تحقیق کلمات کلیدی (Keyword research) چیست؟ و چرا مهم است؟

مدیر سایت

شروع فعالیت های سئو با فرآیند کشف کلمات و عباراتی است بعنوان کلمات کلیدی  در موتورهای جستجو شروع میشود که بسیار حائز اهمیت است.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، نه تنها برای سئو بلکه برای مواردی همچون تبلیغات کلیدی گوگل (google ads) و همجچنین لینک سازی بسیار مهم و. حائز اهمیت است.

در این مطلب با مبانی و راه حل های  جستجوی کلمات کلیدی اشنا میشویم و اهمیت آن را متوجه می شویم.

در کل کیورد ریسرچ  یا تحقیق  کلمات کلیدی است یافتن  عبارت ها و کلماتی است که کاربر شما در موتورهای جستجو سرچ میکند تا به نتیجه دلخواه خود برسد . فرایند پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی keyword research نام دارد .

تحقیق کلمات کلیدی و استخراج آن ها چرا برای سئو مهم هست ؟

چون شما می بایست ابتدا بازار هدف خود را بشناسید بایستی بدانیم که کاربر چه چیزی را سرچ میکند تا ما براساس نیاز کاربر بهترین محتوا عکس، فیلم، محصول.... را برای سایتمان تولید کنیم و طبق نظر کاربر خدمات و محصولات را ارائه بدیم تا نیاز کاربر از طریق سایت  ما برطرف شود .
 
مهم ترین اهمیت تحقیق کلمات کلیدی برای سئو و بهینه سازی است یعنی مرتبط است با رتبه وب سایت شما در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر که به واسطه آن ترافیک و بازدید بیش تری را برای سایت شما جذب میکند .

بطور مثال اگر کسی شرکت زئوس را نشناسد و به دنبال طراحی سایت باشد حدس میزنید بهترین اسان ترین کلمه کلیدی که به ذهنش میرسید چیست ؟ بله یکی از کلمات پرکاربرد شرکت طراحی وب سایت در شیراز یا طراحی سایت است نه کلمه شرکت زئوس پس با این حساب عبارت طراحی سایت شیراز برای ما حایز اهمیت است چون مشتریان را به سمت ما سوق می دهد.
 

اهمیت بعد آن برای ساختن بک لینک های مفید است و همچنین در صورتی که میخواهید گوگل ادز(تبلیغات کلیکی گوگل) بدهید و استراتژی محتوایی داشته باشید و متوجه شوید افراد دنبال چه کلمات کلیدی هستند می بایست keyword research بسیار خوبی داشته باشید.

 کارشناسان گوگل میگویند تحقیق کلمات کلیدی الگوی راه شماست از کجا می بایست شروع کنید که سریع تر به هدف برسید .

 شما می بایست دنبال کلمه کلیدی کم رقابت باشید و مطالب بسیار خوب و مفیدی در این زمینه ها منتشر کنید و محتوا را بهینه کنید وقتی به رتبه های بالا رسیدید و سایت شما در این زمینه ترافیک جذب کرد مابقی مطالب وب سایت شما نیز بازدید میشود با افزایش بازدید و مدت زمان ماندن کاربر در وب سایت شما سایت شما ارزش بیشتری کسب می کند و موجع  به این میشود در کلمات کوتاه نیز بهتر دیده شوید.

 

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.