انکر تکست

مدیر سایت

عبارت هایی که به دیگر موقعیت ها و مکان ها به داخل یا خارج سایت لینک داده می شوند را انکر تکست می گویند.

توضیح کامل انکر تکست(Anchor Text):


متن هایی که به دیگر موقعیت ها و مکان ها به داخل یا خارج سایت لینک داده می شوند را انکر تکست می گویند. به طور خلاصه، متن قابل کلیک را گویند. برای مثال " تولید محتوا ، امروزه یکی از روش های اصلی بهبود رتبه سایت در گوگل است" همانطور که مشاهده می کنید، کلمه تولید محتوا به صورت یک عبارت قابل لینک به یکی از صفحات داخلی بلاگ زئوس است. این عبارت قابل کلیک را انکر تکست می گویند.
انکر تکست ، کلمه ای است که اگر در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنید حتما نام آن و تاثیرش را بر بهینه سازی سایت شنیده اید. اگرچه " انکر تکست " توسط گوگل مورد ارزیابی قرار می گیرد اما هنوز خیلی از بازاریابان و تولید کنندگان محتوا در خصوص ماهیت آن اطلاعات درست و دقیقی ندارند. امروزه انکر تکست ها نقش مهمی در سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل دارند.

اگر شما به درستی از انکر تکست ها استفاده کنید، شاهد افزایش بهتر و سریع تر رتبه وب سایت خود خواهید بود و اگر برعکس، آن را به درستی به کار نبرید گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد. پس باید به خوبی انکر تکست را بشناسید و روش های صحیح و اصولی به کار بردن آن را بدانید.
امروزه با استفاده از انکر تکست موتورهای جستجو می توانند محتوای سایت لینک داده شده را متوجه شوند و اگر ارتباطی بین دو صفحه وجود نداشته باشد یا لینک مورد نظر اسپم باشد، آن را جریمه خواهند کرد.


 از چند Anchor Text در متن استفاده کنیم؟


استفاده بیش از حد و غیره طبیعی از Anchor Text سبب میشود سایت شما Penalize شود و سایت شما با کلماتی که بعنوان Anchor Text انتخاب کرده اید اصلا در گوگل دیده نشوید! در بسیاری از مواقع دریافت لینک های زیاد بر اساس یک کلمه کلیدی، باعث محو شدن سایت از نتایج گوگل می شود و در برخی مواقع دیگر افت رتبه پیدا خواهند کرد. به همین جهت نحوه استفاده از متن لینک ها و همچنین استفاده طبیعی از آنها اهمیت بالایی دارد. افرادی که تجربه کافی در این زمینه نداشته باشند، ممکن است رتبه های سایت را در کلمات کلیدی که در انکرتکست وجود دارد نابود کنند.


انواع انکر تکست:


برای اینکه بتوانید بازخورد بهتری را از انکر تکست دریافت کنید، بهتر است که عبارت لینک داده شده، کلمه کلیدی آن صفحه باشد تا به گوگل بگویید شما به دنبال دریافت لینک به روش قانونی هستید. در واقع در انکر تکست حتما باید از کلمه کلیدی آن صفحه مورد نظر استفاده شود، اما به هر حال این مساله همیشه امکان پذیر نیست. انواع انکر تکست که باعث افزایش رتبه وب سایت میشود:


1.انکر عمومی:


همانطور که از نام آن پیدا می باشد، انکر تکست عمومی از عبارت های معمولی استفاده می کنند مانند " در اینجا کلیک کنید" که هیچ عبارت یا کلمه کلیدی خاصی در آن مد نظر نمی باشد.


2. انکر برند:


استفاده از نام برند به عنوان انکر تکست برای ارتباط و اتصال به صفحه اصلی سایت. برای مثال از زئوس که نام برند این سایت است برای اتصال به صفحه اصلی استفاده می کنیم.


3. انکر بدون متن و با لینک:

 
استفاده کردن از لینک سایت به جای متن در انکر تکست برای مثال https://zeusir.com به صورت لینک شده است.


