی واضح است به استثنای changefreq و اولویت وضعیت. Changefreq از شما می پرسد که شما درباره تغییر صفحه اغلب چگونه فکر می کنید.گزینه های ممکن در changefreq: همیشه، ساعتی، روزانه،‌هفتگی، ماهیانه،‌سالیانه و هرگز می باشد. اساساً اولویتهای این کار در مورد اینکه چقدر صفحات خاص در وب سایت شما وجود دارد سوال می کند. ارزش آن بین 0.0 و 1.0 می باشد . اگر تصمیم به مشخص سازی اولویت ها ندارید،‌حالت پیش فرض آن 0.5 می باشد. برای ساخت فایل فهرست نقشه سایت از فرمت زیر پیروی نمایید:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

 

<sitemapindex xmlns="http://www.google.com/schemas/sitemap/0.84">

 

<sitemap>

<loc>http://www.example.com/sitemap1.xml.gz</loc>

<lastmod>2004-10-01T18:23:17+00:00</lastmod>

</sitemap>

 

<sitemap>

<loc>http://www.example.com/sitemap2.xml.gz</loc>

<lastmod>2005-01-01</lastmod>

</sitemap>

 

</sitemapindex>

                              

تمامی این موارد استراتژی است که ما را به مرحله بعدی راهنمایی میکند.توجه داشته باشید نام تمامی این فایلها gz ختم می شود. گوگل به شما اجازهء فشرده سازی نقشه سایت را میدهد تا هنگامی که نقشه سایت را در وب سایت خود قرار دهید فضای کمتری از دیسک و پهنای باند توسط گوگل در زمان دریافت اشغال شود.( به نظر می رسد تقریباً هر 9 ساعت یک بار انجام میشود.همچنین برای فشرده سازی فقط از پسوند gz استفاده و در صورت zip کردن آن فایل کار نخواهد کرد.
وحالا تنها کاری که باید انجام دهید ارسال نقشه ‌سایت به گوگل می باشد. به منظور انجام این کار به نقشه سایت گوگل رفته و به دسترسی گوگل خود وارد شوید.اگر دسترسی شخصی گوگل ندارید، می توانید برای خود ایجاد نمایید. هنگامی که به سیستم وارد می شوید برای ارسال نقشه سایت خود به فهرست گوگل اجازه خواهید داشت.در برخی موارد پس از 24 ساعت از ارسال ،گوگل به شما گزینه ای برای قرار دادن یک فایل html کوچک در وب سایت شما که تاکیدی است بر کار میدهد، بعلاوه دسترسی به ویرایش وب سایت نیز خواهید داشت.

چگونه نقشه سایت گوگل، متناسب با موتورهای جستجو بهینه سازی می شود!

بر طبق گفته های گوگل ، ابزارهای نقشه سایت رایگان بوده وخواهد بود. همچنین این ابزار به خوبی سرویسهای رقیب که رایگان نبوده و توسط موتورهای جستجو ارائه می شود، می باشد. خوب، چگونه می توانید از منافع این سرویسها استفاده نمایید! اول از همه باید یک دسترسی در گوگل لیجاد نمایید.با این حال بدون دسترسی هم می توانید ازنقشه سایت گوگل استفاده نمایید. قبا از اینکه بتوانید از ابزار گوگل برای بررسی ارسال سایت خود استفاده نمایید، به دسترسی گوگل نیاز دارید.

هنگامی که شما این کار را انجام دادید به www.sitemap.google.com مراجعه کرده و از طریق این سایت از راهنمایی چگونگی انجام مراحل استفاده نماییدنقشه سایت گوگل صفحهء پرسش و پاسخ بسیار مفیدی داشته که می تواند برای شما بسیار مفید باشد. پاسخ سوالات افراد در آنجا یافت می شود- موفق باشید

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.