تخصصی ترین راه های افزایش فالوور

مدیر سایت

1 – تعیین هدف و استراتژی

ابتدا هدف خود را تعیین کنید. از خودتان بپرسید هدف از ایجاد این پیج چیست. آیا واقعا می خواهید یک پیج کاری داشته باشید. چه نوع محصول یا خدمتی را می خواهید ارائه کنید. افراد از شما چه خواسته‌ای دارند و چگونه می توانید به نیازهای کاربران خود پاسخ بدهید.

2 – شناخت مخاطب

مخاطب خودتان را بشناسید. ببینید دقیقا چه کسانی هستند و چه انتظاری از شما دارند. می توانید در پیج یا استوری خود یک نظرسنجی بگذارید و از مخاطبان خود سوال کنید. جالب است بدانید که به شناخت مخاطبان “پرسونای مخاطب” نیز گفته می شود. زمانی که بدانید مخاطب از شما چه می‌خواهد و چگونه می‌توانید به نیازشان پاسخ بدهید در واقع به شناخت نسبی از مخاطب خود دست یافته‌اید. این که می گویم شناخت نسبی به این دلیل است که ما نمی‌توانیم شناخت 100% از مخاطب داشته باشیم، به این دلیل که خواسته‌ها و نیازهای افراد با یکدیگر متفاوت می‌باشد و همین مساله باعث تنوع خدمات چه در فضای مجای چه در محیط فیزیکی خواهد شد.

3 – شناسایی رقیب

رقیب خود را بشناسید. هر کسب و کاری برای خودش رقیب‌هایی دارد. با فالو کردن صفحات رقیب، بیشتر می‌توانید برای خود فالوور جمع کرده و خدمات خود را به شکل متنوع ارائه کنید. همچنین می‌توانید از آنها ایده گرفته و یا از انجام کارهای تکراری خودداری کنید.

4 – استفاده از تم و الگوی مناسب

سعی کنید از تم و لوگوی خاص خود استفاده کنید. این تم باید بصورتی باشد که مخاطب با هر بار مشاهده بتواند خدمات شما را به یاد بیاورد. اینها نیاز به بررسی موشکافانه دارد. مثلا استفاده از رنگ زرد شما را یاد خدمات ایرانسل و یا تاکسیرانی می اندازد. شما باید رنگ و تم مناسب را پیدا کنید. می توانید از الگوهای روانشناسی رنگها در این زمینه استفاده کنید و یا سایر تم ها را ببینید تا احیانا تم تکراری طراحی نکرده باشید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که جا افتادن تم و لوگو در ذهن مخاطب نیز زمان خاص خود را می طلبد.

5 – هشتگ

هشتگها رو فراموش نکنید. یادتان باشد اکثر فالوورها شما رو با همین هشتگها پیدا می کنند و وارد پیح شما می شوند. هر پست حداقل با یک هشتگ داشته باشد. پست‌هایی که از هشتگ استفاده می‌کنند خیلی بهتر از پستهای بدون هشتگ بازدید خواهد داشت. طبق آماری که این اواخر دیدم بهترین تعداد برای داشتن هشتگها بین 9 تا 11 می باشد. ولی بهترین تعداد استفاده از 9 هشتگ در یک پست است.

در ادامه سعی کنید نکات زیر را در استفاده از هشتگها رعایت کنید:

  • از هشتگهای مرتبط استفاده کنید
  • در مورد تعداد هشتگها آمار قطعی نداریم ولی بهترین نتیجه برای تعداد هشتگها همون عدد 9 می باشد
  • برای محصولات و خدمات خود هشتگ اختصاصی بسازید
  • برای آراستگی بهتر، هشتگها رو در قسمت کامنتها ارسال کنید
  • از هشتگهایی استفاده کنید که توسط مخاطب جستجو می شوند

6 – انتخاب زمان مناسب برای پست گذاشتن

پست گذاشتن زمان خاص خودش را دارد. خیلی از ما هر زمان که دوست داشته باشیم ( به اصطلاح وقت و بی وقت ) پست ارسال می‌کنیم. البته این بد نیست، ولی یادتان باشد الگوریتم اینستاگرام جدیدا عوض شده و به پستهایی بها می دهد که در نیم ساعت اول به نسبت تعداد فالوورها بیشتر لایک و بازدید را دریافت کرده باشد. بنابراین نیم ساعت اول پست گذاشتن به زمان طلایی معروف می باشد.  بهترین زمانهایی که تجربه ثابت کرده پست شما می تواند بازدیدهای بیشتری داشته باشد به ترتیب ساعت 11 قبل از ظهر ، بین 3 تا 5 عصر و در نهایت 10 شب به بعد زمان مناسبی برای پست گذاشتن می باشد.

7 – خلق تصاویر با کیفیت

تصاویر با کیفیت از دلایل دیده شدن صفحه شما می‌باشد. هر چقدر کیفیت تصاویر بالاتر باشد طبیعتا بازدید و بازخورد بیشتری از طرف کاربران داشته و در نتیجه بازدید شما نیز افزایش پیدا می کند. در کنار کیفیت تصویر، سعی کنید تصاویر خلاقانه ایجاد کنید. نرم افزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند عکس‌های خوب بسازید. همینطور از اینفوگرافیک غافل نشوید.

8 – تعامل و همکاری با کاربران

با کاربران تعامل و همکاری داشته باشید. از فالوورهای خود بخواهید دوستانشان را تگ کنند. همچنین در قسمت کامنت‌ها با کاربران خود بحث و گفتگو راه بیندازید. در نظر داشته باشید هر چقدر این همکاری بیشتر باشد پست شما بیشتر دیده شده و به نتیجه بهتری خواهد رسید.

