کار با ابزار Google Tag Manager را یاد بگیریم

مدیر سایت

 

امروزه ابزار های زیادی برای کار های مربوط به فضای ابری وجود دارد که باعث بهبود راندمان و افزایش سرعت کارهای ما میشود. یکی از شرکت هایی که ابزارهای قدرتمند و رایگان زیادی را چه در فضای cloud و به صورت آنلاین در اختیار ما میگذارد، شرکت گوگل است.

ااز ابزار های رایگان قدرتمندی که گوگل برای توسعه و بازاریابی وب ارائه داده است میتوان از Google Analytics  و Google Tag Manager نام برد.

 

 

 

همانگونه که از نام آن پیداست، Google Tag Manager ابزار مدیریت هوشمند تگ گوگل است.

مدیریت و یا تغییر کد ها در مقیاس بزرگ کار سختی است و در ضمن همه افراد تخصص برنامه نویسی وب را ندارند از این رو گوگل مدیریت تگ ها را با ابزار خود راحت کرد زیرا برای کار با این ابزار نیازی به دانش عمیق برنامه نویسی ندارید( اما اطلاعات سطحی مورد نیاز است).

 

برای نصب و اجرا و استفاده از GTM باید به وبسایت آن مراجعه کرد ار این رو با جستجوی نام آن در گوگل به صفحه مورد نظر می رویم.

برای ادامه باید به قسمت overview مراجعه کنیم.

 

برای شروع برروی دکمه Start for free کلیک کنید.

اگر برای اولین بار به این سایت مراجعه میکنید فقط گزینه ی create account را مشاهده خواهید کرد.                                 برای ایجاد یک اکانت مدیریتی GTM بر روی create account  کلیک کنید.

 

در اینجا باید نام دلخواه خودتان و نام کشوری که در آن اقامت دارید را وارد کنید.

در این قسمت باید آدرس وبسایت خود را وارد کنید و با توجه به نیاز یکی از گزینه ها را انتخاب کنید، گزینه ی مورد نیاز ما “Web” است.

در اینجا  باید قوانین و لایسنس گوگل را تایید کنید.

 

بعد از تایید، گوگل متنی را در اختیار شما قرار می دهد که حاوی ID شما در  Google Analytics است و باید در قسمت body و head  تمام صفحات وبسایت شما کپی شود.بعد از این قسمت شما آماده کار با GTMهستید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره میتوانید با همکاران ما در تیم تخصصی زئوس ارتباط برقرار کنید.

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.