زئوس : طراحی سایت در شیراز | طراحی وب سایت در شیراز

تاریخ درج خبر : 1399/1/26
تعداد بازدیدها : 282
نحوه استفاده از دکمه CTA یا همان Call to action

جذب مخاطب خود برای خریدی موفق و یا خواندن مطلبی در وب سایت"درواقع مجاب کردن کاربر به انجام کاری"

دکمه CTA یا همان Call to action
معنا و مفهوم این عبارت بطور مختصر یعنی "اقدام برای انجام کاری"
استفاده کاربردی و دقیق از این کلمه ارتباط مستقیمی با دانش بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ دارد؛ و می‌تواند بازدهی صفحات وب‌سایت، خبرنامه‌های ایمیلی، بنرها و حتی بروشورهای چاپی شما را به میزان فوق‌العاده‌ای افزایش دهد. فرقی هم ندارد که عنصر تبلیغاتی شما با چه هدفی طراحی شده باشد اهدافی مانند فروش، عضویت و…
Call To Action در بازاریابی آنلاین به این معناست که شما با ترفندی هوشمندانه مانند نوشتن یک جمله جذاب، کاربر را برای انجام یک هدف خاص که موجب تعامل بیشتر او با سایت و برند شما می‌شود، تشویق کنید.
به عکس زیر برای مشخص تر شدن مفهوم این کلمه توجه کنید.

طراحی سایتcta

در طراحی سایت ،Call To Action ها را در کجا بکار ببریم؟
اولین سوالی که برای طراح سایت بوجود میاید این است که محل مناسب قراردادن CTA کجای صفحه سایت، بنر ویا خبر نامه است
بهترین جا که کاربر بیشترین فوکوس و تمرکز را دارد در ابتدا صفحه در وسط یا مرکز آن است. به نمونه ی زیر توجه کنید:
در سایت هایی که زبان آن ها انگلیسی هستند بهتراست CTA را در سمت چپ قرار دهیم و در سایت هایی که از زبان فارسی استفاده شده است CTA را در سمت راست قرار دهید.

نکاتی که به هنگام استفاده Call To Action در طراحی سایت باید رعایت شوند

• اندازه ی CTA باید بزرگ باشد تا هدف درخواست انجام فعالیت که جلب توجه کاربر است محقق شود.
• فضای کافی برای CTA در نظر بگیرید زیرا شلوغ کردن صفحه کاربرد CTA را از بین میبرد. پس ترکیب مناسبی بین CTA و دیگر الملن های صفحه ایجاد کنید.
• CTA را در ابتدا و بالای صفحه قرار دهید تا کاربر بدون اسکرول کردن به پایین صفحه آن را مشاهده کند.
• یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای جلب توجه CTA استفاده از تضاد رنگی است.برای این کار می توانید از رنگی مخالف رنگ زمینه برای متن ویا دکمه خود استفاده کنید.
• استفاده از جلوه خاص پس از قرارگیری ماوس بر روی CTA یکی دیگر از اقدامات جلب توجه است. مانند تغییر رنگ دکمه به هنگام قرار دادن ماوس بر روی دکمه یا متن.
• شکل اغلب CTA ها مستطیل شکل است در صورت استفاده از تصاویر گرافیکی از تصاویری استفاده کنید که دارای گوشه های گرد و خمیده باشد. گرافیک هایی که دارای گوشه های تیز هستند کاربر را به یاد تبلیغات می اندازد و نرخ کلیک را کاهش می دهد.
• استفاده از جهت ها و فلش ها برای جلب توجه بیشتر CTA
• در CTA بیشتر بر روی متن توجه کنید تا گرافیک! تحقیقات نشان می دهند که کاربران محتویات متنی را بیشتر از محتویات گرافیکی می خوانند.
• ترجیحا و تا حد امکان از چند CTA در صفحه استفاده نکنید. در صورت استفاده از چند CTA در طراحی سایت آنها را اولویتبندی کنید. آنهایی که مهمترند را از لحاظ اندازه بزرگتر و از لحاظ مکان در موقعیت بالاتر قرار دهید.

what-is-call-to-action


8 نوع CTA که در وب سایت ها استفاده می شود
1. دکمه هدایت کننده کاربر:هدف اصلی دکمه CTA هدایت کاربران به صفحات یا عملیات های مختلف وب سایت است حال برای خواندن مطلبی باشد یا برای خرید و انجام عملیاتی باشد.