9 – سایت

ما از شما نمی خواهیم در همان ابتدای کار یک وبسایت بسازید و کلی هزینه برای خودتان درست کنید. ولی سعی کنید یک وبسایت داشته باشید و کاربران را از طریق پیج به سایت هدایت کنید. همینطور داخل سایت درباره پست خودتان توضیحات بیشتری ارائه کنید. این کار باعث می‌شود هم پیج شما اهمیت بیشتری پیدا کند، هم سایت شما ترافیک بیشتری کسب کند.

10 – اهمیت کپشن نویسی

مختصر و مفید نوشتن کپشن را فراموش نکنید. در نظر داشته باشید اینستاگرام محلی برای خلاصه نوشتن و خلاصه‌گویی می‌باشد. بیشتر کاربران شبکه‌های اجتماعی حوصله خواندن مطالب طولانی را ندارند و بهتر است تا جای ممکن خلاصه‌گویی کنید. بنابراین سعی کنید بدون آسیب رساندن به ساختار متن خود، پیام را منتقل کرده و تا جایی که می‌شود از اضافه‌گویی پرهیز کنید.

برای بهتر نوشتن کپشن موارد زیر را رعایت کنید:

  • ساده و مختصر نویسی کپشنها
  • عدم استفاده از هشتگهای بیش از حد در قسمت کپشن
  • رعایت فاصله بین پاراگرافها و رعایت آراستگی ظاهری کپشن
  • استفاده از ایموجی برای جلب نظر مخاطب
  • از مخاطب خود در کپشنها سئوال بپرسید و از آنها بخواهید پاسخ خود را در قسمت کامنتها بنویسند
  • کپشنها این امکان را به شما می دهند که توضیحات مناسب پست را در این قسمت وارد کنید. البته برای تاکید بیشتر خلاصه گویی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

11 – دعوت دوستان به چالش

افراد را به چالش دعوت کنید. از کاربران در انتهای پست سئوال بپرسید. از قصه گویی غافل نشوید. کاربران را وادار کنید تا از شما سئوال بپرسند. یک محفل پرسش و پاسخ در قسمت کامنت‌ها راه اندازی کنید. البته سعی کنید شما نیز در این گفتگو شرکت کنید.

12 – استوری

استوری‌ها از مهم‌ترین بخشهای اینستاگرام هستند. اگر فرصت کافی برای پست گذاشتن ندارید، لااقل استوری گذاشتن را فراموش نکنید. حتی شما می توانید در استوری‌ها از هشتگ‌ها نیز استفاده کنید. استوری‌ها می توانند به بهتر دیده شدن صفحه شما کمک کنند. استفاده درست از استوری یکی از بهترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام می‌باشد.

13 – دور نشدن از هدف

از هدف خود که همان جذب مشتری می باشد دور نشوید. محو فضای پر رنگ و لعاب اینستاگرام نشوید. اینستاگرام را فضای کسب و کار در نظر بگیرید و هر لحظه برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید.

14 – اشتراک پست با کاربران

سعی کنید پست‌های خود را با دیگر کاربران نیز به اشتراک بگذارید. از دوستان و فالوورهای خود نیز همین درخواست را داشته باشید. البته سعی کنید شما نیز پست‌های آنها را به اشتراک بگذارید تا آنها نیز این لطف شما را جبران کنند. بعد از گذاشتن پست، می‌توانید همان پست را هم به صورت استوری منتشر کنید تا منجر به بازدید بیشتر شود.

15 – تبلیغات آفلاین

تبلبغات آفلاین هنوز هم جایگاه خاص خود را دارند. می‌توانید بعد از اینکه پیج و سایت خود را طراحی کردید با استفاده از تراکت، کارت ویزیت و غیره مدتی به روش سنتی تبلیغات کنید. ضمن اینکه از ذکر نام پیج و وب سایت خود غافل نشوید.

16 – اجتماعی باشید

سعی کنید در صفحات دیگر نیز گردش کنید، لایک کنید و کامنت بگذارید. تجربه ثابت کرده است هر چقدر در صفحات دیگر تعامل و همکاری داشته باشبد و یا به اصطلاح اجتماعی باشد قطعا به همین مقدار پیج شما نیز بازدیدکننده خواهد داشت. تجربه ثابت کرده است هر دو ساعت یکبار چرخ زدن در فضای مجازی و انجام فعالیت‌های متداول شما را نزد اینستاگرام فعال‌تر نشان می‌دهد.

17 – استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نیز برای تبلیغ پیج شما جایگاه خاص خود را دارند. اینکه بتوانید از طریق اینستاگرام به فیسبوک متصل شوید از ویژگیهای ممتاز این اپلیکیشن می باشد. البته لازم به ذکر است از شبکه های اجتماعی دیگر مثل لینکدین ،تلگرام، توئیتر و … نیز غافل نشوید.

جمع و جور کنیم

  سه نکته اساسی که همان محتوای خوب، پست با کیفیت و تعامل با فالوورها می‌باشد را جدی بگیرید. در نظر داشته باشید یک فالوور واقعی بسیار با ارزش‌تر از چند هزار فالوور فیک می‌باشد.

زمانِ گذاشتن پست را نیز در نظر بگیرید و کلام آخر اینکه برای جذب فالوور بیشتر حوصله به خرج دهید. افراد را به چالش دعوت کنید، از کاربران در انتهای پست سئوال بپرسید، از قصه گویی غافل نشوید، کاربران را وادار کنید تا از شما سئوال بپرسند، یک محفل پرسش و پاسخ در قسمت کامنت‌ها راه اندازی کنید و سعی کنید شما نیز در این گفتگوها شرکت کنید. امیدوارم به زودی تعداد فالوورهای شما افزایش چند برابری داشته باشند.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.