تاریخ درج خبر : 1400/11/21
تعداد بازدیدها : 422

راز داشتن یک آنلاین شاپ موفق چیست؟

در این مقاله سعی کردیم شما را با شیوه صحیح راه اندازی یک آنلاین شاپ موفق بیشتر آشنا کنیم. در ابتدابه ارائه یک تعریف اجمالی پردازیم.

برای داشتن یک آنلاین شاپ موفق باید ابتدا تعریف و شناخت کاملی ازاصول و قواعد آنلاین شاپ و چگونگی راه اندازی صحیح آن  داشته باشیم.

در این مقاله سعی کردیم شما را با شیوه صحیح راه اندازی یک آنلاین شاپ موفق بیشتر آشنا کنیم. در ابتدابه ارائه یک تعریف اجمالی پردازیم.

 

آنلاین شاپ چیست؟(طراحی فروشگاه اینرتنتی -کسب درامد از اینستاگرام)

 

همانطور که می دانید کلمه ی آنلاین یعنی برخط بودن وکلمه لاتین  شاپ ( shop ) نیز بمعنی فروشگاه است. بعبارتی آنلاین شاپ یعنی فروشگاه اینترنتی ، و منظور از راه اندازی یک آنلاین شاپ،  یعنی راه اندازی یک فروشگاه آنلاین اینترنتی در بستر وب و ارائه محصولات و خدمات به کاربران دنیای مجازی برای کسب موفقیت وفروش بیشتر.

اما برای رسیدن به این هدف لازم است نکات زیادی را بدانید تا بتوانید مششتریان بیشتری را جذب فروشگاه خود کرده و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنید.در ادامه به ذکر مهمترین نکات در این رابطه  بسنده می کنیم .

 

جهت مشاهده آنلاین شاپ های طراحی شده بصورت حرفه ای روی این لینک کلیک نماییدمشاهده نمونه کار آنلاین شاپ

نکات داشتن یک آنلاین شاپ موفق:

 

  • پس از راه اندازی یک آنلاین شاپ و تعریف یک پیج اینستاگرام اکنون باید با استفاده از نکات اصولی سئو فروشگاه خود را به موتورهای جستجوگر گوگل معرفی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به آدرس ir مراجعه کرده یا با شماره های تماس شرکت طراحی وب زئوس تماس حاصل فرمایید.

 

  • بسیار مهم است که برای اعتبار بخشیدن به فروشگاه خود و جذب اعتماد مشتریان ابتدا یک وب سایت حرفه ای معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی ( اینماد ) بعنوان پشتوانه و فنداسیون عالی برای فروشگاهتان داشته باشید.و پیج اینستای خود را به وب سایتتان متصل نمایید.

 

  • با صرف زمان کافی و سعه صدر به معرفی برند و خدمات خود درقالب فیلم و ویدئو در شبکه های اجتماعی مانند: یوتیوپ، آپارات و... بپردازید.و البته درج لوگوو برند فروشگاهتان را در آنها فراموش نکنید.

 

  • علاقه مندان و طرفداران کسب و کار خود را بیابید و اقدام به تولید محتوای مناسب برای معرفی  محصول خود  کنید، سپس برنامه ریزی دقیقی برای زمان انتشار محتوا داشته باشید.برای این کار دایما با فالورهای خود تعامل داشته باشید، مثلا پستهای مشابه حرفه خود در فروشگاه های آنلاین دیگر را لایک کنید و در زیر پست آنها کامنت بگذارید.و آنها را دنبال نمایید .بدین ترتیب طبق برنامه ریزی که اینستاگرام دارد شما را  به فالورهای رقبایتان نیز معرفی کرده و به آنها پیشنهاد دنبال کردن پبج شما را نیز می دهد.

 

  • استفده از هشتگ ها از نان شب واجب تر است!

فراموش نکنید که برای بیشتر دیده شدن در دنیای شلوغ اینستاگرام باید از هشتگ های مرتبط با حرفه و خدمات استفاده نمایید.چون بدین طریق کاربران راحت تر شما را پیدا می کنند واز  برند فروشگاه شما سریع تر آگاه می شوند.

نکته مهم : هر هشتگی بری کاربران تاثیر گذار نیست .بنابراین لازم است ابتدا هشتگ ها با مضمون های مختلف و مرتبط را امتحان کنید و مدتی آنهارا بررسی نمایید تا بهترین هشتگ اختصاصی و پر بازدید را انتخاب کنید.همچنین می توانید برای حرفه ی خود با خلاقیت هشتگ جدیدی طراحی نمایید.

 

  • از آنجا که اینستاگرام سرزمین تصاویر و عکسهای جذاب و متنوع است ، پس لازم است که خلاقیت بخرج داده و یا به کمک یک طراح گرافیست ، برای معرفی محصولات و خدمات خود از تصاویر و فیلم های جذاب و با کیفیت استفادهکنید.

 

  • برای پیج آنلاین شاپ خود یک چارچوب و تم رنگ  مشخص مرتبط با حرفه و برند خود طراحی کنید .کاربران به سرعت جذب زیبایی ها می شوند!