2. ثبت نام فرم: دکمه ارسال که یک نمونه CTA است، باید به صورتی طراحی شود علاوه براینکه کاربران را تشویق به ارسال مطلب نماید و البته قابل دسترس و کلیک باشد، باید به کاربران این حس را ایجاد نماید که با کلیک بر روی این دکمه پیام آن ها برای مدیر سایت مهم است و حتما بررسی می شود.
3. دکمه بیشتر بخوانید یا بیشتر بدانید.: در هر قسمتی از سایت که شما محتوایی را ارائه می دهید مانند صفحه اصلی بلاگ ها، ممکن است که نخواهید که تمامی متن را در آن صفحه به نمایش بگذارید. برای همین از بلاگ ها، یک عکس به همراه چند خط توضیح اولیه را قرار می دهید و سپس با استفاده از CTA کاربران به کلیک برروی آن برای خواندن ادامه مطالب می کنید.


4. دکمه معرفی محصولات یا خدمات: برای طراحی این نوع دکمه، بهتر است که از متن ساده و کوتاه استفاده کنید مانند "دیدن جزئیات"، "دریافت تخفیف 20%" یا "مشاهده خدمات" و بهتر است که با رنگ پس زمینه کمی متفاوت باشد.


5. دکمه به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی: یکی از آسان ترین CTA ها، انواع دکمه های اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی می باشد. از نظر اندازه، این دکمه کوچکتر از بقیه هستند اما نقش بسیار مهمی در سئو و بهینه سازی سایت دارند. برای همین بهتر است که در مکان هایی مناسب مانند پایین بلاگ ها یا در صفحه فرود که هنگام ورود کاربر نمایش داده می شود، گذاشته شود.
6. ترغیب برای خرید: یکی از این دکمه هایی که استفاده از آن ها خیلی در فروشگاه های اینترنتی مهم است، CTA افزودن به سبد خرید یا خرید آنلاین می باشد. اما فرض کنید که کاربری محصول یا خدمات خاص شما را انتخاب کند اما پولی در کارت خود نداشته باشد یا رمز آن را فراموش کرده باشد و به هر دلیلی در آن موقع نتواند هزینه آن را بپردازد.


7. امکان گفتگوی آنلاین و مستقیم(آیکون چت آنلاین): مکان گفتگوی آنلاین که همان چت زنده هم گفته می شود، بیشتر به صورت یک باکس در پایین گوشه سمت راست صفحه قرار می گیرد یا در بصورت یک باکس در وسط صفحه قرار گیرد. بیشتر کاربران وقتی قصد خرید محصولی را دارند یا نمی توانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند، به دنبال کسی یا راهی هستند که بتوانند از او سوالات خود را مطرح کرده و بپرسند.


8. رخداد و رویداد ها: هر ساله در هر کشوری بسته به نوع فرهنگ آن، رویدادهای متنوعی رخ می دهد که بعضی از آن ها جهانی هستند مانند جام جهانی. این رویداد بهترین راه برای جذب کاربران به وب سایت است. برای مثال می توانید برای فوتبال پیش بینی قرار دهید و بعد به هر کسی که برنده این پیش بینی گردید، یک جایزه بدهید.
برای همین می توانید از CTA ها برای جلب توجه کاربران برای شرکت در رویداد ها و مسابقات در سایت استفاده کنید. بهتر است که از این دکمه ها در بخش های صفحه مربوطه به خودش یا صفحه اصلی و مکانی که خبر آن را نوشته اید، قرار دهید.


منبع : مرکز طراحی وب زئوس
تاریخ درج : 

تعداد بازدیدها : 282
 

اخبار مرتبط

دیدگاه شما