جستجوی گوگل چگونه عمل میکند؟

مدیر سایت

جستجوی گوگل چگونه عمل میکند؟

گوگل اطلاعات خود را از منابع مختلفی دریافت میکند که شامل:


جستجوی گوگل چگونه عمل میکند؟

گوگل اطلاعات خود را از منابع مختلفی دریافت میکند که شامل:
صفحات وب
مطالب ارسال شده توسط کاربران مانند کسب و کار گوگل و نقشه های ارسال شده کاربران
کتابهای اسکن شده
پایگاههای داده عمومی در اینترنت
و بسیاری از منابع دیگر .
با این حال تمرکز این صفحه بر روی صفحات وب میباشد.

Crawlin

Crawling براساس مطالبی جدیدی است که googlebot در صفحات به روزشده پیدا میکند و به فهرست گوگل اضافه میکنند.
گوگل از کامپیتر های عظیم و به هم متصل برای جستجوی در میلیاردها صفحه در وب استفاده میکند.برنامه ای که که عمل رفتن در صفحات و ذخیره کردن مطالب در فهرست را برعهده دارند، googlebotنام دارند.(همچنین robot- bot یا spider  هم نامیده میشوند. ) googlebot از پردازش الگوریتمی استفاده میکند: برنامه های کامپیوتر تعیین میکنند که کدام سایت مورد بازدید قرار بگیرند، اغلب چگونه، و از هر وبسایت چند پیج اطلاعاتشان ذخیره شود.
فرایند جستجوی گوگل با لیستی از اخرین url های صفحات وب، تولید شده در اخرین فرایند جستجو، و با اضافه کردن اطلاعات site map توسط web master، مطالب را به فهرست گوگل اضافه میکند.
همچنین googlebot هرکدام از لینکهایی که در سایتهای مختلف پیدا کرده است را در لیست سایتها جهت جستجو ذخیره میکند.وبسایتهای جدید، تغییر سایتها و لینکهایی که پاک شده اند ثبت میشوند و برای به روزرسانی لیست گوگل به کار برده میشود.

گوگل چگونه یک صفحه را پیدا میکند؟
ربات به صفحات بلاک شده در robots.txt  وارد نمیشود. اما همچنان ممکن است  به دلیل اینکه درصفحه دیگر قرار داده شده باشد در لیست جستجو ذخیره شده باشد.
گوگل نمیتواند به هیچ کدام از صفحاتی که کاربران ناشناس به ان دسترسی ندارند وارد شود.بنا بر این هیچ گونه اجازه ای جهت ورود بدون مجوز به ربات جهت جستجو داده نمیشود.

گوگل تکنیک های بسیاری را جهت جستجوی یک صفحه با کار میبرد مانند:
دنبال کردن لینک سایتها و صفحات
خواندنsitemap

 

گوگل چگونه میداند به کدام صفحات وارد نشود؟

ربات به صفحات بلاک شده در robots.txt  وارد نمیشود. اما همچنان ممکن است  به دلیل اینکه درصفحه دیگر قرار داده شده باشد در لیست جستجو ذخیره شده باشد.

گوگل نمیتواند به هیچ کدام از صفحاتی که کاربران ناشناس به ان دسترسی ندارند وارد شود.بنا بر این هیچ گونه اجازه ای جهت ورود بدون مجوز به ربات جهت جستجو داده نمیشود.

جستجو گرهای خود را بهبود بخشید.
از این تکنیک ها جهت کمک به گوگل برای جستجوی صفحات مناسب تر در سایت خود استفاده کنید:
ارسال sitemap
ارسال درخواست جستجوگر برای صفحات شخصی
از لینکهای ساده، قابل خواندن برای افراد و ادرسهای منطقی برای صفحات خود درون سایت خود استفاده کنید.
اگر شما مقالات طولانی در چندین صفحه قرار دهید، صفحه بندی واضحی را به گوگل نشان میدهد.
اگر شما در ادرس url سایت خود از پامترها جهت راهنمایی استفاده میکنید،برای نمونه به کاربران یک کشور در یک سایت فروش بین المللی، از ابزاری  جهت تعیین پارامترهای مهم برای گوگل استفاده کنید.
از robots.txt هوشمندانه استفاده کنید.از robots.txtجهت نشان دادن اینکه کدام صفحه ترجیح میدهید در فهرست گوگل ثبت شود یا اول مورد جستجو قرار گیرد، به منظور محافظت از بار سرور شما.
از hreflang برای اشاره متناوب صفحات زبان استفاده کنید.
صفحات متناوب و صفحات متعارف را شناسایی کنید.

 Indexing
این فرایند شامل تمامی صفحاتی که جهت جستجو در دستور کار قرار دارند برای تفسیر لیست عظیمی از تمامی کلمات یافت شده توسط googlebot، به همراه محل قرار گیری انها در هر صفحه میباشد. علاوه بر این گوگل اطلاعاتی را پردازش میکند که شامل برچسبهای کلیدی و و خواصی مانند برچسب <title> و خواصیت alt میباشد. Googlebot توانایی پردازش بسیاری از داده ها را دارد اما نه هر نوع محتوایی را.برای مثال گوگل نمیتواند محتوای بعضی از فایلهای پر حجم را پردازش کند.
توجه داشته باشید که گوگل صفحات دارای دستورالعمل فهرست را مورد جستجو قرار نمیدهد. اگر صفحه توسط صفحه ورود، robots.txt و یا به دلیل دیگر غیر قابل دسترس باشد، این امکان وجود دارد که صفحه بدون سر زدن گوگل وارد لیست جستجو شود.
فهرست خود را بهینه کنید
تکنیک های بسیار زیادی جهت بهینه کردن توانایی درک محتوای صفحه شما، در گوگل وجود دارد:
اگر که شما از noindex استفاده کنید، گوگل اجازه ورود ویافتن صفحه شما را نمیدهد. از noindex زمانی که یک صفحه توسط robots.txt مسدود شده است استفاده نکنید زیرا no index دیده نمیشود و صفحه دوباره در فهرست  قرار خواهد گرفت.
از داده هایی که دارای ساختار هستند استفاده کنید.
از سرویس google web master راهنمایی بگیرید.


نتایج جستجو
هنگامی کاربران وارد بخش جستجو میشوند کامپیترها درفهرست شروع به جستجو برای تطابق صفحات یافته شده و بازگردانی مرتبط ترین نتایج به درخواست کاربران میکنند.این ارتباط بر اساس 200 عامل میباشد و همیشه این الگوریتم ها در حال تغییرو پیشرفت میباشند. گوگل از سوابق جستجوی کاربران جهت رتبه بندی نتایج برای اینکه صفحه یافت شده سریع تر نمایش داده شود استفاده میکند.


دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.