4. انکر نام برند با کلمه کلیدی:


ترکیب نام برند با کلمه کلیدی را می گویند برای مثال سئو سایت زئوس که هم کلمه کلیدی "سئو سایت" را دارد و هم نام برند اصلی سایت در آن وجود دارد.


5. انکر تصویر:


تصویری را به عنوان لینک به صفحه دیگر در نظر بگیریم. البته ممکن است بیان کنید که در تصویر عبارتی وجود ندارد ولی در ویژگی alt تصویر می توان عبارت انکر تکست را به کار برد.

 

6. انکر هم معنی یا LSI:


در این نوع انکر تکست شما به جای اینکه از خود کلمه کلیدی اصلی را به کار ببرید، از هم معنی یا مشتقات آن استفاده می کنید. قبل از اینکه این مثال را بیان کنیم، لازم است که این نکته خیلی مهم را بیان کنیم. هر کلمه کلیدی در صفحه فقط یک بار مجاز است که به عنوان انکر تکست به سایت یا صفحه دیگر لینک داده شود و برای بار دوم از مشتقات یا هم معانی آن استفاده کنید.
برای مثال کلمه کلیدی کتاب به صفحه اصلی سایت فروشگاهی لینک داده شده است و شما می خواهید که این کلمه را به صفحه ای دیگر لینک بدهید. استفاده مجدد از کلمه کتاب به عنوان انکر تکست درست نمی باشد و باید از مشتقات یا هم معانی آن مانند کتاب علمی استفاده کنید.

 

انکر حضور نسبی یا Partial Match


حضور نسبی کلمه کلیدی در انکر تکست را حضور نسبی می گویند. برای مثال " افزایش سئو سایت پیشرفته" یک انکر حضور نسبی است.

 

انکر طولانی:


این نوع مانند انکر حضور نسبی است با این تفاوت که جمله آن طولانی تر است یعنی گاهی یک جمله را به عنوان انکر تکست به کار می بریم.

انکر دقیق:

این همان هدف اصلی انکر تکست است که قبل از این توضیح دادیم که شما با استفاده کلمه دقیق کلیدی به آن صفحه لینک می دهید.

 

سخن پایانی:
موتورهای جستجوگر روز به روز هوشمندتر می شوند. بنابراین بیش از گذشته نسبت به عوامل جزئیِ رتبه بندی سایت اهمیت می دهند. یکی از این فاکتورهای مهم در رتبه بندی، مرتبط بودن موضوع لینک هاست.

موتورهای جستجو به دو طریق می توانند موضوع یک صفحه را تشخیص دهند: محتوای موجود در صفحه و انکر تکست لینک هایی که برای آن صفحه ساخته اید. اگر موتورهای جستجو نتوانند از طریق این دو فاکتور، موضوعِ محتوای شما را تشخیص دهند؛ قرار گرفتن سایت شما در رتبه بالای نتایج شان دشوار خواهد شد.
بنابراین بهتر است محتوای سایت شما با متن لینک هایتان همخوانی داشته باشد. این همخوانی علاوه بر بهبود رتبه شما در نتایج جستجو، تجربه کاربری خوبی را هم به بازدیدکنندگان می دهد زیرا وقتی بازدیدکننده بر روی لینکی با عنوان 10 روش برای بهینه سازی سایت کلیک می کند با ورود به صفحه، توقع دارد که 10 روش برای بهینه سازی سایت مطالعه کند. اگر کاربر محتوای وعده داده شده در متن لینک را پیدا نکند، مطمئن باشید در کسری از ثانیه وب سایت تان را ترک می کند.
سعی کنید از انکر تکست های متنوع در فرآیند لینک بیلدینگ خود استفاده کنید. وجود لینک های متنوع سبب می شود گوگل ساختارِ لینک های سایت تان را طبیعی بداند و به سایت تان بیشتر اهمیت دهد. در مقاله بعدی روش های بهینه سازی انکر تکست لینک ها و نحوه توزیع شان را برایتان توضیح خواهم داد.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.