گوگل آنالیتیک و تاثیر آن بر سئو

مدیر سایت

اگر شما نیز به عنوان یک وبمستر پس از تعیین هدف و راه اندارزی وب سایت خود برای جذب مشتری و خصوصا بازرایابی اینترنتی بدنبال راهی می گردید  تا حجم ترافیک و آمار بازدید کاربران از بخش های مختلف سایت خود را بررسی نمائید گوگل اینکار را با ارائه نرم افزار رایگانی بنام گوگل آنالیتیکس( Google Analytics) برای شما انجام میدهد .

البته این نرم افزار با نامهای دیگری مانند گوگل آنالیز، گوگل آنالیتیک و گوگل آنالیتیکز هم در بین کاربران ایرانی شهرت دارد.

از آنجاکه مهمترین چیز برای یک مدیر و برنامه ریز مارکتینگ جمع آوری اطلاعات و سپس  تحلیل و بکارگیری آنهاست.

گوگل این نرم افزار آنلاین تحت و ب خود را با امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، زمان حضور و مسیر خروجی کاربران وارد شونده  و فعالیت  و میزان ترافیک سایت را در بازه زمانی مشخص برای مدیران و بازاریابان  ارائه کرده است.

گوگل آنالیتیک قادر است در بازه زمانی مشخص گزارشی از میزان دست یابی شما به هدفتان و یا درصد نزدیکی به هدف را مشخص نماید.

 

 

اما اکنون کاربرد گوگل آنالیتیک و نقش آن در سئو  سایت را مورد بررسی قرار  می دهیم:

 

نرم افزار گوگل آنالیتیک این امکان را برایتان فراهم میآورد تا بتوانید اطلاعات مختلفی راجع به کاربران از جمله : محل کاربران و مرورگرهای مورد استفاده آنها ،رزولوشن صفحه نمایش ، فعال بودن جاوا اسکریپت و یا نصب بودن فلش بر سیستم آنها و غیره را ببینید.

 

گوگل آنالیتیک در واقع ابزار قدرتمندی است که به شما در انتخاب درست هدف یاری میرساند.مثلا اگر هدف شما جذب ترافیک برای وب سایتتان است ، ممکن است برای دستیابی به آن از مسیرهای مختلفی مانند : سئو ، ایمیل مارکیتینگ ، تبلیغات و تبلیبغات آفلاین استفاده کنید. اما همه بازدیدهایی که از سایت شما  میشود صرفا با ارزش نیستند.

 

همچنین ممکن است هدف شما راهنمایی کاربر به صفحات خاصی از سایتتان باشد و برای این امر میتوانید امکاناتی مانند: افزودن یک آیتم به سبد خرید ، ارائه  یک ویدئو،  فرم های سفارش وامکان برقراری تماس با بخش فروش را در سایتتان ایجاد کنید

 

اکنون زمانی کاربر تبدیل به یک مشتری میشود که مثلا عملیات خرید و پرداخت آنلاین یا ارسال فرم را در سایت انجام دهد و یا با شماره های بخش فروش تماس  بگیرد و یا فرم نظرخواهی ارسال نماید.

 

به این ترتیب گوگل آنالیتیک آماری از بازدید کاربران  و حجم ترافیک در هر یک از مراحل ذکر شده در بالا را بشما ارائه میدهد که بر اساس ان میتوانید عملکرد خود را در هر قسمت بررسی نمائید.و بدانید که برای جذب مشتری بیشتر کدامیک از قسمتهای سایت خود را تقویت کنید یا تغییر دهید.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.