تولید محتوا دیجیتالی

مدیر سایت

هرقسمتی از محتوا مثل خبرنامه های الکترونیکی،تهیه مقاله ها،پست های وبلاگ و...،بخشی از محتوای دیجیتال هستند که این محتوای دیجیتال بخش مهمی در استراتژی دیجیتال هستند.

تولید محتوا دیجیتالی:
هرقسمتی از محتوا مثل خبرنامه های الکترونیکی،تهیه مقاله ها،پست های وبلاگ و...،بخشی از محتوای دیجیتال هستند که این محتوای دیجیتال بخش مهمی در استراتژی دیجیتال هستند.
مراحل رسیدن به تولید محتوای دیجیتال:
اهداف تولید محتوا:قبل از شروع تهیه محتوا باید، قصد یا هدف خود از تولید محتوا، مشخص کنید. گاهی هدف تنها برای سرگرمی بوده وشخص می خواهد محتوای زیادی را تولید وبه اشتراک بگذارد. گاهی هدف برای آموزش بوده که فرد با به اشتراک گذاشتن محتوا،اطلاعات مفیدی را در اختیار دیگران می گذارد که این هدف نتیجه گسترده ای دارد. زمانی هدف ما قانع کردن است که در تولید چنین محتواهایی، ذهنیت مشتری به مرور تغییر میکند ودر آن هیچگونه محتوا احساسی دیده نمی شود.
اینفوگرافیک ها: قرار دادن تصاویر در کنار مطالب، موجب میشود مخاطبان زیادی جذب کنید.
همچنین استفاده از ویدیو و تصاویرمتن دار باعث افزایش کاربر شود. حتما به یاد داشته باشید ویدیوهای به اشتراک گذاشته به صورت چند دقیقه ای بوده وتمام اهداف شما را به طور اختصار بیان کند.
بررسی نظرات:امروزه دنبال کنندگان، بیان کردن نظرات خود را دوست دارند وحتی بررسی نظرات را به خواندن یک مقاله ترجیح می دهند. این ایجاد کردن نظرات در وب سایت میتواند رتبه سایت را بالا ببرد.
قراردادن راهنما: راهنماها، نحو شروع به کار کردن و استفاده از یک سیستم یامحصول را به مخاطب آموزش می دهند که این راهنما ها در موضوعات مختلف کاربرد دارند.
فهرست ها:لیست کردن هر نوع موضوعی روش مفیدی است. و این نوع محتوا ها در Buzzfeed رایج شده است.
پیام رسان ها: کاربرد این پیام رسان ها در چگونگی گفتگوی آنلاین است. نمونه عالی این پیام رسان ها در سال های اخیر telegram بوده است.
صفحات لینک: وبلاک هایی که شما از آن استفاده یا توصیه میکنید،میتوانید با اشتراک گذاری بخشی کارهای خود را جبران کنید.
سوال و جواب ها: ایجاد فضایی که مشتری بتواند سوالات خود را مطرح کند. مثل تویتر.این سوال و جواب ها میتواند رسمی یا غیر رسمی باشند.
پست های مهمان: اجازه فعالیت کردن نویسنده های دیگر به صورت مهمان،کمک زیادی به سایت شما میکند.
خبرنامه ها: قراردادن اخبار و بروز رسانی محصول و حرفه کاری برای دنبال کنندگان اهمیت دارد.
ساخت اپلیکشن: با ایجاد کردن اپلیکشن میتوانید مخاطبین خودرا نسبت به قرار دادن محتوا روی سایت آگاه کنید.
ایجاد یک افزونه:برای پیشرفت برندتان ایجاد یک افزونه مثل chrome بسیاردر روند سایت موثر است.
ابزارهای رایگان:ارائه دادن سرویس های مورد نیاز به کاربران به صورت رایگان ، باعث میشود افراد برای استفاده مجدد از این ابزارها دوباره وارد سایت شوند.
اینستاگرام: برای زیاد شدن بازدید صفحات سایتتان میتوانید با پست گذاشتن در اینستاگرام، خوانندگان صفحه اینستاگرام رابه سایت خود ارجاع دهید همین باعث میشود هیچ عکس و مطلب جدیدی بدون دیده شدن باقی بماند.
برنامه های ذهنی: برنامه ریزی و سازماندهی در راستا پروژه ای که میخواهید انجام دهید ضروری است. این برنامه ذهنی شما را در ایجاد یک ایده عالی کمک می کند.
رپرتاژ خبری: استفاده از تبلیغات در سایت ها و وبلاگ ها امروزه راهی برای کسب درآمد شده حتی اگر اندک باشد. این رپرتاژ خبری تاثیرگذارتر از تبلیغات بنری است زیرا یک بک لینک دائمی برای سایت شما است.
برگ هزینه:اگر کسب و کار شما در زمینه فروش محصولات است قرار دادن قیمت محصولات در وب سایت خود اهمیت زیادی دارد.
فرمت های مختلف محتوای دیجیتال:
• فایل تصویری
• فایل صوتی
• فایل متنی(pdf ، اسلاید و...)
• عکس
ضرورت تولید محتوای دیجیتال:با ایجاد محتوای مناسب و در فرمت های مختلف، پس از زمان کوتاهی رقبا را در کسب و کار خود از میان بردارید. شما حتی اگر کالای فیزیکی میفروشید نیاز به محتوای دیجیتال دارید چراکه بدون محتوا، ابزارهای بازاریابی را از دست می دهید.
فن بازارمحتوای دیجیتال: به معنای بازار فناوری جایی که در آن مبادلات تکنولوژی اتفاق می افتد. در این بازار فروشندگان فناوری، ایده ها و فناوری های خودرا به معرض دید میگذارند وبازاریابی انجام میدهند.در این بازار محتوای دیجیتال، رسانه های دیجیتال و سرویس های دیگربه سرمایه گذاران و صاحبان صنعت ارائه می گردد. این فن بازار محتوای دیجیتال،باهدف ترویج و فرهنگ سازی تولید محتوای دیجیتال است.
ابزاهای تولید محتوای دیجتال:
• برای تولید متن:presenter,powerpoint,Acrobatreader
• تولید عکس:photoimpact,photoshop,
• نرم افزار کاربردی فیلم:captivate,Camtasia
• نرم افزار صدا:sound fourge,audition
چارچوب استراتژی محتوای دیجیتالی:
1. ایجاد و حفاظت از محتوا
2. دسترسی و یافتن محتوا
3. اشتراک گذاری و استفاده از محتوا
4. مدیریت محتوا
5. درک و آگاهی از محتوا
تفاوت محتوای دیجیتالی با سایر محتواها:
• دامنه فعالیت های ترکیبی
• نیاز به مهارت های متفاوت یا اضافی
• ارتباط های تغییر یافته سیستم کسب و کار
• قابلیت استفاده مجدد از متحوا دیجیتالی
• کوتاه شدن چرخه های تبدیل فناوری وتولید به کالا.
کالای دیجیتالی: روزنامه الکترونیکی،پست الکترونیکی، مجلات،نمودارهای بورس سهام تعاملی دیجیتالی،نقشه های مسافرتی،مرورگرها،صفحات صوتی ، فیلم های آموزشی، کتاب های الکترونیکی.

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.