7 نکته کلیدی برای سئو تصاویر

مدیر سایت

7 نکته کلیدی برای سئو تصاویر
سئو تصاویر نسبتا آسان تر از سایر فاکتور ها است اما نیاز به صرف زمان بیشتری برای فشرده سازی ، تغییر فرمت و ابعاد و آپلود عکس دارد.
تصاویر مرتبط و با کیفیت
استفاده از تصاویر مرتبط یک نکته مهم در بهبود تجربه کاربری است. تصویری که به محتوای صفحه مربوط نیست ، برای کاربر گیج کننده خواهد بود همچنین تصویر تار یا با کیفیت پایین جلوه ای بد و غیر حرفه ای به مطالب می دهد. مطمئن شوید که هر تصویری که استفاده می کنید با آنچه در صفحه است ارتباط خوبی دارد.


تصاویر مرتبط و با کیفیت
استفاده از تصاویر مرتبط یک نکته مهم در بهبود تجربه کاربری است. تصویری که به محتوای صفحه مربوط نیست ، برای کاربر گیج کننده خواهد بود همچنین تصویر تار یا با کیفیت پایین جلوه ای بد و غیر حرفه ای به مطالب می دهد. مطمئن شوید که هر تصویری که استفاده می کنید با آنچه در صفحه است ارتباط خوبی دارد.
اهمیت برچسب ALT در سئو تصاویر
نکته مهم دیگری که البته این بخش را هم کاربر انسانی مشاهده نمی کند ، اما خزنده های موتور جستجو با دقت آن را بررسی می کنند و جهت ارسال سیگنال مثبت به گوگل کاربرد دارد، درج برچسب ALT است. برای هر تصویری که در سایت خود آپلود می کنید متن alt را قرار دهید. تگ alt این قابلیت را دارد که اگر عکس به خوبی بارگزاری نشد به جای تصویر مربوطه متن alt نمایش داده می شود تا کاربر هم درک کاملی از تصویر داشته باشد. از alt یا متن جایگزین به عنوان مهم ترین رکن سئو تصاویر یاد می شود و در مقالات فراوانی روی آن تاکیده شده!
کاهش ابعاد با حفظ کیفیت
این بخش کمی پیچیده تر از سایر موارد ذکر شده است. شما همیشه علاقه دارید که تصاویر مورد استفاده با کیفیت بالا به مخاطبان نمایش داده شود. در عین حال ابعاد بزرگ تصویر می تواند باعث کند شدن صفحه و از دست دادن تعداد زیادی از کاربران باشد.
سئو تصاویر با انتخاب فرمت مناسب
پیشنهاد می شود که از تصاویر با فرمت jpg یا png بیشتر در وبسایت استفاده کنید اما در سال های اخیر فرمت های مناسب تری مانند webp نیز ارائه شده است که البته برخی از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس در پذیرش و بارگزاری این فرمت محدودیت هایی دارند.
JPG یکی از رایج ترین فرمت ها در سئو تصاویر است و برای نمایش تصاویر در اندازه های کوچک استفاده می شود و در تمام زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می شود. اما امکان دارد کیفیت و شفافیت تصاویر همیشه بالا نباشد که در این صورت می توان از فرمت png استفاده نمود
PNG یک فرمت مناسب دیگر برای ارتقای سئو تصاویر است که وضوح بالاتری را ارائه می دهد. تنها نکته منفی که دارد حجم بالای برخی تصاویر با تعداد رنگ زیاد است. شما نیز می توانید با توجه به محتوای عکس و تعداد رنگ های به کار رفته فرمت jpg یا png را انتخاب نمایید.

 

نقشه تصاویر سایت
گوگل صاحبان سایت ها را ترغیب می کند تا نقشه سایت را در سرچ کنسول ثبت کنند تا به خزیدن بهتر ربات های جستجوگر در صفحات کمک کند و سریع تر آنها را ایندکس و به نتایج جستجو اضافه نماید. در همین راستا موتورهای جستجو پیشنهاد می دهند که تصاویر را در نقشه سایت نیز درج کنید و یا یک نقشه جداگانه برای تصاویر تعریف نمایید. این نکته با سئو تصاویر می تواند سرعت ایندکس و تعداد عکس سایت شما در گوگل را بالا ببرد.
تصاویر را در هاست سایت آپلود کنید
اگرچه این اعتقاد نیز وجود دارد که آپلود تصاویر در وبسایت یا هاست دیگر و فراخوانی آن در سایت می تواند به افزایش سرعت سایت کمک نماید و حجم صفحات را کاهش می دهد اما اگر تمام موارد بالا را رعایت کنید و حجم تصاویر را به چند کیلو بایت برسانید پیشنهاد ما این است که تصاویر را در سایت خود آپلود کنید.
با میزبانی تصاویر در وب سایت خودتان بهتر می توانید اندازه و ابعاد تصویر را تنظیم کنید و خیالتان از بابت اینکه تصویر با کیفیت بالا و ابعاد مناسب به نمایش در می آید راحت است. در ضمن زمانی که تصویری را روی سایت خود بارگزاری می کنید لینک ایجاد شده اعتباری برای دامنه شما خواهد بود و گوگل به عنوان یک محتوای جدید به شما امتیاز مثبت می دهد و این احتمال وجود دارد که بسیاری از سایتهای دیگر از این لینک تصویر در سایت خود استفاده کنند.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.