 

  • برای جذب فالورهای بیشتر سعی کنید با افرادی که قبلا توانسته اند با کسب اعتماد مخاطبان فالورهای زیادی را جذب کنند(اینفلوئنسرها) در زمینه افزایش ترافیک پیج فروشگاه آنلاین خود همکاری نمایید.

 

  • از مشتریان وفادار خود بخواهید که تجربه ی خریدشان و همچنین علت اینکه از شما خرید کرده اند را با شما به اشتراک بگذارند ودائما این تجربیات را در قالب استوری روی پیج اینستاگرام آنلاین شاپ خود منتشر نمائید.

 

  • روش موثر دیگر در موفقیت یک آنلاین شاپ، تخفیف گذاشتن روی اجناس است

تلاش کنید بنا به مناسبتهای مختلف روی برخی از محصولات خود تخفیف بگذارید تا بدین وسیله مشتریان بیشتری را  تشویق به خرید کنید. این کار علاوه بر افزایش فروش فروشگاه تان  باعث معرفی و تعامل برند فروشگاه آنلاین شما به کاربران بیشتری می گردد.

  • سعی کنید در مورد تخصص تان داد سخن سر دهید و نمونه کارها و رزومه ی  کاری خود را در معرض دید کاربران قرار دهید.

 

  • نکته آخر وفادار ساختن مشتریان است:

با استفاده از تکنیک هایی مثل قرعه کشی ، بن تخفیف ، جایزه و ...از  مشتریانی که بیش از یک بار از شما خرید کرده و به شما وفادار مانده اند و یا افرادی که با وجود عدم خرید دائما پست های شما را لایک کرده و شما را به دوستانشان معرفی می کنند .آنها را تبدیل به مشتریان وفادار کنید .چراکه بقای یک سازمان به مشتریان وفادارش وابسته است.

بعلاوه با این کار مخاطبان شما تشویق می شوند تا شما را به آشنایان و دوستان خود معرفی کرده و پست های شما را با آنها به اشتراک بگذارند.که این کار باعث بیشتر دیده شدن شما خواهد شد.

  • برای انتشار پست ها و استوری در پیج اینستاگرام فروشگاه آنلاین خود حتما از تقویم زمان بندی مناسبی پیروی کنید و در بازه های زمانی مشخص حتما یک پست بگذارید. بعلاوه زمان ارسال پستها و استوری هایتان را در ساعت اوج بازدید و فعالیت مخاطبان  خود قرار دهید.

 

 

  • توجه کنید کال تو اکشن نقش مهمی در افزایش شهرت شما دارد:

شما می توانید با استفاده از بعضی پست های جذاب علمی ،طنز و.. که برای کاربران مفید و جالب باشد بطور غیر مستقیم تبلیغ برند خود را کنید. به این صورت که اگر این پست مورد توجه یک کاربر قرار بگیرد آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارد و به این ترتیب بطور نامحسوس برند شما را تبلیغ می کند.

 

  • از موفقیت آنلاین شاپ های دیگر درس بگیرید !

برای مثال یکی از رمزهای موفقیت دیجی کالا صداقت و توضیحات کاملی است که برای محصولات ارائه می دهد.این کار باعث جذب اعتماد مشتریان می شود.

و البته باید یک قسمت نظرات مشتریان نیز داشته باشید و صادقانه تمام نظرات خریدار آن را راجع به یک محصول چه مثبت و چه منفی منتشر کنید.

 

  • این نکته را هرگز فراموش نکنید که پروفایل پیج آنلاین شاپ شما مانند ویترین فروشگاه تان است.پس سعی کنید یک بیو مرتبط و جذاب جهت معرفی خود به بازدیدکنندگان داشته اشید تا در همان لحظه اول نظر مخاطب را جلب کنید.

 

  • ثابت کنید از رقبا بهترید:

برای جلب اعتماد کاربران لازم است به آنها ثابت کنید که از رقبای خود برترید..چون قطعا آنها مشابه کالای شما را در پیج های دیگر بسیار دیده اند پس باید دلیل قانع کننده ای برای خرید از شما داشته باشند.

پس برای اثبات این موضوع به اآنان حتما به مزایایی از جمله : کیفیت بهترمحصولتان ، امکانات بیشتری که با خرید این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه بدست می آورند ، ضمانت کردن محصول و عودت آن درصورت معیوب بودن ، قیمت مناسب تر و... اشاره کنید.

 

امیدواریم با رعایت نکات ذکر شده موفقیت چشمگیری در رونق آنلاین شاپ خود کسب کنید جهت مشاوره بیشتر و رایگان می توانید با شماره های تماس های مرکز طراحی وب سایت فروشگاهی زئوس تماس حاضل نمایید.

 

 

شماره  تماس جهت مشاوره رایگان : 7136273863 -    09368630989


دیدگاه شما
منبع : مرکز طراحی وب زئوس
تاریخ درج : 

تعداد بازدیدها : 422
 

اخبار مرتبط